Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Zag in een instructie dat de range 122 mijl moet zijn en dat je dan in de app 2 keer op het batterijtje moet klikken.
Zou dat dan bij ons met 122 of met 196 km moeten?
121 mijl dacht ik. Volgens mij zag ik al een comment dat het ook met 121km werkte.

Edit: @Merijn het is 121 mile en ik verwacht ook 121 km.
En wel hierom:

Wat ik me altijd afvraag; wie vindt zoiets nou?
Gaat er echt iemand bij elke km stand zitten dubbelklikken op alle icoontjes?
 
Last edited:
  • Informative
  • Funny
Reactions: job-lek and Merijn
121 mijl dacht ik. Volgens mij zag ik al een comment dat het ook met 121km werkte.

Edit: @Merijn het is 121 mile en ik verwacht ook 121 km.
En wel hierom:

Wat ik me altijd afvraag; wie vindt zoiets nou?
Gaat er echt iemand bij elke km stand zitten dubbelklikken op alle icoontjes?

Klopt, 121 mijl inderdaad. Ik had even niet goed opgelet. :oops:
Zou het bij alle modellen moeten werken?
 
Werkt perfect bij 121 km... (Model X75D, SW: 2018.48.12.2 7d53b6b, iOS app 3.8.1).

Auto in P (Park), app openen, twee keer op batterij tikken en aanwijzingen op het scherm volgen. Zie hieronder screenshots:

dash.jpg batterij range op 121 km

double_tap_battery.jpg na twee keer tikken op batterij

Time_circuits_on.jpg Naam veranderd naar Outatime, kleur naar zilvergrijs, batterij plutonium powered met 1.21 GW

Time_circuits_on_2.jpg Software versie 1985, VIN is VIN van een DeLorean

Time_circuits_on_while_charging.jpg En een screenshot tijdens het laden.

Have Fun!

Mats
 
Het schijnt dat in 2019.4 de volgende verbeteringen zitten:
  1. Geluidswaarschuwing bij het wisselen van rijstrook, waarbij iemand in de dode hoek zit.
  2. Locatie gebaseerd inklappen van spiegels.
Meer info op Tesla software update 2019.4 - Alles over Tesla.

Als ik echter één feature request mag doen, dan zou ik wel graag een Herbie of Knight Rider easter-egg zien. Als je het hebt over zelfrijdend, dan zijn dat toch wel de voorbeelden van de auto's die dat als geen ander konden.
 
Last edited:
Ik belde gisteren omdat ik de problemen met de eerste keer bellen en spotify zo onderhand echt zat ben. Zijn die problemen opgelost in de updates die na 2018.48.12.1 zijn binnen gekomen?
Geen problemen meer met Spotify hier in ieder geval. Allez, "geen"... ik denk dat ik soms nog wel eens moet zappen tussen radio en Spotify om 't in gang te krijgen, maar 't feit van gewoon helemaal niet meer in Spotify te geraken is bij mij in ieder geval opgelost (2018.50 of zo). Geen idee ivm bellen.
 
Ik belde gisteren omdat ik de problemen met de eerste keer bellen en spotify zo onderhand echt zat ben. Zijn die problemen opgelost in de updates die na 2018.48.12.1 zijn binnen gekomen?

Spotify blijft flakey in de Tesla. Ik heb minder connectiviteitsissues dan eerder maar het werkt vaak nu wel ipv niet :)

De Spotify UI in de Tesla blijft zo achter op de Spotify UI van je mobiel. Ik had al lang enkel Spotify op m'n mobiel gebruikt maar helaas ondersteund Tesla via Bluetooth geen APTX, APTX HD. Geluid van je mobiel via bluetooth is dus aardig crappy. Zo'n mooi groot display en zoveel potentie maar totaal niet benut. Geen offline Spotify, geen download cache, geen 'made for you', geen discover weekly, geen high quality bitrate.....


Nu wil ik niet pretenderen dat andere merken veel betere media spelers hebben maar veel ondersteunen in ieder geval aptX HD zodat je het allemaal met je mobiel of tablet kunt doen als goed offline alternatief.

