Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

'Spook' trekhaken

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen dinsdag heb ik 'mijn' Model 3 in ontvangst mogen nemen. Bij het doornemen van de inhoud kwam ik o.a een trekhaak tegen (die ik niet besteld had). De meneer die in de tent zat wist het ook niet , en op de enige echte Tesla medewerker wilde ik niet wachten.

Vandaag even onder de bumper gekeken. Daar zit wel een klepje wat ik los kan halen (met een muntstuk..) maar daaronder helaas geen stroom aansluiting en/of plek waar ik de trekhaak in kan drukken. Mijn eerste aanname was dat er nogal wat trekhaken op de boot zijn gezet maar niet verkocht zijn en dat sommigen nu gewoon geluk hebben.
Ik las ook ergens dat de trekhaken in Tilburg worden afgemonteerd. Maar ik zou verwachten , in dit geval, dat dan de losse haak uit de auto zou zijn gehaald. Ik kon geen inbouwset vinden waarmee het geheel in te bouwen zou moeten zijn, het is echt alleen een losse trekhaak + 2 sleutels. Op het kentekenbewijs staat overigens geen trekgewicht.

Ik heb gelezen dat meer mensen dit hadden, en ben benieuwd of iemand daar al iets verder mee gedaan heeft richting Tesla.
 
Last edited:
De bedoeling van dit topic was (mijn inziens) om te achterhalen hoeveel mensen een trekhaak hebben gekregen, of dat klepje standaard aanwezig is (ook bij mensen zonder trekhaak) en of anderen wellicht wel een aansluiting hebben achter het klepje.
 
  • Like
Reactions: WimW
Ik heb ook een trekhaak gevonden in mijn Frunk bij ophalen. Klepje in de bodem plaat zit er ook. Helaas geen bevestiging voor de trekhaak. En ook niet op het kenteken bewijs.
Misschien gedemonteerd in Tilburg, omdat het niet op de order stond, maar wel uit de fabriek is gekomen ????
 
Ik heb ook een trekhaak gevonden in mijn Frunk bij ophalen. Klepje in de bodem plaat zit er ook. Helaas geen bevestiging voor de trekhaak. En ook niet op het kenteken bewijs.
Misschien gedemonteerd in Tilburg, omdat het niet op de order stond, maar wel uit de fabriek is gekomen ????
Ik zag iemand in het LR aflever draadje die wel een trekhaak had besteld, de montage er wel zat maar nergens een haak kunnen vinden in de auto..... 1 + 1 = ....?
 
Ik heb ook een trekhaak gevonden in mijn Frunk bij ophalen. Klepje in de bodem plaat zit er ook. Helaas geen bevestiging voor de trekhaak. En ook niet op het kenteken bewijs.
Misschien gedemonteerd in Tilburg, omdat het niet op de order stond, maar wel uit de fabriek is gekomen ????

Ook ik heb een trekhaak gevonden in mijn Frunk. Klepje in de bodemplaat zit er. Voor de rest geen informatie nog hierover.
Hebben jullie uiteindelijk nog iets met je trekhaak gedaan? Zouden we bijvoorbeeld ergens de rest kunnen laten monteren en de meegeleverde trekhaak daarbij gebruiken, of zal dat alleen in setjes worden verkocht?
 
Ik heb wel eens losse kogels op Marktplaats gezien -> mede lotgenoten ;)
Ergens een Westfalia trekhaak zonder kogel bestellen zal wellicht lukken maar de prijs zal niet veel anders zijn dan bij een compleet set.
En andere merken (compleet geleverd met kogel) zijn waarschijnlijk een stuk goedkoper (en gebruikersvriendelijker qua stekkerdoos en montage kogel)

In alle gevallen idd alleen voor een fietsendrager als er op je kenteken 0 kg bij trekgewicht staat.
Tesla probeert de trekhaak optie (met bijbehorende marge) in eigen zak te houden en vermeld daarom 0 kg op kenteken als je de optie niet aanvinkt. :(
 
Ik heb wel eens losse kogels op Marktplaats gezien -> mede lotgenoten ;)
Ergens een Westfalia trekhaak zonder kogel bestellen zal wellicht lukken maar de prijs zal niet veel anders zijn dan bij een compleet set.
En andere merken (compleet geleverd met kogel) zijn waarschijnlijk een stuk goedkoper (en gebruikersvriendelijker qua stekkerdoos en montage kogel)

In alle gevallen idd alleen voor een fietsendrager als er op je kenteken 0 kg bij trekgewicht staat.
Tesla probeert de trekhaak optie (met bijbehorende marge) in eigen zak te houden en vermeld daarom 0 kg op kenteken als je de optie niet aanvinkt. :(
Dat van het trekgewicht had ik direct al uitgezocht, maar dat is inderdaad 'Niet geregistreerd' / 0 kg.
Vooralsnog laat ik hem 'gewoon' in de berging hier liggen, een vast plekje in de auto vind ik zonde van de ruimte.
 
Inmiddels wordt het monteren van de trekhaak toch wat relevanter; ik denk dat ik de 3 nog 2 jaar verleng qua lease-termijn en dan zullen er toch wel fietsjes mee 'moeten' op vakantie. Ik zie op marktplaats inderdaad veel losse kogels aangeboden worden ,dus het is veel gebeurd dat ze gewoon maar meegeleverd zijn. Blijf het raar vinden.
 
Iemand ervaring met de reactie van Tesla n.a.v. onderstaande?
=====


Hartelijk dank voor uw e-mail.

In uw e-mail stelt u de vraag of de maximale toelaatbare massa van de te trekken aanhangwagen die op het kentekenbewijs van uw personenauto staat, kan worden verhoogd.

De maximaal toelaatbare massa van de te trekken aanhangwagen kan worden verhoogd als de fabrikant van de personenauto dit schriftelijk verklaard en mee wil werken bij het overleggen van benodigde certificaten. Bovendien moet er rekening worden gehouden met de wettelijke gestelde maximale waarden.
De aanpassing kan worden gerealiseerd door een schriftelijk verzoek naar de RDW te sturen. Hierbij moet U verklaring van de fabrikant voegen. Het adres is: RDW afdeling VRD, Postbus 30000, 9640 RA Veendam. In bepaalde gevallen is het ook mogelijk om het voertuig individueel te laten beoordelen door de afdeling productbeoordeling van RDW.

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.