Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spotify in de S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een premium abonnement en ben er van overtuigd dat het probleem ligt bij het gebruiken van je account in de MS en nadien op je pc, dan op je smartphone ... De MS heeft hier problemen mee (mijn andere devices niet).

Samen met mijn toekomstige hebben wij een gezinsabonnement (15 euro/maand voor 2 gebruikers). Nu hebben ze het zonet uitgebreid naar 5 gebruikers binnen een zelfde gezin voor 15 euro/maand. Ben nu aan het twijfelen om de MS ook toe te voegen aan "het gezin" maar dan moet ik mijn playlists op 2 accounts bijhouden en dat komt niet goed ... o_O
 
Het zijn er 5 extra hè!? Dus 6 accounts totaal

Nu kan het hele huis onbeperkt genieten van muziek.
Je Premium voor gezin-abonnement is nu voor jou en maximaal 5 familieleden, voor dezelfde prijs als je nu betaalt – maar €14,99 per maand.
Dus trakteer 4 familieleden gratis op Premium. (Ik had er al 1 extra)
 
Ik heb een premium abonnement en ben er van overtuigd dat het probleem ligt bij het gebruiken van je account in de MS en nadien op je pc, dan op je smartphone ... De MS heeft hier problemen mee (mijn andere devices niet).

Samen met mijn toekomstige hebben wij een gezinsabonnement (15 euro/maand voor 2 gebruikers). Nu hebben ze het zonet uitgebreid naar 5 gebruikers binnen een zelfde gezin voor 15 euro/maand. Ben nu aan het twijfelen om de MS ook toe te voegen aan "het gezin" maar dan moet ik mijn playlists op 2 accounts bijhouden en dat komt niet goed ... o_O
Ik heb gisteren direct toen ik las dat een family account nu vast 15 euro is, exact hetzelfde gedaan. Ik heb een eigen account aangemaakt voor de Tesla, en die gebruik ik alleen in de auto. Verder heb ik de playlists van mijn eigen (master) account gedeeld met het nieuwe Tesla account. Je Tesla account 'volgt' dan in feite de playlists van je master account. Werkt prima.
Bovendien zijn mijn vrouw en zoon nu blij met een eigen account.
 
  • Helpful
Reactions: Wolfke
Is idd een mooie aanbieding. Nu loopt mijn Spotify via KPN (zit in het internet abonnement erbij) waarbij het me niet lukt om te upgraden. Krijg de melding dat het niet ondersteund word.. Ik heb er een mailtje aan gewaagd.
Kan Premium for Family worden gebruikt in combinatie met andere abonnementen, zoals studentenkortingen, of abonnementen via een telefoonbedrijf, etc.?
Het spijt ons, maar nee. Er kan geen korting worden toegepast op Premium for Family-accounts.
Bron

Ligt niet zo zeer aan KPN, maar Spotify zelf biedt dit niet aan. Heb dezelfde vraag eergisteren gesteld.
 
Hoe heb je dat juist gedaan?
Effe denken, hoe zat het ook alweer. Ik heb bij de playlist via het menu "Delen" gekozen. Je kunt dan kiezen op welke manier je het wilt delen. Ik heb voor berichten gekozen (sms) en daarna het telefoonnummer opgegeven behorend bij de persoon behorend bij het account met wie je de playlist wilt delen. Ik dit geval was ik dat zelf (het ging immers om mijn eigen nieuwe Tesla spotify account dat een playlist van mijn master spotify account wilde kunnen beluisteren). Op mijn iphone heb ik in de spotify app ingelogd met mijn Tesla Spotify account en daarna de link in de sms aangeklikt. Daarmee was de playlist van mijn master account te zien in mijn tesla account.

Nu ik het zo omschrijf...vreselijk omslachtig, dit moet makkelijker kunnen.

Ben je bij de rally zaterdag? Dan kan ik het je laten zien anders.

Update:
Ik heb het nog eens gereproduceerd. Nogmaals, het is omslachtig, maar dit werkt als je alleen maar je iphone (zal op andere smartphone ook wel werken gok ik) gebruikt:

  • Je bent ingelogd met je master account in je Spotify app.
  • Je gaat naar de playlist die je wilt delen. Je kiest de "..." puntjes voor de menu-opties, en kiest daar "Delen"
  • Vervolgens kies je "verzenden naar"
  • Vervolgens kies je bericht (andere opties zullen ook wel werken, maar ik deed het met sms) en je geeft je eigen mobiele nummer op.
  • Je logt uit je Spotify app
  • Je logt weer in, maar nu met je Tesla Spotify account
  • Je opent je zojuist ontvangen sms en klikt op de link die in het sms bericht weergegeven is
  • Je Spotify app, ingelogd onder je Tesla account, opent nu de playlist.
  • Je klikt op volgen
  • Voila! Je playlist van je master account volg je nu onder je Tesla account ook, en dus ook in de auto.
Tjonge, ben ik blij zeg dat ik ook eens iets nuttigs bijdraag aan dit forum ipv altijd die flauwe bullsh*t :)
 
