Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spontane 'uw auto heeft onderhoud nodig' melding

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag wat meer km gereden met de Tesla (eerste keer, heb hem net!)

Nu hou ik wel van af en toe spelen... tussen twee sessies door (bestuurderswissel) stond er zo'n 20s een rode box met de melding 'Uw auto heeft onderhoud nodig' bovenin het grote scherm... daarna ging de melding weg en bleef weg voor de rest van de middag.

Is dit iets om me zorgen over te maken?
 
Vandaag wat meer km gereden met de Tesla (eerste keer, heb hem net!)

Nu hou ik wel van af en toe spelen... tussen twee sessies door (bestuurderswissel) stond er zo'n 20s een rode box met de melding 'Uw auto heeft onderhoud nodig' bovenin het grote scherm... daarna ging de melding weg en bleef weg voor de rest van de middag.

Is dit iets om me zorgen over te maken?
Wist je nog niet dat die melding bij iedereen komt binnen de eerste 500 km ? Tesla verteld dit bij aflevering ! Oplossing is om rondom de auto op elke ruit een kus door je vrouw te laten aanbrengen? Melding komt dan voorlopig niet meer terug en je MS rijdt veel lekkerder daarna !
 
  • Funny
Reactions: MoManTai
Ah een gebrek aan liefde dus :) (en serieus hoef ik de melding niet te nemen? :p)

Nee geen zorgen.
De auto controleerd zichzelf continu. Elke keer als je de rem indrukt controleerd de auto op fouten etc.
Komt heel soms voor na nieuwe patches, slaapstand of als de auto geleverd wordt dat zo'n melding komt.
Als die meteen weg gaat, heen zorgen.. indien niet.. Tesla bellen.
 
Je kan voor de zekerheid Tesla service bellen, dan kijken ze in de logs. Maar zal inderdaad waarschijnlijk niets zijn.

heb het al vroeg twee keer gehad.. eerste keer gebeld en log laten bekijken.. tweede keer maar gelaten voor wat het was.. kwam dezelfde dag ook niet meer voor ...als het de volgende dag weer was teruggekomen dan had ik wel even opnieuw gebeld..

Heb zoiets vorig jaar met mn vorige auto gehad - V70 - alle waarschuwingslichten en meldingen gingen al rijdend opeens tegelijk aan.. auto bleef wel rijden... naar garage, uit laten lezen maar ze konden niets vinden.. daarna paar dagen weg geweest.. bleek na 4 (!) dagen dat er een centrale module die een functie heeft bij het controleren kapot was gegaan..kostte me 2.500 en kreeg de auto uur voordat we met vakantie gingen terug...
 
Thx voor de reacties. Vandaag werd ik door Tesla gebeld over de aflevering en of ik vragen had over de auto.
Hij gaf mbt de melding aan dat dit waarschijnlijk de bandenspanningmodule is geweest. Bij aan/uitzetten vd auto duurt het soms iets langer voordat de module aangemeld is, dan verschijnt kort de melding.
Lijkt plausibel.

Owjah, de centre console insert zou binnen 6 weken leverbaar moeten zijn...
 
...Owjah, de centre console insert zou binnen 6 weken leverbaar moeten zijn...

Hmm. Dat zijn dat wel 6 Tesla weken natuurlijk. Die duren over het algemeen 17 dagen, maar alleen als er een volle maan in die periode valt. Of zo.
Ik denk dat de eerste wordt gemonteerd als de volgende SuperCharger ergens in de BeNeLux wordt geopend. ;)

Ik word wat sceptisch, merk ik... ;)
 
  • Funny
Reactions: dutchchili
Of het probleem een voorbode was...

Afgelopen vrijdagmorgen: parkeersensor linksvoor (vanuit bestuurder) geeft obstakelmeldingen en uiteindelijk zegt de auto 'parkeerhulp uitgeschakeld, neem contact op met Tesla' Na een korte tijd verdwijnt de melding weer. Hier niets mee gedaan.

Afgelopen zaterdag middag; zelfde parkeerhulp probleem. Gebeld met Tesla, serviceafspraak gemaakt voor maandag.