Tunnels, garages, grensovergangen, polders zijn allemaal van die momenten waar Spotify het soms even niet meer ziet zitten.
 
Ik heb het gevoel dat Spotify een beetje het ondergeschoven kindje is. In de VS maken ze geen gebruik van Spotify, maar van Slacker. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Tesla engineers toch vooral bezig zijn met de US markt. Dat zie je ook op andere gebieden, zoals de semi-autonome functies. Mijn buurman heeft veel meer issues dan ik. Ik moet soms even naar Spotify, terug naar radio en nog een keer naar Spotify om het te laten werken, maar dan werkt het meestal wel. Bij mijn buurman schijnbaar niet. Wellicht dat er ook verschil zit tussen een eigen of een Tesla Spotify account (ik heb een eigen account en mijn buurman niet).

Tesla ondersteunt inderdaad geen high-end Bluetooth audio protocollen, maar dat is helaas geen selling-point. Voor veel mensen is Bluetooth allemaal hetzelfde en wellicht dat er daarom geen aandacht voor is. Je ziet dezelfde ellende bij mobieltjes en BT koptelefoons. Dat er meerdere "standaarden" zijn helpt hier ook niet echt.

Dat Tesla geen high-quality bitrate ondersteunt snap ik wel. Dat kost meer bandbreedte en ze zullen vast een estimate hebben moeten afgeven voor het gemiddelde gebruik. Ga je naar high-quality bitrate, dan verhoog je de bandbreedte aanzienlijk terwijl het geluid maar een fractie beter wordt (het kan zijn dat een ander het wel significant vindt).

Offline Spotify zou bandbreedte kunnen sparen, maar wellicht ook nodeloos bandbreedte kunnen kosten (mensen trekken veel muziek offline dat ze niet luisteren). Wat mij betreft zou dat synchroniseren alleen via WIFI mogen om dat tegen te gaan. Het is niet zeker dat Spotify geen offline cache gebruikt. Dat zou natuurlijk best kunnen, maar dat je zonder online verbinding gewoon geen mogelijkheid hebt om de zaak te starten, omdat je bijvoorbeeld niet bij je afspeellijsten kan. Ook de desktop client maakt gebruik van een offline cache (ook als je geen muziek offline haalt), maar kan niet zonder verbinding afspelen (zonder abbo). Een andere reden kan zijn dat men niet lokaal data wil opslaan om het flash memory te sparen van het aantal max. writes (beetje vergezocht, maar ik weet niet hoe het gespecificeerd is).

Ik ben altijd vrij kritisch op mijn Tesla, maar het Spotify gedeelte vind ik juist wel redelijk goed. Veel beter i.i.g. dan bijvoorbeeld de lachwekkende spraakbediening, "automatische" ruitenwissers, "automatische" high-beam, ...
 
Ik gebruik gewoon deezer vanaf mijn Iphone en kan via stuurbediening gewoon naar volgende nummers en mijn eigen playlistst makkelijk maken en toevoegen. Iets waar ik met spotify niet helemaal lekker vind gaan, maar dat kan aan mij liggen. Ik pak dan we de high quality audio versies en die klinken naar mijn mening (ben geen audiofiel) wel goed.
 
Het schijnt dat in 2019.4 de volgende verbeteringen zitten:
  1. Geluidswaarschuwing bij het wisselen van rijstrook, waarbij iemand in de dode hoek zit.
  2. Locatie gebaseerd inklappen van spiegels.
Meer info op Tesla software update 2019.4 - Alles over Tesla.

Als ik echter één feature request mag doen, dan zou ik wel graag een Herbie of Knight Rider easter-egg zien. Als je het hebt over zelfrijdend, dan zijn dat toch wel de voorbeelden van de auto's die dat als geen ander konden.
Mooie update met die krappe garages. Nu nog regensensor verbeteren
 
Ik heb sinds v9 regelmatig dat de browser niets doet. Ik kan bijvoorbeeld google.com intypen en vervolgens enter, maar vervolgens gebeurt er niets.

Laatst heeft het SeC bij de onderhoudsbeurt dit hersteld, maar nu blijft het terugkomen.

Meer mensen dit probleem? Weet iemand een quick fix?