Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje: als je op dat moment het stuur strak vast hebt, overrule je de ingreep dan ? Of is er geen ontkomen aan?
Stel als je die weg nog eens bewust neemt.

Ik had mijn handen gewoon aan het stuur, wand dit gedrag heb je ook wanneer je autopilot niet ingeschakeld hebt. Je voelt gewoon uit het niets een enorme ruk aan het stuur. Je kan dit wel weer corrigeren door kracht te zetten en tegen te sturen. Alles begint wel te piepen en er verschijnt een melding dat er noodstuurcorrectie is geweest.

Beide handjes aan het stuur op 60km wegen. En ik zit voor nu handmatig elke keer deze feature maar uit.
 
Sinds vanochtend 2019.20.1 - nog geen verbeteringen gespot wat betreft AP. Helaas.

Wel een gekke knipperlicht-actie. Reed op de rechterbaan met veel ruimte rondom en een auto op enige afstand achter me. Gaat ineens het knipperlicht naar links aan. Uit het niets! En nee, NoA stond uit - alleen AP stond aan. Achterligger dacht vast dat ik niet helemaal goed was, want er was niemand om in te halen...

Ik heb een Model S. hardware 2.5 en sinds kort ook de nieuwe autopilot. Het wisselen van rijstrook is mij sinds deze update nog nooit gelukt. Uiteraard ingesteld in het menu. Als nu de autopilot activeer en naar een voorganger toerijd, verminderd hij vaart. Daarna krijg ik geen meldingen. Als ik daarna mijn knipper naar links doe krijg ik de melding: "Wisselen van rijbaan verhinderd'. of ik de hendel nu vastklik of niet en of er nu een auto naast me rijdt of niet ( ik krijg dus geen rode lijn oid)
Dat heb ik ook (MX HW2.0) sinds 16.1. Rijbaan wisselen met (E)AP leidt continu tot die foutmelding. Het werkt vaak wel wanneer je het knipperlicht twee keer achter elkaar aantikt. Fijn is het niet. Ook in 2019.20.1 is dit nog niet opgelost.
 
Hi allemaal. ik word gek van de onbereikbaarheid van de TeslaDesk. daarom een graag aan jullie als experts:

Ik heb een Model S. hardware 2.5 en sinds kort ook de nieuwe autopilot. Het wisselen van rijstrook is mij sinds deze update nog nooit gelukt. Uiteraard ingesteld in het menu. Als nu de autopilot activeer en naar een voorganger toerijd, verminderd hij vaart. Daarna krijg ik geen meldingen. Als ik daarna mijn knipper naar links doe krijg ik de melding: "Wisselen van rijbaan verhinderd'. of ik de hendel nu vastklik of niet en of er nu een auto naast me rijdt of niet ( ik krijg dus geen rode lijn oid)

Iemand daar mee bekend?
Het vergt sowieso enige gewenning, hoewel de huidige software echt wel veel beter werkt dan voorheen. Belangrijkste recente wijziging vind ik dat je in je dash kunt zien of (de auto überhaupt vindt dat) je kunt inhalen; als je op een meerbaans snelweg rijdt krijg je de banen om je heen te zien. Zodra de banen niet meer zichtbaar zijn (dus alleen je eigen rijbaan in beeld) dan zal er wel een andere weggebruiker in de weg zitten. Verkorte handleiding wordt dan: Rijbanen in zicht? Zo ja, kort rukje aan stuur, knipper aantikken (niet doordrukken) en there you go...

Krijg je de omliggende rijbanen te zien? Zo nee, dan volgens mij 2 opties: Langs het SEC, blijkbaar iets mis. Of: Je hebt alleen AP (de nieuwe simpele versie)
 
Hi allemaal. ik word gek van de onbereikbaarheid van de TeslaDesk. daarom een graag aan jullie als experts:

Ik heb een Model S. hardware 2.5 en sinds kort ook de nieuwe autopilot. Het wisselen van rijstrook is mij sinds deze update nog nooit gelukt. Uiteraard ingesteld in het menu. Als nu de autopilot activeer en naar een voorganger toerijd, verminderd hij vaart. Daarna krijg ik geen meldingen. Als ik daarna mijn knipper naar links doe krijg ik de melding: "Wisselen van rijbaan verhinderd'. of ik de hendel nu vastklik of niet en of er nu een auto naast me rijdt of niet ( ik krijg dus geen rode lijn oid)

Iemand daar mee bekend?

Je moet wel licht meesturen, gewoon het stuur vasthouden en een klein tikje die kant op. Niet zo hard dat je AP uitschakeld, maar hard genoeg om het stuur mee te geven dat je die kant op wilt.
 
  • Funny
Reactions: Arthur80
Ook net 2019.20.1 geïnstalleerd.
Belangrijkste voor mij is dat nu de wegoverschreiding bij noodgevallen UIT stond. Normaal standaard aan en moet ik deze elke rit uitzetten ivm de gevaarlijke acties bij fiets suggestie stroken.
Prima update dus.
200KW per uur laden is mooie stap ook. Nu nog fastned die meerdere stations plaatst waar dit ook gehaald kan worden...

Als het goed is kan er nu bij V2 SuC ook met 150 kW geladen worden. Benieuwd of dat in de praktijk ook zo is. Maar goed, mooie update in ieder geval.
 