Afgelopen zaterdagavond; wilde de auto showen aan vrienden; met z'n vieren in de auto, maar het dashboardscherm voor het stuur is zwart; 7 storingsmeldingen.
Tesla gebeld; de auto moest afgesleept worden.

Binnen 1 uur is vervangend vervoer en de auto ambulance aanwezig. De auto kan echter niet in tow-mode gezet worden. Moest de man terug om dolley's op te halen.
Met veel pijn en moeite is 'mijn baby' uiteindelijk meegenomen...

Morgen zal ik wel horen wat er aan de hand is.

Service / vriendelijkheid en kundigheid van Tesla personeel en berger: in 1 woord top!

Ik baal uiteraard wel flink. Is een Focus Wagon toch een andere auto :)

Wordt vervolgd...

Wat pics:

pypu6a5u.jpg


e6age7e2.jpg
 
WOW, das balen :crying:
Ik heb tot nu toe 2 keer de melding gehad. 2 keer 's morgens vroeg bij de eerste keer de rem indrukken.
Gelukkig nog niks anders gemerkt.

Hoop dat de auto snel gerepareerd is en dat je snel van het fosiel verlost bent.



Of het probleem een voorbode was...

Afgelopen vrijdagmorgen: parkeersensor linksvoor (vanuit bestuurder) geeft obstakelmeldingen en uiteindelijk zegt de auto 'parkeerhulp uitgeschakeld, neem contact op met Tesla' Na een korte tijd verdwijnt de melding weer. Hier niets mee gedaan.

Afgelopen zaterdag middag; zelfde parkeerhulp probleem. Gebeld met Tesla, serviceafspraak gemaakt voor maandag.

Afgelopen zaterdagavond; wilde de auto showen aan vrienden; met z'n vieren in de auto, maar het dashboardscherm voor het stuur is zwart; 7 storingsmeldingen.
Tesla gebeld; de auto moest afgesleept worden.

Binnen 1 uur is vervangend vervoer en de auto ambulance aanwezig. De auto kan echter niet in tow-mode gezet worden. Moest de man terug om dolley's op te halen.
Met veel pijn en moeite is 'mijn baby' uiteindelijk meegenomen...

Morgen zal ik wel horen wat er aan de hand is.

Service / vriendelijkheid en kundigheid van Tesla personeel en berger: in 1 woord top!

Ik baal uiteraard wel flink. Is een Focus Wagon toch een andere auto :)

Wordt vervolgd...

Wat pics:

pypu6a5u.jpg


e6age7e2.jpg
 
Update: De Tesla was di avond klaar, hij is vanmiddag (woensdag) keurig (met de hand) gewassen afgeleverd bij mij op het werk.

Het dashboardcluster is vervangen. Ze weten nog niet wat daarmee mis was, dat gaan ze in Amerika uitzoeken.

Ik ben blij de auto terug te hebben... met firmware 5.9!

Al met al prima opgelost door Tesla!
 
Kreeg gisteravond ook de spontane melding "Auto heeft onderhoud nodig" ging ook weer weg en ben gewoon gaan rijden. Heb ook al een paar weken tijdens het rijden de melding "Opladen niet mogelijk" Nou doe ik dat meestal niet tijdens het rijden gelukkig:biggrin:. Als ie stil staat laad ie wel...
 
Vandaag een nieuw probleem. Ik dacht erover gelezen te hebben, maar na 10 min zoeken, toch maar een aparte post.

Bij gas loslaten en op het moment dat de regen inkickt, hoor ik dit: 'bonk' alsof er iets onder tegen de auto klapt.

Ze komen de auto morgen weer ophalen... Weet iemand wat dit kan zijn?

(Ik zal dit topic updaten als er meer bekend is voor anderen)


Voordeel is wel dat ze de armor plating en hopelijk de laadfix kunnen doorvoeren!
 
Ik ben (helaas) heel wat gewend (ik had een Audi S4 B6). Het grote verschil hier is dat je een medewerker van Tesla spreekt die het oprecht vervelend vindt en wil helpen.
Morgen halen ze de auto op, bij mij op kantoor en nemen een leenauto voor me mee. Gezien de situatie een prima vooruitzicht.

Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal, hoe ze ermee omgaan bepaalt voor mij.

:fingers crossed: