TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Spontane 'uw auto heeft onderhoud nodig' melding

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by karachy, Mar 15, 2014.

  1. karachy

    karachy Member

    Joined:
    Dec 14, 2013
    Messages:
    51
    Location:
    Nederland - Nijmegen
    Vandaag wat meer km gereden met de Tesla (eerste keer, heb hem net!)

    Nu hou ik wel van af en toe spelen... tussen twee sessies door (bestuurderswissel) stond er zo'n 20s een rode box met de melding 'Uw auto heeft onderhoud nodig' bovenin het grote scherm... daarna ging de melding weg en bleef weg voor de rest van de middag.

    Is dit iets om me zorgen over te maken?
     
  2. Andre

    Andre Member

    Joined:
    Jul 13, 2013
    Messages:
    435
    Location:
    Holland
    Wist je nog niet dat die melding bij iedereen komt binnen de eerste 500 km ? Tesla verteld dit bij aflevering ! Oplossing is om rondom de auto op elke ruit een kus door je vrouw te laten aanbrengen? Melding komt dan voorlopig niet meer terug en je MS rijdt veel lekkerder daarna !
     
  3. karachy

    karachy Member

    Joined:
    Dec 14, 2013
    Messages:
    51
    Location:
    Nederland - Nijmegen
    Ah een gebrek aan liefde dus :) (en serieus hoef ik de melding niet te nemen? :p)
     
  4. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    Nee geen zorgen.
    De auto controleerd zichzelf continu. Elke keer als je de rem indrukt controleerd de auto op fouten etc.
    Komt heel soms voor na nieuwe patches, slaapstand of als de auto geleverd wordt dat zo'n melding komt.
    Als die meteen weg gaat, heen zorgen.. indien niet.. Tesla bellen.
     
  5. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    2,876
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    Je kan voor de zekerheid Tesla service bellen, dan kijken ze in de logs. Maar zal inderdaad waarschijnlijk niets zijn.
     
  6. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    1,893
    Location:
    Netherlands
    heb het al vroeg twee keer gehad.. eerste keer gebeld en log laten bekijken.. tweede keer maar gelaten voor wat het was.. kwam dezelfde dag ook niet meer voor ...als het de volgende dag weer was teruggekomen dan had ik wel even opnieuw gebeld..

    Heb zoiets vorig jaar met mn vorige auto gehad - V70 - alle waarschuwingslichten en meldingen gingen al rijdend opeens tegelijk aan.. auto bleef wel rijden... naar garage, uit laten lezen maar ze konden niets vinden.. daarna paar dagen weg geweest.. bleek na 4 (!) dagen dat er een centrale module die een functie heeft bij het controleren kapot was gegaan..kostte me 2.500 en kreeg de auto uur voordat we met vakantie gingen terug...
     
  7. Right_Said_Fred

    Right_Said_Fred Model S - Sig. 283 EU

    Joined:
    May 11, 2012
    Messages:
    1,283
    Location:
    Gorinchem, Netherlands
    Twee maanden geleden een paar keer die melding zien langskomen. Ik heb het even aangekeken en niet meteen Tesla gebeld. Daarna nooit meer die melding gezien en Tesla dus ook maar niet over gebeld.
     
  8. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,463
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    +1 :smile:
     
  9. karachy

    karachy Member

    Joined:
    Dec 14, 2013
    Messages:
    51
    Location:
    Nederland - Nijmegen
    Thx voor de reacties. Vandaag werd ik door Tesla gebeld over de aflevering en of ik vragen had over de auto.
    Hij gaf mbt de melding aan dat dit waarschijnlijk de bandenspanningmodule is geweest. Bij aan/uitzetten vd auto duurt het soms iets langer voordat de module aangemeld is, dan verschijnt kort de melding.
    Lijkt plausibel.

    Owjah, de centre console insert zou binnen 6 weken leverbaar moeten zijn...
     
  10. redevries

    redevries René de Vries

    Joined:
    May 22, 2013
    Messages:
    2,275
    Location:
    Oosterhout, Netherlands
    Hmm. Dat zijn dat wel 6 Tesla weken natuurlijk. Die duren over het algemeen 17 dagen, maar alleen als er een volle maan in die periode valt. Of zo.
    Ik denk dat de eerste wordt gemonteerd als de volgende SuperCharger ergens in de BeNeLux wordt geopend. ;)

    Ik word wat sceptisch, merk ik... ;)
     
  11. karachy

    karachy Member

    Joined:
    Dec 14, 2013
    Messages:
    51
    Location:
    Nederland - Nijmegen
    Of het probleem een voorbode was...

    Afgelopen vrijdagmorgen: parkeersensor linksvoor (vanuit bestuurder) geeft obstakelmeldingen en uiteindelijk zegt de auto 'parkeerhulp uitgeschakeld, neem contact op met Tesla' Na een korte tijd verdwijnt de melding weer. Hier niets mee gedaan.

    Afgelopen zaterdag middag; zelfde parkeerhulp probleem. Gebeld met Tesla, serviceafspraak gemaakt voor maandag.

    Afgelopen zaterdagavond; wilde de auto showen aan vrienden; met z'n vieren in de auto, maar het dashboardscherm voor het stuur is zwart; 7 storingsmeldingen.
    Tesla gebeld; de auto moest afgesleept worden.

    Binnen 1 uur is vervangend vervoer en de auto ambulance aanwezig. De auto kan echter niet in tow-mode gezet worden. Moest de man terug om dolley's op te halen.
    Met veel pijn en moeite is 'mijn baby' uiteindelijk meegenomen...

    Morgen zal ik wel horen wat er aan de hand is.

    Service / vriendelijkheid en kundigheid van Tesla personeel en berger: in 1 woord top!

    Ik baal uiteraard wel flink. Is een Focus Wagon toch een andere auto :)

    Wordt vervolgd...

    Wat pics:

    pypu6a5u.jpg

    e6age7e2.jpg
     
  12. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    WOW, das balen :crying:
    Ik heb tot nu toe 2 keer de melding gehad. 2 keer 's morgens vroeg bij de eerste keer de rem indrukken.
    Gelukkig nog niks anders gemerkt.

    Hoop dat de auto snel gerepareerd is en dat je snel van het fosiel verlost bent.



     
  13. karachy

    karachy Member

    Joined:
    Dec 14, 2013
    Messages:
    51
    Location:
    Nederland - Nijmegen
    Update vandaag: Tesla is in Tilburg, maar ze hebben nog geen diagnose gesteld. Ze verwachten 'iets kleins' wat ze niet snel kunnen vinden...

    *fingers crossed*
     
  14. Hans69

    Hans69 Member

    Joined:
    Jan 21, 2014
    Messages:
    598
    Location:
    OVL, Belgium
    hopelijk de Tesla al terug? Wat was het probleem?
     
  15. karachy

    karachy Member

    Joined:
    Dec 14, 2013
    Messages:
    51
    Location:
    Nederland - Nijmegen
    Update: De Tesla was di avond klaar, hij is vanmiddag (woensdag) keurig (met de hand) gewassen afgeleverd bij mij op het werk.

    Het dashboardcluster is vervangen. Ze weten nog niet wat daarmee mis was, dat gaan ze in Amerika uitzoeken.

    Ik ben blij de auto terug te hebben... met firmware 5.9!

    Al met al prima opgelost door Tesla!
     
  16. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,950
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Kreeg gisteravond ook de spontane melding "Auto heeft onderhoud nodig" ging ook weer weg en ben gewoon gaan rijden. Heb ook al een paar weken tijdens het rijden de melding "Opladen niet mogelijk" Nou doe ik dat meestal niet tijdens het rijden gelukkig:biggrin:. Als ie stil staat laad ie wel...
     
  17. karachy

    karachy Member

    Joined:
    Dec 14, 2013
    Messages:
    51
    Location:
    Nederland - Nijmegen
    Vandaag een nieuw probleem. Ik dacht erover gelezen te hebben, maar na 10 min zoeken, toch maar een aparte post.

    Bij gas loslaten en op het moment dat de regen inkickt, hoor ik dit: 'bonk' alsof er iets onder tegen de auto klapt.

    Ze komen de auto morgen weer ophalen... Weet iemand wat dit kan zijn?

    (Ik zal dit topic updaten als er meer bekend is voor anderen)


    Voordeel is wel dat ze de armor plating en hopelijk de laadfix kunnen doorvoeren!
     
  18. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    Oei, jij hebt toch wel pech zeg.
    Ik meen eens gelezen te hebben dat het iets is bij de inverter, maar pin me er niet op vast.
    Zou geen ingewikkelde reparatie moeten zijn. Waarschijnlijk krijg je nieuwe motor/inverter dan
     
  19. karachy

    karachy Member

    Joined:
    Dec 14, 2013
    Messages:
    51
    Location:
    Nederland - Nijmegen
    Ik ben (helaas) heel wat gewend (ik had een Audi S4 B6). Het grote verschil hier is dat je een medewerker van Tesla spreekt die het oprecht vervelend vindt en wil helpen.
    Morgen halen ze de auto op, bij mij op kantoor en nemen een leenauto voor me mee. Gezien de situatie een prima vooruitzicht.

    Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal, hoe ze ermee omgaan bepaalt voor mij.

    :fingers crossed:
     
  20. karachy

    karachy Member

    Joined:
    Dec 14, 2013
    Messages:
    51
    Location:
    Nederland - Nijmegen
    Mijn auto is vandaag opgehaald. Tesla S85 als loaner, prima!
    Er wordt een nieuwe motor en nieuwe aandrijfassen gemonteerd... dat clunken hoort dus duidelijk niet...
    Morgen krijg ik de auto alweer terug. Hopen dat het probleem hiermee opgelost is!
     

Share This Page