Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

SpaceX (en aanverwante ruimte avonturen)

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt iedereen voor de steun
Ik reed na een zondags ritje van 55 km richting huis. Ik was in Sint-Niklaas ter hoogte van de parking van het Sinbad (zwembad Sint-Niklaas.) Ik reed tegen een 26km per uur op het fietspad toen er vlak voor mijn wielen vanop de rijweg een auto de parking op ging rijden.( op die parking is momenteel een corona triagepost)Ik ben dan met mijn voorwiel tegen het voorwiel van de auto gereden en ben samen met de fiets over de auto gevlogen en ben een eindje verder op de grond gesmakt. Een E-bike van 28kg die je dan nog eens op u krijgt doet geen deugd. Ik ben half op mijn rug, half op mijn zij geland, maar mijn camelback heeft een deel van de val gebroken.
Schade: zwaar gezwollen knie. Hiervoor ben ik deze morgen om 5:30 onder de MRI scan gegaan, maar heb het resultaat nog niet. Verder enorm pijnlijke spieren, vooral aan mijn rug.
Schade aan de fiets lijkt mee te vallen. Kromme trap-as en pedaal. (De fiets is nu weg voor volledige controle en bestek). Verder GPS, kledij, helm en nieuwe Samsung telefoon kapot.
Schade aan de auto van de tegenpartij:
Totaal nietso_O
Om on topic te geraken...
Moest die gast AP gehad hebben, was dit waarschijnlijk niet gebeurd ;)
 
Last edited:
Bedankt iedereen voor de steun
Ik reed na een zondags ritje van 55 km richting huis. Ik was in Sint-Niklaas ter hoogte van de parking van het Sinbad (zwembad Sint-Niklaas.) Ik reed tegen een 26km per uur op het fietspad toen er vlak voor mijn wielen vanop de rijweg een auto de parking op ging rijden.( op die parking is momenteel een corona triagepost)Ik ben dan met mijn voorwiel tegen het voorwiel van de auto gereden en ben samen met de fiets over de auto gevlogen en ben een eindje verder op de grond gesmakt. Een E-bike van 28kg die je dan nog eens op u krijgt doet geen deugd. Ik ben half op mijn rug, half op mijn zij geland, maar mijn camelback heeft een deel van de val gebroken.
Schade: zwaar gezwollen knie. Hiervoor ben ik deze morgen om 5:30 onder de MRI scan gegaan, maar heb het resultaat nog niet. Verder enorm pijnlijke spieren, vooral aan mijn rug.
Schade aan de fiets lijkt mee te vallen. Kromme trap-as en pedaal. (De fiets is nu weg voor volledige controle en bestek). Verder GPS, kledij, helm en nieuwe Samsung telefoon kapot.
Schade aan de auto van de tegenpartij:
Totaal nietso_O
Om on topic te geraken...
Moest die gast AP gehad hebben, was dit waarschijnlijk niet gebeurd ;)
Waarmee weer eens aangetoond is dat een fietshelm geen overbodige luxe is!
Hoop voor je dat de MRI-scan geen vervelende zaken laat zien.
Beterschap gewenst!
N.B. Heb je mooi tijd om het gehele TMC-forum af te struinen...;)
 
  • Like
Reactions: Xfrank
CNBC moet nodig eens uitleg krijgen over Elon-tijd. Ze geloven zijn tijdsplanning voor de reis naar Mars:
Elon Musk said that he remains “highly confident” that SpaceX will land humans on Mars by 2026, adding that it’s an achievable goal “about six years from now.

Daarnaast wordt Elon imperialistische motivatie verweten i.p.v. kultuur en science-fiction:
The human desire to go to the red planet stems from culture and science fiction, but Musk’s motive is fundamentally driven by a “colonialistic view.” “The difference with him [Musk] is it’s not driven by a scientific motive for discovery and search for truth, instead it’s a colonizing, imperialistic, property-value, dominating, factor, which I think is terrible.”

