Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Tot dat hij ineens alleen een FCW geeft en niet remt.:confused:
Dan mag je ineens alsnog zelf vol op de rem stampen.

Hij geeft een FCW en dus weet hij dat er een auto voor je stopt en dan nog doet de EAP niets:confused::mad:

In de US is er een aantal aanrijdingen met een stilstaand voertuig (vaak ook nog een hulpvoertuig) geweest omdat de autopilot daar onder bepaalde omstandigheden niet voor remt omdat de kans op false positves te hoog is. Dan zou de AP juist onnodig een ongeluk kunnen veroorzaken door onverwacht midden op de snelweg vol in de remmen te gaan.

Geen van die aanrijdingen is overigens fataal geweest omdat hulpverleners al maatregelen nemen. Zij hebben al geleerd dat mensen slechte opletters zijn. En door de automatic emergency braking + crashveiligheid van Tesla's zijn alle bestuurders er ook met minimale verwondingen vanaf gekomen.
 
In de US is er een aantal aanrijdingen met een stilstaand voertuig (vaak ook nog een hulpvoertuig) geweest (...)

Geen van die aanrijdingen is overigens fataal geweest omdat hulpverleners al maatregelen nemen. Zij hebben al geleerd dat mensen slechte opletters zijn. En door de automatic emergency braking + crashveiligheid van Tesla's zijn alle bestuurders er ook met minimale verwondingen vanaf gekomen.

Tesla driver killed in crash with Autopilot active, NHTSA investigating

Naar aanleiding van dit tragische ongeval zijn de nags in het leven geroepen.
 
Tesla driver killed in crash with Autopilot active, NHTSA investigating

Naar aanleiding van dit tragische ongeval zijn de nags in het leven geroepen.
Dit was niet het type ongeval waar ik aan refereerde. Dit betrof geen stilstaand voertuig, maar een overstekende vrachtwagen.

De Tesla raakte hier de oplegger precies tussen de achteras van de trekker en die van de oplegger, waardoor de emergency braking waarschijnlijk niet geactiveerd werd. Het voertuig werd hierbij 'onthoofd' (aan de berijder denk ik liever niet).

Wat ik bedoelde waren de in de rechterbaan stilstaande (hulp)voertuigen, waarbij de voorligger plots naar links ging om die te ontwijken. De autopilot neemt dan van de ene op de andere seconde eerst een bewegend en vervolgens een stilstaand voertuig waar, raakt in de war en 'denkt' dat het een verkeersbord oid is.
 
Deze week naar 2019.12 gebracht door Elon (kwam van 2018.50 of zoiets). Vandaag een lange rit gedaan, maar AP was niet bruikbaar meer - begon enorm te slalommen tussen de lijnen. Ik werd er zelfs misselijk van. Nu heb ik ook banden laten wisselen deze week, zou er iets mis zijn met de uitlijning van de banden of met de AP? Iemand nog zo'n ervaring gehad?

Deze week naar 2019.20.4.2 geüpdatet maar mijn Tesla heeft nog steeds hetzelfde gedrag, bij momenten strak tussen de lijnen, maar heel vaak 'dansend' alsof ik dronken aan het rijden ben. Eigenlijk niet bruikbaar. En dit al sinds mid April. Bij de SEC zeiden ze dat het softwarematig is. Nog iemand dezelfde ervaring (gehad)?
 
Deze week naar 2019.20.4.2 geüpdatet maar mijn Tesla heeft nog steeds hetzelfde gedrag, bij momenten strak tussen de lijnen, maar heel vaak 'dansend' alsof ik dronken aan het rijden ben. Eigenlijk niet bruikbaar. En dit al sinds mid April. Bij de SEC zeiden ze dat het softwarematig is. Nog iemand dezelfde ervaring (gehad)?
Nope, altijd strak, precies midden tussen de lijnen.
 
MCU2 is pas vanaf maart 2018 geproduceerd. Mijn MS75D rolde in januari 2018 van de band en geeft nog MCU1.

Interessant. Zover ik kon zien had ik ook geen Beach Buggy op de 4.2 firmware.
Leverdatum van mijn MX is maart 2018, maar ik heb wel de mogelijkheid voor Sentry mode en Dashcam, ik begreep dat je dan minstens op MCU 2 + HW 2.5 moest zitten?

Heb nu even geen mogelijkheid om de MCU versie te controleren, maar zal dit doen zodra mogelijk.
 
Interessant. Zover ik kon zien had ik ook geen Beach Buggy op de 4.2 firmware.
Leverdatum van mijn MX is maart 2018, maar ik heb wel de mogelijkheid voor Sentry mode en Dashcam, ik begreep dat je dan minstens op MCU 2 + HW 2.5 moest zitten?

Heb nu even geen mogelijkheid om de MCU versie te controleren, maar zal dit doen zodra mogelijk.

Sentry en dash cam hebben alleen HW 2.5 of hoger nodig, niet MCU 2. Beach Buggy alleen bij MCU 2.
 
Deze week naar 2019.20.4.2 geüpdatet maar mijn Tesla heeft nog steeds hetzelfde gedrag, bij momenten strak tussen de lijnen, maar heel vaak 'dansend' alsof ik dronken aan het rijden ben. Eigenlijk niet bruikbaar. En dit al sinds mid April. Bij de SEC zeiden ze dat het softwarematig is. Nog iemand dezelfde ervaring (gehad)?
Niet heel erg maar merk inderdaad soms wat slalomachtig gedrag. Zal er eens op letten wanneer wel en niet.
 
Zou me niet verbazen, want het grafisch best een redelijk spel. Als ik de verhalen hoor over traagheid van MCU1, dan kan ik me voorstellen dat die dit spel niet trekt. Maar je mist niets hoor. Ziet er leuk uit, maar na een keer proberen raak je het niet meer aan.
Niet heel erg maar merk inderdaad soms wat slalomachtig gedrag. Zal er eens op letten wanneer wel en niet.

Al een paar keer over gelezen, maar zelf geen last van. Altijd keurig en strak in het midden. Ik zou wel willen dat de auto op de linkerbaan iets meer links rijdt voor motoren.
 
Wist niet dat ik eind 2017 MCU1 aangekocht had. Voel mij enigszins bedrogen.
Updates blijven komen. Ik heb mijn Model S een half jaar. In de tussentijd flinke prijsdaling gehad, HW3, Raven update, ... Zal zo blijven bij Tesla. Als ze kunnen verbeteren dan doen ze dat. Met software rollen ze het ook uit naar oudere wagens. Met hardware lukt dat natuurlijk niet. Voelt niet altijd fijn, maar het is niet dat jouw auto slechter wordt... De FSD belofte voor eind dit jaar zou ik eerder bedrog noemen dan dit...
 
In de US is er een aantal aanrijdingen met een stilstaand voertuig (vaak ook nog een hulpvoertuig) geweest omdat de autopilot daar onder bepaalde omstandigheden niet voor remt omdat de kans op false positves te hoog is. Dan zou de AP juist onnodig een ongeluk kunnen veroorzaken door onverwacht midden op de snelweg vol in de remmen te gaan.

Geen van die aanrijdingen is overigens fataal geweest omdat hulpverleners al maatregelen nemen. Zij hebben al geleerd dat mensen slechte opletters zijn. En door de automatic emergency braking + crashveiligheid van Tesla's zijn alle bestuurders er ook met minimale verwondingen vanaf gekomen.

Dit is wezenlijk iets anders. Ze hebben idd bewust geprogrammeerd dat als er een snelheidsverschil is van meer dan 50m/h of 80km/u dat er niet op gereageerd wordt door de AP. Nu is het een verschil van max 50-60km/u waarvoor wel gewaarschuwd maar niet op geacteerd.