TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Spotify + Equalizer = does not work?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by billytcherno, May 17, 2015.

1. billytcherno

billytcherno Member

Ik ben een grote spotify fan, toch thuis. Tesla's streaming is verdienstelijk, maar zoals altijd is content=king. En het is duidelijk dat Rdio niet de top content heeft

Echter, ik merk dat als je spotify streamt naar de Model S, wat je ook mag instellen in de equalizer in de spotify app : de geluidskwaliteit is echt belabberd. Ik denk dat het te maken heeft met Spotify zelf (veel te weinig bass, veel te veel trebles, geluid stemmen onderdrukt etc), maar wou ff checken of anderen hetzelfde opgemerkt hebben?

2. ERvee

ERvee member

Vind t best redelijk klinken. Gebruik t zelf ook aardig wat, zowel thuis als in de auto. En das bij geluidskwaliteit normaal. Hoe klinkt t voor jou met n goede koptelefoon aan je telefoon? Kun je wellicht uitsluiten dat t aan Bluetooth verbinding ligt..

Edit; of andere content vanuit telefoon afspelen op je Tesla audio natuurlijk ook prima test on te kijken of spotify boosdoener is.

3. Pascal-R

Pascal-R Member

Ik kan toch ook niet stellen dat het zo erbarmelijk is.

4. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Staat bij je spotify instellingen geluidskwaliteit op de hoogste kwaliteit?

5. billytcherno

billytcherno Member

Yep - de mp3 die op de telefoon staan zijn geen probleem.

Langs de andere kant, als ik het thuis stream via het audio netwerk lijkt alles in orde, vandaar dat het me een raadsel is

Er is iets aan de gang, maar wat weet ik niet.

- - - Updated - - -

Yep.

6. Steven

Steven Member

Ik moet eerlijk zeggen dat Spotify over mijn IPhone 5 via Bluetooth naar de (standaard) stereo van de MS me ook enigszins tegenvalt. Ik heb ook mijn Spotify qua kwaliteit op extreem staan, dus daar kan het niet aan ligen. Offline en online nummers afspelen lijkt ook niet uit te maken. Maar als ik hetzelfde album (gekopieerd van CD op hoogste kwaliteit naar USB) via mijn USB afspeel klinkt die prima en vele malen beter dan via Spotify.
    Als ik Spotify afspeel moet het volume ook duidelijk hoger staan dan via de USB poort.

7. billytcherno

billytcherno Member

Tiens, heb jij al Spotify geprobeerd via de USB kabel ipv BT?

8. ERvee

ERvee member

Volgens mij kan dat niet. USB pakt ie niet als ingang. Als wel dan hou ik me aanbevolen voor hoe je dit instelt.

9. ERvee

ERvee member

Hmmmmm. Dus Bluetooth werkt goed, anders zouden je mp3's ook slecht klinken. Spotify streamen werkt opk goed want thuis klinkt t prima (hoewel, hoe stream je thuis, via WiFi? Of ook Bluetooth? Of nog anders (sonos bijvoorbeeld is technisch weer anders).

10. billytcherno

billytcherno Member

De Spotify integratie op Sonos is beperkt, en dus meestal doe ik iPhone -> Airplay -> Apple Express -> Line-In Sonos

11. ERvee

ERvee member

Klopt.

Op die manier stream je via WiFi.
    Kan aan he Bluetooth tussen telefoon en auto liggen. Iets anders kan ik zo niet bedenken helaas.

12. TisLams

TisLams Member

stoor me hier ook aan ... een geïntegreerde Tesla Spotify client zou wel leuk zijn ...

13. ERvee

ERvee member

Heel graag!

14. Pascal-R

Pascal-R Member

15. Merijn_S

Merijn_S Member

Weet iemand of er een manier is of komt op via rdio gewoon hele albums af te spelen i.p.v. alleen 1 nummer en dan een radio station....?

16. eelcodb

eelcodb Member

Nee dit kan niet. Ligt aan het abonnement wat Tesla heeft bij de auto. Als je zelf een uitgebreider abonnement afsluit zou het wel moeten kunnen.

17. Merijn_S

Merijn_S Member

ik had dacht ik een tijd geleden begrepen dat een betaalde (unlimited) account bij rdio ook niet werkt of het probleem niet oplost in de tesla. Weet je zeker dat het nu wel werkt?

18. eelcodb

eelcodb Member

Nee dat weet ik niet zeker. Dat is wat de Tesla Support me vertelde toen ik over dezelfde vraag belde... :smile:

19. Pascal-R

Pascal-R Member

Ik las elders op het forum van Tesla dat ook een uitgebreid account geen oplossing biedt. Kan deze alleen zo snel niet terugvinden

Share This Page