Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

'Spook' trekhaken

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand ervaring met de reactie van Tesla n.a.v. onderstaande?
=====


Hartelijk dank voor uw e-mail.

In uw e-mail stelt u de vraag of de maximale toelaatbare massa van de te trekken aanhangwagen die op het kentekenbewijs van uw personenauto staat, kan worden verhoogd.

De maximaal toelaatbare massa van de te trekken aanhangwagen kan worden verhoogd als de fabrikant van de personenauto dit schriftelijk verklaard en mee wil werken bij het overleggen van benodigde certificaten. Bovendien moet er rekening worden gehouden met de wettelijke gestelde maximale waarden.
De aanpassing kan worden gerealiseerd door een schriftelijk verzoek naar de RDW te sturen. Hierbij moet U verklaring van de fabrikant voegen. Het adres is: RDW afdeling VRD, Postbus 30000, 9640 RA Veendam. In bepaalde gevallen is het ook mogelijk om het voertuig individueel te laten beoordelen door de afdeling productbeoordeling van RDW.

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Van Tesla kreeg ik de volgende reactie:

Dank voor uw bericht.

Vanuit ons service centrum kunnen wij u helaas niks aanbieden. Een Model 3 die orgineel geleverd is zonder trekhaak heeft bij het RDW geen typegoedkeuring voor een trekhaak. Een wijziging hierin kunnen wij niet faciliteren.

Wees u er altublieft bewust van dat het gebruik of de installatie van niet-orginele onderdelen of accessoires, en schade als gevolg van het gebruik of de installatie hiervan, een uitsluitingsgrond is om een beroep te kunnen doen op de Beperkte Garantie Nieuwe Auto.


Met hartelijke groet,
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Iemand ervaring met montage dergelijke trekhaak?:

Ik denk dat daarop dit van toepassing is:
Wees u er altublieft bewust van dat het gebruik of de installatie van niet-orginele onderdelen of accessoires, en schade als gevolg van het gebruik of de installatie hiervan, een uitsluitingsgrond is om een beroep te kunnen doen op de Beperkte Garantie Nieuwe Auto.

En zij kunnen wel dingen roepen over trekgewichten, maar dat is waarschijnlijk gewoon wat de trekhaak aan kan, het zegt niets over wat de auto dan mag van de RDW.
Ik heb het laten rusten voor de Model 3 en beschouw het als leergeld voor een volgende auto :)