Hoe verzinnen ze het :eek:

Meer lezen:
https://www.cnbc.com/2021/03/04/dangers-await-humans-on-mars-as-elon-musk-eyes-colonization.html

En beterschap Frank !
 
Last edited:
Bedankt iedereen voor de steun
Ik reed na een zondags ritje van 55 km richting huis. Ik was in Sint-Niklaas ter hoogte van de parking van het Sinbad (zwembad Sint-Niklaas.) Ik reed tegen een 26km per uur op het fietspad toen er vlak voor mijn wielen vanop de rijweg een auto de parking op ging rijden.( op die parking is momenteel een corona triagepost)Ik ben dan met mijn voorwiel tegen het voorwiel van de auto gereden en ben samen met de fiets over de auto gevlogen en ben een eindje verder op de grond gesmakt. Een E-bike van 28kg die je dan nog eens op u krijgt doet geen deugd. Ik ben half op mijn rug, half op mijn zij geland, maar mijn camelback heeft een deel van de val gebroken.
Schade: zwaar gezwollen knie. Hiervoor ben ik deze morgen om 5:30 onder de MRI scan gegaan, maar heb het resultaat nog niet. Verder enorm pijnlijke spieren, vooral aan mijn rug.
Schade aan de fiets lijkt mee te vallen. Kromme trap-as en pedaal. (De fiets is nu weg voor volledige controle en bestek). Verder GPS, kledij, helm en nieuwe Samsung telefoon kapot.
Schade aan de auto van de tegenpartij:
Totaal nietso_O
Om on topic te geraken...
Moest die gast AP gehad hebben, was dit waarschijnlijk niet gebeurd ;)
Beterschap toegewenst Frank!
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Bij de landing van SN10 kon je (in de vertraagde herhaling) zien dat 1 landingspoot niet vast klikte, maar als een lam pootje onderaan zwabberde.
Toch was dit niet erg omdat toen het gewicht erop kwam de poot toch vast schoot. Nu zijn voor de lancering van SN11 wel extra de poten getest:

1615406809841.png


Elon gaf gister meer uitleg over wat er misging bij de landing van SN10. De raket kwam met 36 km/hr neer, en dat was te veel.
Oorzaak: Helium door de brandstof. Toegevoegd in de header-tank tegen het klotsen t.g.v. de leegte boven de brandstof (oorzaak van SN8-neerstorten).

Elon heeft er spijt van dat hij "helium toevoegen" had goedgekeurd. Dat was bij Falcon1 (lang geleden) ook al oorzaak van een motorstoring geweest.
Er zijn wel schotten geplaatst in de tank tegen het klotsen. Maar die werkten niet goed: als een rietje hadden ze de helium in de brandstof geblazen.
Als ze gewoon brandstof (CH4) als gas voor de drukopbouw hadden gebruikt, was het gas ook in de brandstof gekomen, maar dat had geen kwaad gekund.
Die was gewoon weer tot vloeistof gecondenseerd, voordat het bij de motor kwam.
 
De nieuwste Starship testraket SN11 heeft vandaag een succesvolle motorentest (static fire) gedaan.

Voor a.s. dinsdag en woensdag is het luchtruim gesloten boven Boca Chica (NOTAM aankondiging).
Geen hoogtebeperking deze keer: "Altitude from surface to space".
Het ziet er naar uit dat deze week nog een lancering gaat plaatsvinden, en nu hoger dan 10 km. :cool:
 
Last edited:
Behalve de defecte hitteschild-tegels is er nog iets misgegaan tijdens de Static fire (proefdraaien motoren): Een van de motoren moet worden uitgewisseld:
1616677537772.png


Vannacht is die verwijderde motor uitgewisseld voor een andere (raptor nr 46):
1616677620106.png


Temporary Flight Restrictions (TFR) boven Boca Chica voor zondag toegevoegd.
Dat zou voor het eerst zijn dat ze op zondag lanceren, dus de vraag of dat doorgaat.