Last edited:
Inderdaad omslachtig. Beetje vreemd dat je enkel kan delen tussen familieleden via SMS. Heb al zitten zoeken om te delen via de software op de laptop maar daar kan je enkel volledige namen ingeven en de naam van mijn MS account herkent hij niet.
Inderdaad vreemd. Zo is het vreemde van dat Spotify family account ook je per individueel account een apart e-mail adres moet hebben (nu moet ik voor mijn dochtertje speciaal daarvoor dus een e-mail adres aanmaken). En alle family account members moeten op hetzelfde adres wonen, maar ik heb nergens adres gegevens opgegeven...
Hoe dan ook, het delen van afspeellijsten kan dus in elk geval op de hierboven beschreven manier. Maar het moet makkelijker kunnen, je kunt ook playlists delen met meerdere accounts (dan volgt het ene account niet alleen de playlist van een ander account, maar dan kunnen beide accounts de playlist ook bewerken). Maar dat lukte mij nog niet dus ik laat het voorlopig even lekker zo.
 
Dus met een gezins abonnement is dat irritante gedoe met liedjes die stoppen op 25 seconden van het einde gedaan? Bij ons gebeurt dit elke keer. Het wordt zo irritant dat we Spotify niet meer willen en kunnen gebruiken in de wagen.
Geen idee....ik had dat eerlijk gezegd ook al niet met mijn "éénpersoons" Spotify Premium account. Het lijkt erop dat slechts sommigen hier last van hebben, maar ik weet niet of dat aan het Tesla Spotify account of een eigen account gerelateerd is. Dat het opgelost zou zijn met een family account kan ik niet bevestigen en haal ik ook niet uit bovenstaande posts.
 
Maar hoe weet je dan wat de account gegevens zijn voor het Tesla Spotify account, username en wachtwoord?
Sorry, misschien een beetje onduidelijk verwoord, maar dat is inderdaad verwarrend.
Wolfke en ik bedoelen hier niet het standaard (gratis) Tesla Spotify account dat je vanzelf hebt meegekregen van Tesla, maar een zelf gemaakt account als onderdeel van je Spotify family account dat je specifiek gebruikt voor in de Tesla. Dat account maak je dus zelf aan met een zelf bepaalde username en password.
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
Ook ik heb hetzelfde probleem met Spotify incl. het geluid dat blijft hangen op 28sec van het einde. Het enige wat dan nog helpt is een reset. Lijkt op een probleem dat is ontstaan met de laatste- of voorlaatste sw update. Het gebeurd bij mij niet alleen als ik de navigatie op het grote scherm heb, maar ook in andere situaties. Ik heb een Spotify premium account en heb al geprobeerd of het zich voordoet als ik het Tesla account gebruik. Maar dat maakt geen verschil.

Ik heb er melding van gemaakt bij Tesla. Die kunnen van afstand niks vinden, maar ik breng mijn auto langs het service-center aanstaande donderdag. Ben benieuwd.

Jabu, hebben ze bij Tesla het probleem voor je op kunnen lossen? Word er helemaal gestoord van...
 
Ik moest hiermee een keertje binnen springen in Aartselaar want er zou een work around zijn hiervoor.
Volgens mij is het een software foutje bij sommigen, ik heb het met onze premium account en ook met
de account van Tesla zelf, elk liedje weer.
Hopelijk lost de work around dit op zonder dat we telkens een hoop handelingen moeten doen alvorens we
naar spotify kunnen luisteren.
Op dit ogenblik staat de ICE hierdoor dan ook weer op nummer één om binnen drie weken mee naar Girona te rijden.
Ongelimiteerd spotify tijdens de hele rit was voor ons een serieuze pleister op het feit dat je 30% langer onderweg bent.
 
Pff sinds de nieuwe update vorige week is Spotify bij mij een ramp aan het worden!

1 op de 3 songs lopen midden in het liedje vast en dan start hij maar opnieuw na enkele seconden. En af en toe loopt de song ook gewoon vast alsof hij blijft hangen zoals bij een plaat. Dan is enkel een hard reset van de console de oplossing.
 
Hier helaas hetzelfde.. Spotify is hierdoor onbruikbaar geworden. Aangezien ik het alleen in de auto gebruik, heb ik m'n abonnement bij Spotify maar opgezegd totdat dit opgelost is.

Dit is overigens niet alleen sinds de meest recente update, het speelt al wat langer. Regelmatig geklaagd bij Tesla, maar dan zeggen ze "ja het ligt aan het wisselen van zendmast, dan stopt het wel eens"... tjonge het is een auto, die wisselt heel vaak! Dan hoeft niet de hele auto gereboot te worden... Bij landwissel (of soms zelfs binnen 1 land) raakt de auto ook spontaan z'n LTE kwijt.. weer reboot nodig.
Hardware van de Tesla is leuk, software duidelijk nog beta...