Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds enige tijd 2019.28.2 en volgens mij doet die iets nieuws. Ben ik de enige? Want heb er nog niemand over gehoord (voor zover ik heb gelezen).

Maar sinds enige tijd gaat eerst de rechter koplamp even aan (seconde ongeveer), dan de linker, dan allebei en dan pas hoor ik het HV relais klikken.

Hartstikke sci-fi, dat geknipper met die lampen, maar waarom?
Merkte ik gisteren ook voor het eerst. Dacht eerst dat er iets mis was met sentry. Stond gewoon uit. Volgens mij was het maar 1 koplamp.

Moet zeggen dat 2019.28.2 wel goed rijdt. Op 1500km maar 1x een ietwat onverwachte remactie, maar geen volle bak in de ankers. Verder werkte autopilot erg goed. In Oostenrijk is de bocht beperking wel jammer. NoA blijft voor mij weinig toevoegen. Rijbaan wisselingen zijn nogal vreemd.
 
Net toen ik mijn M3 ontving na bezoek van het SeC, toen kwam update 2019.28.2 binnen. Ik vermoed dat zodra je een afspraak hebt staan, de updates voor de auto gepostponed worden tot na ophalen. Daarmee bevries je de software op de auto om bv uit te kunnen sluiten of software invloed kan hebben op een storing/melding. Maar... da’s een aanname/gedachte mijnerzijds.
 
Merkte ik gisteren ook voor het eerst. Dacht eerst dat er iets mis was met sentry. Stond gewoon uit. Volgens mij was het maar 1 koplamp.

Moet zeggen dat 2019.28.2 wel goed rijdt. Op 1500km maar 1x een ietwat onverwachte remactie, maar geen volle bak in de ankers. Verder werkte autopilot erg goed. In Oostenrijk is de bocht beperking wel jammer. NoA blijft voor mij weinig toevoegen. Rijbaan wisselingen zijn nogal vreemd.

Ja ik merk vooral dat wanneer je een voorligger nadert op AP dat het afremmen nu soepel gaat. Dat paniekerige gedrag is er wat dat betreft uit. Ook wanneer iemand nog snel in het gaatje tussen mij en mijn voorligger kruipt gaat het nu soepeler.

Verder helaas nog wel genoeg rare remacties onder viaducten of bv. bij steile hellingen. NoA vindt ik inderdaad niets toevoegen en vooral gevaarlijk. Schrok me laatst weer een ongeluk toen NoA de uitvoeger naar de met slagboom afgesloten spitsstrook nam.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Ik vermoed dat zodra je een afspraak hebt staan, de updates voor de auto gepostponed worden tot na ophalen. Daarmee bevries je de software op de auto om bv uit te kunnen sluiten of software invloed kan hebben op een storing/melding. Maar... da’s een aanname/gedachte mijnerzijds.
Dat zou wel eens heel aannemelijk kunnen zijn. Ik was me al aan het verbazen waarom ik 2019.28.2 nog niet had, zat vorige keren steeds bij de first 20% met "Advanced" aan, maar ik heb idd ook sinds een goeie week een serviceafspraak staan voor volgende week woendag.

Mag lijen dat ze niet v10 dan ineens aan FSD Early Access gaan uitdelen voor die tijd, dan word ik boos :p
 
Dat zou wel eens heel aannemelijk kunnen zijn. Ik was me al aan het verbazen waarom ik 2019.28.2 nog niet had, zat vorige keren steeds bij de first 20% met "Advanced" aan, maar ik heb idd ook sinds een goeie week een serviceafspraak staan voor volgende week woendag.

Mag lijen dat ze niet v10 dan ineens aan FSD Early Access gaan uitdelen voor die tijd, dan word ik boos :p

De uitrol van 28.2 is stopgezet, wellicht hebben ze bugje gevonden ofzo. Duidelijk te zien op TeslaFI.
Rond 7 aug nog 1000+ autos per dag, nu druppelt het nog beetje na (wellicht autos waar hij wel gedownload was, maar nog niet op installeren geklikt)... Hij word nu niet meer aangeboden.
Dus dat is de reden dat je niet geupdate bent, niet die service-afspraak.

Ik heb 28.1, maar kreeg de 28.2 zelf ook al niet meer door. Dus, blijf ik nog even op 28.1 totdat er wat nieuws komt ;)
 
  • Like
Reactions: Jobbeke
Net toen ik mijn M3 ontving na bezoek van het SeC, toen kwam update 2019.28.2 binnen. Ik vermoed dat zodra je een afspraak hebt staan, de updates voor de auto gepostponed worden tot na ophalen. Daarmee bevries je de software op de auto om bv uit te kunnen sluiten of software invloed kan hebben op een storing/melding. Maar... da’s een aanname/gedachte mijnerzijds.
Contrabewijsa: 30 juli een afspraak gemaakt, 1 augustus kreeg ik 2019.28.1.
 
  • Informative
Reactions: NielsT and curry684
Net toen ik mijn M3 ontving na bezoek van het SeC, toen kwam update 2019.28.2 binnen. Ik vermoed dat zodra je een afspraak hebt staan, de updates voor de auto gepostponed worden tot na ophalen. Daarmee bevries je de software op de auto om bv uit te kunnen sluiten of software invloed kan hebben op een storing/melding. Maar... da’s een aanname/gedachte mijnerzijds.

Heb een service afspraak over 2 weken en kreeg gewoon de updates binnen de afgelopen tijd dat de afspraak stond.
 
  • Informative
Reactions: NielsT
Heb Tessie even wakker gemaakt, zullen we eens zien of ze gaat downloaden ondanks haar date hehe.

Edit: nog niks...

Screenshot_20190812-223022.jpg
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink