Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

SpaceX (en aanverwante ruimte avonturen)

This site may earn commission on affiliate links.
GAO is eerder vergelijkbaar met het Ministerie van Financiën. (N.a.v.: Eerder had de GAO (vergelijk de Nederlandse "Autoriteit Consument en Markt") bepaal[d])
Paul,
Dank voor je correctie: "had bepaald" is met een d, en niet zoals ik schreef met een t. :oops: ;)

Van je andere correctie weet ik het nog zo net niet. GAO, is toch geen Ministerie van Financien, maar meer een daarvan onafhankelijke waakhond?
Van Google bij de website www.gao.gov:
GAO provides fact-based, nonpartisan information to Congress.
Often called the "congressional watchdog," GAO investigates federal spending and performance.

Het politieke/bestuurlijke systeem is in de USA anders opgezet, maar het leek mij dat GAO meer lijkt op een NL-Autoriteit. Maar waarschijnlijk heb ik de verkeerde gekozen, in zoverre heb je gelijk. En had ik GAO moeten vergelijken met de NL - Autoriteit Financiële Markten (AFM).
 
Paul,
Dank voor je correctie: "had bepaald" is met een d, en niet zoals ik schreef met een t. :oops: ;)

Van je andere correctie weet ik het nog zo net niet. GAO, is toch geen Ministerie van Financien, maar meer een daarvan onafhankelijke waakhond?
Van Google bij de website www.gao.gov:
GAO provides fact-based, nonpartisan information to Congress.
Often called the "congressional watchdog," GAO investigates federal spending and performance.

Het politieke/bestuurlijke systeem is in de USA anders opgezet, maar het leek mij dat GAO meer lijkt op een NL-Autoriteit. Maar waarschijnlijk heb ik de verkeerde gekozen, in zoverre heb je gelijk. En had ik GAO moeten vergelijken met de NL - Autoriteit Financiële Markten (AFM).
Misschien is het dan beter te vergelijken met het CPB.
 
SpaceX heeft zo te zien hun eigen Liebherr crawler aangeschaft.
Gaat in onderdelen naar de US.
 

Attachments

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    364.7 KB · Views: 45
Inspiration4 mission
SpaceX is targeting a five-hour launch window on Wednesday, September 15, opening at 8:02 p.m. EDT (Thursday, September 16 at 00:02 UTC) for launch of the Inspiration4 mission – the world’s first all-civilian human spaceflight to orbit – aboard SpaceX’s Falcon 9 rocket and Dragon spacecraft from historic Launch Complex 39A at NASA’s Kennedy Space Center in Florida. Approximately three days after liftoff, Dragon and the Inspiration4 crew will return to Earth and splash down at one of several possible landing sites off the Florida coast.

SpaceX’s webcast for launch of the Inspiration4 mission will go live ~4 hours before liftoff.
Jared IsaacmanJared Isaacman
Hayley ArceneauxHayley Arceneaux
Chris SembroskiChris Sembroski
Dr. Sian Proctor
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Musk maakt zich zorgen over de toekomst van SpaceX/Starlink.
 
Musk maakt zich zorgen over de toekomst van SpaceX/Starlink.
Hij moest even aan de boom schudden.

 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Even een update aan het eind van het jaar:
Elon gaf begin dit jaar nog aan dat dit jaar er nog een lancering zou zijn van Starship. Nu schreef hij nu dat het op zijn vroegst eind februari zal zijn.

1640983898096.png


Ondertussen is er veel voortgang geweest, ook op het lanceerterrein:

1640984069969.png

(QD is de arm die een paar seconden voor de lancering wordt weggeklapt, vandaar die naam)
Er wordt niet meer geland op pootjes, maar de landende raket wordt opgevangen in de lucht tussen 2 "eetstokjes".

Wie kent niet de klassieker Karate Kid, die inspireerde tot deze naam :cool:
 
Last edited: