Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sound studio

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom zou je?

Mits goed geïnstalleerd werkt het gewoon naar behoren. Bij mij zelfs prima. DAB+ doet het tot een kwart diep in de A2 tunnel bij Utrecht, bijvoorbeeld.

Als je echt slechte ontvangst hebt, zit de antenne waarschijnlijk niet goed aan de massa van de carrosserie verbonden.
 
Misschien denken jullie heb je hem weer maar ik werk samen met Brian's Custom Audio Brian's Custom Audio - Home - Brian's Custom Audio
Als je geluid wilt in de Tesla....dan moet je bij hem zijn.
Alles custom made en naar uw wensen...
Of je zorgt voor een goede meetmicrofoon en je kijkt bij mij even met de UPL (http://kenrockwell.com/audio/rohde-schwarz/upl.htm), als je d'r zelf verstand van hebt.
upl_start455c275e33137.gif
 
Ik moet mijn mening over het Studio Sound Package bijstellen: Ik vind de geluidskwaliteit uitstekend!

De reden dat ik eerder minder enthousiast was is waarschijnlijk een matige kwaliteit bronmateriaal. Vandaag was het vrijdag, en overdag luister ik altijd naar BNR onderweg, behalve op vrijdagmiddag, want dan zenden ze 'The Friday Move' uit (wat een k*tprogramma). Dus een mooie gelegenheid om eens de CDs te beluisteren die ik uitstekend ken en waarmee ik mijn Dynaudio luidsprekers heb uitgezocht. Eén daarvan is de MFSL UltraDisc versie van Supertramp's Crime of the Century. Deze versie is helemaal opnieuw afgemixt door Mobile Fidelity (http://www.mofi.com), zonder gebruik te maken van compressor of limiter en het dynamisch bereik is heel anders gebruikt. Je moet je volume dus relatief hard zetten om het enigszins normaal weer te geven, maar de uitspattingen zijn daardoor enorm. Het spreekt dan ook voor zich dat je een redelijke installatie moet hebben om deze CD tot zijn recht te laten komen.

Tot mijn verassing was de weergave prima. Geen hoorbare ruis door het relatief hoge volume (8..10), zowel de luisprekers als de versterkers konden de dynamische uitspattingen prima aan zonder merkbare vervorming en het impulsgedrag was prima met een scherpe base drum. Er zitten wel wat resonanties in sommige noten van de basgitaar, maar daar ontkom je niet aan in een kleine ruimte. Ik ben dus prima tevreden.

Thuis luister ik overigens met Dynaudio luidsprekers op een Yamaha DSP-A1 versterker. Er is beter materiaal verkrijgbaar, maar ik ben toch wel redelijk wat gewend.
 
Last edited:
Dit topic gaat over de Sound studio, maar ik wilde na de ervaring van MindBender toch kwijt dat ik erg tevreden ben over de standaard installatie. Deze is niet perfect, wel biedt een goede basis. Ik zie graag meer details in de tweeters, meer demping/anti-dreun in de deurpanelen en meer diepe bas via een subwoofer. Met wat geknutsel is dat prima te verhelpen.

Een week geleden had ik een 3 jaar oude C-klasse als leenauto mee vanuit Tesla en heb eens kritisch geluisterd naar wat Mercedes standaard meelevert. Dat was niet al te best, dan is de standaard installatie van de Model S vele malen beter.
 
Ik moet mijn mening over het Studio Sound Package bijstellen: Ik vind de geluidskwaliteit uitstekend!

De reden dat ik eerder minder enthousiast was is waarschijnlijk een matige kwaliteit bronmateriaal. Vandaag was het vrijdag, en overdag luister ik altijd naar BNR onderweg, behalve op vrijdagmiddag, want dan zenden ze 'The Friday Move' uit (wat een k*tprogramma). Dus een mooie gelegenheid om eens de CDs te beluisteren die ik uitstekend ken en waarmee ik mijn Dynaudio luidsprekers heb uitgezocht. Eén daarvan is de MFSL UltraDisc versie van Supertramp's Crime of the Century. Deze versie is helemaal opnieuw afgemixt door Mobile Fidelity (http://www.mofi.com), zonder gebruik te maken van compressor of limiter en het dynamisch bereik is heel anders gebruikt. Je moet je volume dus relatief hard zetten om het enigszins normaal weer te geven, maar de uitspattingen zijn daardoor enorm. Het spreekt dan ook voor zich dat je een redelijke installatie moet hebben om deze CD tot zijn recht te laten komen.

Tot mijn verassing was de weergave prima. Geen hoorbare ruis door het relatief hoge volume (8..10), zowel de luisprekers als de versterkers konden de dynamische uitspattingen prima aan zonder merkbare vervorming en het impulsgedrag was prima met een scherpe base drum. Er zitten wel wat resonanties in sommige noten van de basgitaar, maar daar ontkom je niet aan in een kleine ruimte. Ik ben dus prima tevreden.

Thuis luister ik overigens met Dynaudio luidsprekers op een Yamaha DSP-A1 versterker. Er is beter materiaal verkrijgbaar, maar ik ben toch wel redelijk wat gewend.

En waar steek jij je CD in?
 
DAB valt 6 keer per minuut weg, is inderdaad onbruikbaar. Toch wel gek, een DAB+ radio van 50 euro doet het wel goed.
Zijn er mensen met een wel goed werkende DAB? Ik wacht nu anderhalve week op een belletje van Tesla voor enkele garantiekwesties.
Ik hoop en verwacht dat zij de DAB wel goed werkend krijgen.
 
DAB valt 6 keer per minuut weg, is inderdaad onbruikbaar. Toch wel gek, een DAB+ radio van 50 euro doet het wel goed.
Zijn er mensen met een wel goed werkende DAB? Ik wacht nu anderhalve week op een belletje van Tesla voor enkele garantiekwesties.
Ik hoop en verwacht dat zij de DAB wel goed werkend krijgen.

DAB werkt bij mij redelijk goed. De ontvangst valt alleen weg onder bredere viaducten op de A10. En in een klein gebied vlak bij mijn huis, midden in het groene hart.

Eerlijk gezegd is de dab ontvangst in de ampera een stuk beter. Bij een slechtere ontvangst wordt daar de geluidskwaliteit gewoon slechter, iets dat de tesla kennelijk niet toestaat, daar valt dan al het geluid weg.
 
En waar steek jij je CD in?
In mijn PC; CDs kun je tegenwoordig converteren naar bestanden op een USB stick, die je vervolgens in je Telsa kunt afspelen.

Het beste doe je dat met een combinatie van Exact Audio Copy en Lame, op 320bb/s VBR. Ik heb nog niet geprobeerd of de Tesla ook FLAC ondersteunt, maar dat zou helemaal perfect zijn omdat FLAC geen details van het geluid weggooit.
 
Toch dit draadje maar weer eens opgepakt. Na één van de updates (weet niet meer welke) is het sound studio package niet meer te vergelijken met eerder.
Ik ben hier ontzettend blij mee. Het geluid is heel erg mooi en uitgebalanceerd geworden (volgens mij moeten ze het nu op de auto ingeregeld hebben).
Ook het laag gaat héél diep door, dat valt echt op. Wat ik ook opvallend vindt is hoe enorm luid de installatie kan zonder (voor mij in ieder geval) hoorbaar te vervormen.
Rockers kunnen volledig uit hun dak gaan. Het mag nu met recht sound studion package heten! Chapeau Tesla! :smile::smile: