Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Solar (glass) Roof V3

This site may earn commission on affiliate links.
Wie hier heeft er interesse of gelooft er in de solar roof?

De 3e versie zijn nu panelen geworden van 40 op 115cm, dat vind ik wel al vrij groot voor 'pannen'.

Ben benieuwd wie er in geïnteresseerd is of zoiets zou bestellen
 
Wie hier heeft er interesse of gelooft er in de solar roof?

De 3e versie zijn nu panelen geworden van 40 op 115cm, dat vind ik wel al vrij groot voor 'pannen'.

Ben benieuwd wie er in geïnteresseerd is of zoiets zou bestellen
Het is alleen interessant voor degenen die nieuw bouwen en daar bij de bouw rekening mee houden. Er is van de nieuwe versie nog alleen een grijze platte 'pan' leverbaar.
Dat de panelen groter zijn geworden, er zitten meerdere 'pannen' op één paneel, voorkomt dat er heel veel verbinding stekkers nodig zijn.
Tesla zegt dat een compleet dak vanaf rond 33.500 USD te koop is. De prijzen zijn twee tot drie keer zo hoog als normale zonnepanelen.
 
Ik hoop dat er binnenkort meer duidelijkheid komt over kosten/baten, rendement en efficiëntie, dat maakt dat je bij nieuwbouw een goede afweging kan maken. Maar wordt zo'n totaal donker dak niet enorm heet en heeft dit geen effect op de efficiëntie van de panelen en temp. binnenshuis?

Ik lees namelijk dat een combi. van sedumdak met panelen een goed idee is, omdat dit soort daken de omgevingstemperatuur verminderd waardoor de panelen optimaal presteren. Dit dak zorgt bovendien voor een constantere binnentemperatuur, waardoor je minder kWh nodig zult hebben voor de warmtepomp.
 
Ik hoop dat er binnenkort meer duidelijkheid komt over kosten/baten, rendement en efficiëntie, dat maakt dat je bij nieuwbouw een goede afweging kan maken. Maar wordt zo'n totaal donker dak niet enorm heet en heeft dit geen effect op de efficiëntie van de panelen en temp. binnenshuis?

Ik lees namelijk dat een combi. van sedumdak met panelen een goed idee is, omdat dit soort daken de omgevingstemperatuur verminderd waardoor de panelen optimaal presteren. Dit dak zorgt bovendien voor een constantere binnentemperatuur, waardoor je minder kWh nodig zult hebben voor de warmtepomp.
tja er worden er toch in california redelijk wat geinstalleerd nu, kunnen we daar nog een aantal jaren youtube filmpjes van kijken om meer te weten te komen