Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spotify in de S

This site may earn commission on affiliate links.
Het was een zeer interessante avond, als je van round-robin DNS, Cassandra, Java, services, servicebusses, en back-end infra houdt en verstand hebt.
Niklas was een architect voor de backend, en niet echt met de client applicaties bezig. Hij gaf aan wat voorwerk voor de Tesla samenwerking te hebben gedaan maar dat het vooral andere teams waren die Tesla helpen/ondersteunen. De back-end is in principe backwards compatibel tot aan de allereerste client zo'n beetje.
De Tesla issues gaf hij aan vooral bij de Tesla ontwikkelaars te liggen, heel af en toe gebeurt er iets op de back-end (zoals gisteravond bijv.) waardoor er op de clients problemen optreden, maar dan treft het meestal meerdere platformen, niet alleen Tesla of Sonos bijvoorbeeld.

Helaas heb ik dus geen antwoorden op de vragen die wij hadden, maar ik heb wel zijn contact gegevens, ik ga hem de vragen mailen en hopen dat hij die aan de juiste Spotify collega's kan voorleggen, als zij überhaupt al iets kunnen betekenen in de Tesla app ontwikkeling door Tesla.
View attachment 113550

Hi Ivo,

Thanks voor je verslag. Ik zal in ieder geval mijn bevindingen ook gewoon doorsturen naar Tesla (kan iemand vertellen naar welk mailadres?)

Onno
 
Same here....
Ook na paar keer handmatig zoeken (wat idd prima werkt) is dit niet opgelost. Iemand een idee?

Opgelost! (Thanks to DS).
Bij mij waren de Spotify Account settings (onder App/Media settings) leeg, hoewel er wel naast stond 'logged in'. Door op Tesla account reset te klikken zou eea opgelost/ingevuld moeten worden. Bij mij was trouwens eea automatisch ingevuld na de software update (wachtwoord met veel *****).
"Play ...." werkt nu perfect!
 
Aha, dat heb ik dus ook. Is daar nog geen oplossing voor gevonden?
Het lijkt bij mij iets beter te gaan. Maar volledig opgelost is het zeker niet. Ik zit nog regelmatig een beetje heen en weer te klikken tussen playlists om weer de volledige content van een playlist te zien, en als ik dan iets afspeel wil hij nog wel eens stoppen na één nummer. Maar nu ik deze post lees realiseer ik me ook dat ik de laatste weken minder opnieuw heb hoeven uit- en weer inloggen. Mijn beeld is dus dat het beter gaat, maar dat het nog niet als een zonnetje loopt.
 
Is er een verschil tussen de Tesla account en je eigen Premium account ?

Heb een eigen account maar gebruikte dit enkel in de auto. Nu ik mijn S heb denk ik eraan om mijn Premium account op te zeggen. Zijn er überhaupt verschillen die belangrijk zijn om de Premium account toch te houden ?
 
Kan iemand mij uitleggen hoe ik kan voorkomen dat als een van de kids mijn Premium account mis/gebruikt, vanaf bijvoorbeeld een mobieltje, het afspelen via de Tesla gaat? Vast een niet overal bekend probleempje... Het komt dus voor dat ik naar de radio luister en het systeem plotseling op Spotify verder gaat. (Meestal storend, af en toe ook wel gewoon lekkere muziek, en jammer dan dat zij het zelf niet horen (denk ik), soms genant :eek:).

Oplossing #1 is natuurlijk, zorgen dat ze geen inlog hebben, maar ach...
 
Kan iemand mij uitleggen hoe ik kan voorkomen dat als een van de kids mijn Premium account mis/gebruikt, vanaf bijvoorbeeld een mobieltje, het afspelen via de Tesla gaat? Vast een niet overal bekend probleempje... Het komt dus voor dat ik naar de radio luister en het systeem plotseling op Spotify verder gaat. (Meestal storend, af en toe ook wel gewoon lekkere muziek, en jammer dan dat zij het zelf niet horen (denk ik), soms genant :eek:).

Oplossing #1 is natuurlijk, zorgen dat ze geen inlog hebben, maar ach...

Family account (zou Spotify je antwoorden), d.w.z. een aanvullende premium-account aan de helft van de prijs (5 EUR/maand). Daarmee heb je je eigen premium/playlists in de Tesla, hebben de kids die ook, en hoeft je zakelijke medereiziger niet plots naar K3 te luisteren. Werkt in ieder geval!
 
Family is toch niet direct mijn oplossing #2. Met drie kids zitten we dan aan 30 euro per maand (25 toch in elk geval, zolang de Model 3 niet is geleverd en moeders nog zonder Spotify wil rijden) en als ik alle mobiele abonnementen, Netflix en Playstation grappen bij elkaar optel wordt het me weleens te gortig. In de eerste plaats zou het niet mogelijk moeten zijn dat een ander apparaat wordt bediend en Spotify daardoor in de auto start ... maar dat kan niet??
 
We gebruiken thuis met 4 personen een Spotify account. Hierbij heeft iedere gebruiker minimaal een mobiel en een tablet of PC. Pas sinds een maand hebben we een familieaccount aangemaakt omdat de playlisten onoverzichtelijk werden.

Van belang is dat iedereen altijd Offline is en dat de playlisten daarvoor staan ingesteld. 1x per maand kom je online om je lijsten bij te werken ( als je wifi bereik hebt) en daarna direct weer offline.

Werkt prima met onbeperkt gebruikers en computers/telefoons.
 
  • Helpful
Reactions: Pebe and Jamas
Gisteren heb ik een aantal playlists "openbaar gemaakt" vanuit mijn eigen premium account.
Die zijn echter onvindbaar in de auto.. Is iemand hier al in geslaagd?

Ik niet, ik irriteer me hier ook echt scheel aan. Spotify Premium gebruik ik thuis voor het SONOS systeem en vrouwlief gebruikt het ook in de sportschool. Dat account in de auto gebruiken is niet wenselijk, een aantal playlists wil ik echter wel in de auto hebben,

Nog een account afnemen enkel en alleen om dat wel die playlists te kunnen benaderen vind ik echt onzin...