  • Like
Reactions: Klaas
ook 2019.20.1 erop, er staat duidelijk 200kw bij "derden", dus suc nog steeds 120kw !? (staat niet dat die wel 150kw kan bij suc's, dat staat namelijk wel in de USA release notes).

Vindt wel apart.... nu kun je met je Tesla model 3 sneller laden bij Ionity dan bij Tesla zelf .... :cool: (a first...)
 
ook 2019.20.1 erop, er staat duidelijk 200kw bij "derden", dus suc nog steeds 120kw !? (staat niet dat die wel 150kw kan bij suc's, dat staat namelijk wel in de USA release notes).

Vindt wel apart.... nu kun je met je Tesla model 3 sneller laden bij Ionity dan bij Tesla zelf .... :cool: (a first...)

De Europese superchargers zouden die 150 KW niet halen is wat ik gehoord heb. Het zal wachten worden tot V3 om sneller te laden bij Tesla. Dit is een mooie tussenstap. Bij Ionity gooi je hem vol voor 8 euro, als dat deels kan met 200 KW ben je op een half uurtje vol.
 
ook 2019.20.1 erop, er staat duidelijk 200kw bij "derden", dus suc nog steeds 120kw !? (staat niet dat die wel 150kw kan bij suc's, dat staat namelijk wel in de USA release notes).

Vindt wel apart.... nu kun je met je Tesla model 3 sneller laden bij Ionity dan bij Tesla zelf .... :cool: (a first...)

Sneller laden bij “derden” is nu alleen nog voor de 3 beschikbaar. Ook niets in de update changelog te zien hier bij de X.
4A63C561-E322-4EBF-BA33-0BEE07479B51.jpeg
 
Ik ben een weekend naar Berlijn geweest met de 2019.16.3.
Voor mij de eerste versie met NOA.

Wat een drama. De updates worden blijkbaar steeds slechter.
Lane change werkt vrijwel nooit meer meer en als hij op NOA wil wisselen van baan dan wacht hij net zo lang om met een voorstel tot lane change te komen totdat er een auto naast mij rijdt om dan aan te geven dat de lane change belemmerd is.

Ook op de wegen in NL hetzelfde probleem. Ook valt op dat hij in bij de snelweg bochten niet meer meer in zijn baan kan blijven en dan halverwege de AP eraf gooit. Gewoon levensgevaarlijk geworden om nu nog op de AP te rijden.

Gisterenavond de 2019.20.1 gekregen en ik was hoopvol op weg naar de zaak gegaan.
Nog steeds hetzelfde drama. Ook gewoon rechtuit op de A15 niet harder willen dan 10-15km onder de VMax ondanks dat er niets in de weg reed om 07:15u deze ochtend.

Het is gewoon ronduit beschamend want Tesla nu als software heeft vrijgegeven.

Waar ik vroeger meer dan 95% op de AP reed, heb ik nu, op mijn retourtje Berlijn, meer dan 95% handmatig gereden omdat de AP steevast de fout in gaat.

Het laden met de supercharger is ook heel wisselend geweest.
Als ligt dit waarschijnlijk meer aan de locatie dan de software van de auto.
Soms heel blij met 112kW, hetgeen veel is voor een S75D. Alleen jammer dat het maar enkele minuten is en dan instort.
Echter bij Hohenwarsleben bij 6 van de 6 stalls bezet niet meer dan 3kW kunnen laden. (Ja, echt waar 3.000W)
Toen we nog maar met 3 van de 6 stonden te laden. (allemaal op de xA stall) kon ik wel 21kW laden....
Nog wel Tesla geprobeerd te bellen om te vragen of er iets mis is met deze laders maar na 30min wachtrij nog steeds in de wacht.
Na een 45min genoeg om de volgende snellader in Beelitz te kunnen halen 106km verder....

Terug naar huis de SuC geprobeerd over te slaan maar dat lukt net niet met een S75D en dus toch maar wat bij laden.
Eerst weer niet meer dan 21kW maar gelukkig stond ik snel alleen en kon ik 59kW laden.

's-Avonds moest ik nog even weg en dus even snel wat laden bij de snellader in Gouda.
Helaas 9 van de de 16 stalls ge-ICE-ed en dus moeten wachten op een laadplek waarbij je dan helaas alleen bij een gepairde stall kon laden.
Tesla gebeld, en weer 20min in de wacht, maar het interesseert ze werkelijk niets. Man de telefoon wist niet eens wat een ICE was. Discussie houdt dan ook snel op.
 
  • Informative
Reactions: woes
Gisteren 2019.16.3 geïnstalleerd. Drama. Echt een drama.

Lane change met AP werkt niet. Gewoon echt totaal niet. Melding "wisselen van rijbaan verhinderd". Als je dan voorzichtig het stuur een duwtje de goede kant op geeft knalt AP er direct af.

Waar je eerder elke kilometer een waarschuwing kreeg om lichte draaikracht op het stuur uit te oefenen, is dat nu elke 500 meter...
Dat is dus elke 15 seconden (!) als je 120 rijdt.

Dit is niet wat ik gekocht heb en waar ik meer voor betaald heb. De CC in al mijn eerdere auto's kon het stukken beter dan wat Tesla nu als AP voor een flinke bom duiten verkoopt. Elke update lijkt het wel slechter te worden. En contact met Tesla?
Yeah, right....