TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Sport Mode

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Jamas, Jun 14, 2015.

1. Jamas

Jamas Member

#1 Jamas, Jun 14, 2015
    Last edited: Jun 14, 2015
    Steeds vaker betrap ik mijzelf erop dat ik in Sport Mode sta.
    Ik berijd een Model S 85, geen P, geen + en ook geen D.
    Gewoon 400 pk op de achterwielen, nou ja gewoon ;)

Ruim een half jaar rijd ik nu in mijn prachtige donker grijze S en net als met een nieuwe spijkerbroek, gaat de S me na veelvuldig gebruik steeds lekkerder zitten.

Mijn S beschikt niet over standen, maar ikzelf heb naast de Economy Mode en de Normal Mode, dus ook een Sport Mode. Van de Winter stond ik voornamelijk in de eerste twee standen, maar nu we een kleine 20K verder zijn en de temperaturen stijgen, behaal ik in Sport Mode vergelijkbare verbruiken zoals afgelopen winter.

]Oh, wat gaat dat ding toch lekker vooruit. Tikkie op het pedaal en we zitten in no-time op de 180. En dan maar hopen dat mijn geliefde tesla.flitmeister.nl, welke tegenwoordig trouwens ook zichzelf automatisch ververst, de waarheid toont.

Heel soms, ga ik dan ook nog eens extra in de Sport + Mode. Man, dan rijd ik wel een tikkeltje asociaal, rechts inhalen, flink drukken en zo, maar wat geeft dat een rush!

Ik voel me echt bevoorrecht om een Tesla Model S te kunnen berijden en daarmee tevens
    ** King Of The Road **

:biggrin::biggrin:

2. widodh

widodh Model S R231 EU

Sport Mode is enkel het sturen, doe niets met het motor vermogen ;)

Ik rijd ook altijd met Sport mode.

3. ebullio

ebullio Active Member

Hij heeft het over zijn eigen sport mode, die je veelal instelt via het geselecteerde radio station.

4. Hans (Amsterdam)

Hans (Amsterdam) Model S res#3130

Tot nu vind ik dat Tesla rijders keurige nette rijders zijn; ik hoop dat dit zo blijft.

5. widodh

widodh Model S R231 EU

Ohja, dôh...
    Idd. Rechts inhalen en kleven zijn dingen die ik nogal haat.

6. leysfi

leysfi Member

Ik hoop het ook, want ik vrees dat velen die hier uitpakken met 130+ "ervaringen" deze niet op een Duitse autosnelweg zonder snelheidslimiet opgedaan hebben.
    Die meer dan 2 ton metaal rond je geeft je dan misschien wel een aangenaam gevoel van veiligheid, voor die andere weggebruiker waar je met die massa zou tegen knallen, zou het wellicht wel eens een heel ander verhaal kunnen worden...

7. basvk

basvk Active Member

Laten we de hypocriete wel/niet boven de snelheidslimiet rijden discussie hier vooral niet voeren, dat is de beste manier om een draadje te killen.

Verder ben ik het helemaal met Jamas eens, het is een heerlijke wagen die het in alle modes fantastisch doet, maar ik mis toch nog wel een beetje de comfort mode, waar de luchtvering echt alles gladtrekt (voor als je met je ouders/zwangere vrouw/houten kop rondrijdt) :)

Je leert je eigen zelfbeheersingsvermogen in ieder geval wel beter kennen. ;-)

8. Alain13

Alain13 Member

Dat is een gevolg...bron aanpakken: linksrijders. ;) :tongue:

9. Hans (Amsterdam)

Hans (Amsterdam) Model S res#3130

Linksrijders hebben vaak de aandacht er niet bij en blijven links rijden omdat ze geen verandering in de spiegels opmerken.

Als je op de linkerbaan naar een linksrijder toerijdt zal het beeld in de spiegels van de linksrijder slechts langzaam wijzigen en merkt deze niets op.
    Je kunt daarom beter op de rechterbaan naar een linksrijder toe rijden en dan op het laatst naar de linkerbaan gaan om in te halen.
    Nu zal het beeld in de spiegels abrupt wijzigen en is de kans dat de linksrijder dit opmerkt groter.

Als je achter een linksrijder rijdt die niet naar rechts gaat, ga dan naar de rechterbaan (als er ruimte is) en direct daarna weer naar de linkerbaan (gebruik daarbij je richtingaanwijzers !). De kans is groot dat linksrijder de wijziging in de spiegels nu wel opmerkt en naar de rechtbaan gaat.

10. gelden

gelden Active Member

Mijn BMW seinde automatisch met groot licht. Werkt ook ;)
    5159494450_86056f7194.jpg

Share This Page