Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spotify in de S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg een paar weken geleden deze mail van DI.fm:

When I founded Digitally Imported in 1999, it was with the goal to bring the best electronic music to other fans all around the world. That is still at the core of everything that we do here.

Our commitment to the music has also meant that we are paying royalties on the music that is streamed through Digitally Imported. Last week, the Copyright Royalty Board in the United States imposed new royalty rates for the years spanning 2016-2020. In the process, this move also eliminated the special royalty rates which existed for small webcasters such as Digitally Imported. Beginning in January, our royalty costs will therefore increase dramatically, as they will for all the other independent webcasters in the US. I am sad to say that many will likely not stay in business as advertising revenue will not be enough to pay for their costs. In order to maintain profitability and continue to keep this great music available, Digitally Imported is also making some hard decisions to limit our free streaming service in the near future.

This is where we turn to you, our loyal listeners. I am personally inviting you to upgrade to DI Premium to support our service. DI Premium gives you commercial-free access to all our music with higher audio quality, and the small amount it costs each month allows us to pay royalties while continuing to grow as a company.

Ik vermoed dat DI vanwege die beperkingen (en kosten) niet langer wil dat de gratis streams op andere plaatsen dan via hun eigen platform worden aangeboden.
 
5abe6d5081074dda7c71f49fa1f31001.jpg

9529d6808f8918f177de8b980afa34c1.jpg

Hebbes!
 
Hier wel !
wat blijft het toch een geweldig gevoel om je ruim twee jaar oude auto op deze manier - gratis - verbeterd zien te worden !
herinner me nog dat Volvo geld vroeg voor een simpele reset van de beveiliging op een autoradio - had toen al 35 jaar Volvo's gereden. wat een oud-denken -;)

Nice! Hier nog niks. We wachten geduldig af :)

Trip planner improvements ben ik ook wel benieuwd naar.
 
Tip: updates worden vaak sneller gedownload via wifi dan de 3G verbinding.
Net mijn auto omgedraaid zodat deze dichter bij mijn router staat.

Is dat wel zo? Bijna al mijn updates heb ik via 3G binnen gekregen (want niet in de buurt van huis), terwijl mijn auto altijd op een sterk WiFi net thuis hangt. Btw. ik had net een nieuw draadje gestart (Firmware 7.1), niet wetende dat de discussie hier al liep :redface:
 
Ik kreeg een paar weken geleden deze mail van DI.fm:



Ik vermoed dat DI vanwege die beperkingen (en kosten) niet langer wil dat de gratis streams op andere plaatsen dan via hun eigen platform worden aangeboden.

Ik was di.fm premium member, maar ging steeds meer via Tune-in luisteren (met dank aan de Tesla), maar toen het maar niet lukte om m'n premium di.fm abo via TuneIn te luisteren, heb ik het premium abo juist stopgezet.
 
Hier ook over-the-air update vanmorgen...and yes spotify doet het. Gekoppeld aan mijn eigen account en alle playlists werken. Met standaard Tesla account ook volledige functionaliteit. Super!

In aanloop naar deze S update heb ik ook een Spotify abo genomen. En vervolgens alle kamers in huis maar voorzien van Samsung multiroom speakers. Zo kostte deze Tesla spotify update me toch nog best een paar €€€ knaken :)

Overigens als tip voor geinteresseerden: het Samsung multiroom systeem biedt 'Spotify Connect', Sonos niet.
Sonos laat je Spotify luisteren via een eigen, beperktere Sonos app. Met de Samsung speakers kun je direct uit de originele Spotify app zelf naar de speakers streamen.

Op de iPad pro is Spotify helemaal waanzinnig qua interface! Blij mee.
 
Mijn ervaring is ook dat het met WiFi sneller gaat, maar ik heb ook een keer in het buitenland wel een update gekregen. Nou heeft mijn Tesla een eigen netwerk (mijn normale wifi heeft buiten voor het huis vrijwel geen bereik - de helft van de tijd wilde de app niet). Maar daardoor kan ik in mijn statistieken gewoon zien wanneer er een nieuwe versie wordt gedownload, zoals hieronder zichtbaar is (grote piek, dus veel dataverkeer):

if_wlan0-day.png


Uiteindelijk blijft het natuurlijk speculeren wat sneller is, maar als Tesla slim is besparen ze mobiele datakosten door in eerste instantie alles via wifi te pushen.

De update installeert hier nu dus ook :)
 
Mijn ervaring is ook dat het met WiFi sneller gaat, maar ik heb ook een keer in het buitenland wel een update gekregen. Nou heeft mijn Tesla een eigen netwerk (mijn normale wifi heeft buiten voor het huis vrijwel geen bereik - de helft van de tijd wilde de app niet). Maar daardoor kan ik in mijn statistieken gewoon zien wanneer er een nieuwe versie wordt gedownload, zoals hieronder zichtbaar is (grote piek, dus veel dataverkeer):

View attachment 107201

Uiteindelijk blijft het natuurlijk speculeren wat sneller is, maar als Tesla slim is besparen ze mobiele datakosten door in eerste instantie alles via wifi te pushen.

De update installeert hier nu dus ook :)

Hoog nerd gehalte, maar wel leuk! Zo zijn er meer mensen die het in de gaten houden op deze manier.