Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spotify issues

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een vraag over Spotify. Ik gebruik zelf Apple Music thuis (iPhone, HomePod, iPad etc.), maar vind ‘t fijn om de in-car Spotify te gebruiken. Heb zelf geen betaalde Spotify account, wel een gratis account.

Als ik inlog met mijn Spotify gegevens; herkent de auto dan de premium account van de auto of de gratis account van mijzelf?

Ik zou eventueel vanaf mijn telefoon de playlists willen beheren voor in de auto nl.

Dank alvast!
 
De auto kan alleen op een premium spotify account inloggen, naast het “tesla” spotify account. Dus met je gratis account gaat het niet lukken. Misschien een tip voor je, neem een family premium account, kan je 5 familieleden, ieder hun eigen account en binnen 1 hoofdabonnement muziekjes laten luisteren voor €15/mnd.
 
Dank je voor je reactie. Ik heb al een gezinsabonnement, maar dan bij Apple Music. Om een tweede abonnement erbij te nemen bij Spotify om alleen te kunnen rangschikken vanaf m’n telefoon vind ik wel heel erg zonde van de kosten.

Tesla account is prima, fijn dat ik weer iets meer weet .
 
Ik rijd nu 3 weken rond in mijn Model 3 LR AWD en heb regelmatig dat Spotify na enige tijd gebruiken niet meer werkt.

Wat ik bedoel is dit; ik kan in spotify browsen door allerlei afspeellijsten (mijn eigen en publieke lijsten als "decennia", "top..."etc). Wanneer ik vervolgens een nummer aantik om te laten afspelen gaat ie laden maar start het afspelen van het nummer niet. Een ander nummer selecteren levert hetzelfde resultaat (laden maar het afspelen start niet).

Er is een actieve LTE verbindingen en TuneIn radio werkt.
Herkent iemand dit? Zo ja, is er een manier om Spotify weer werkend te maken?
 
Wat bij mij gebeurt, is dat het nummer wel wordt afgespeeld, maar dat je geen geluid hoort. Wat ik de afgelopen keren heb gedaan om het op te lossen, was een reset uitvoeren (beide stuurknoppen indrukken). Los van het feit dat ik hoop dat dit snel door Tesla opgelost wordt, is het resetten een heel gedoe. Het duurt vrij lang voor LTE weer up-and-running is en het is sowieso natuurlijk absurd dat een actie als deze nodig is om de functionaliteit te herstellen.

Wat ik nu als oplossing heb ontdekt, is om kort even naar Caraoke te gaan en een willekeurig nummer af te spelen. Zodra je dit gedaan hebt en je hoort het nummer afspelen, dan ga je terug naar Spotify en die functioneert weer. Nogmaals, ook niet ideaal, maar we moeten iets, toch?
 
  • Informative
Reactions: inactive
Wat bij mij gebeurt, is dat het nummer wel wordt afgespeeld, maar dat je geen geluid hoort. Wat ik de afgelopen keren heb gedaan om het op te lossen, was een reset uitvoeren (beide stuurknoppen indrukken). Los van het feit dat ik hoop dat dit snel door Tesla opgelost wordt, is het resetten een heel gedoe. Het duurt vrij lang voor LTE weer up-and-running is en het is sowieso natuurlijk absurd dat een actie als deze nodig is om de functionaliteit te herstellen.

Wat ik nu als oplossing heb ontdekt, is om kort even naar Caraoke te gaan en een willekeurig nummer af te spelen. Zodra je dit gedaan hebt en je hoort het nummer afspelen, dan ga je terug naar Spotify en die functioneert weer. Nogmaals, ook niet ideaal, maar we moeten iets, toch?

Ik heb dit probleem ook, maar heb ook dat caraoke nog nooit klaar is geweest met laden.

Ik heb dan ook geen idee wat caraoke precies is. Hij werkt letterlijk nooit, ook niet via Wi-Fi en niet na een reset.
 
Ook precies dezelfde klachten. Erg jammer in de laatste releases van V9 was Spotify eindelijk erg stabiel.
Goede tip van Vipercat dat naar Caraoke gaan helpt, inderdaad heel wat eenvoudiger dan resetten (wat ik tot op heden deed)
 
Wat bij mij gebeurt, is dat het nummer wel wordt afgespeeld, maar dat je geen geluid hoort. Wat ik de afgelopen keren heb gedaan om het op te lossen, was een reset uitvoeren (beide stuurknoppen indrukken). Los van het feit dat ik hoop dat dit snel door Tesla opgelost wordt, is het resetten een heel gedoe. Het duurt vrij lang voor LTE weer up-and-running is en het is sowieso natuurlijk absurd dat een actie als deze nodig is om de functionaliteit te herstellen.

Wat ik nu als oplossing heb ontdekt, is om kort even naar Caraoke te gaan en een willekeurig nummer af te spelen. Zodra je dit gedaan hebt en je hoort het nummer afspelen, dan ga je terug naar Spotify en die functioneert weer. Nogmaals, ook niet ideaal, maar we moeten iets, toch?

Dank voor deze tip! Toen Spotify vandaag weer haperde heb ik als bron Caraoke geselecteerd en even gestart om vervolgens Spotify weer terug te gaan naar Spotify en....... het werkt! Dank voor de workaround!
 
Ook precies dezelfde klachten. Erg jammer in de laatste releases van V9 was Spotify eindelijk erg stabiel.
Goede tip van Vipercat dat naar Caraoke gaan helpt, inderdaad heel wat eenvoudiger dan resetten (wat ik tot op heden deed)

ja in v9 gebeurde het zeker minder vaak. Vandaag had ik een trip van 400km naar belgie en ik werd er echt helemaal gestoord van. Ben ook maar over gegaan op streamen via phone
 
even een oud draadje weer oppakken..

is er iemand die een premium account heeft voor de familie maar wat niet het hoofdaccount is?

Als ik inlog op spotify op mijn account zie ik dat ik geen premium account bezit, echter ben ik wel gekoppeld aan een familie abonnement en heb hierdoor premium. Dit is alleen zichtbaar in het hoofdaccount van het familie abonnement.
Als ik in wil loggen met mijn spotify account in de auto lukt dit niet. Waarschijnlijk doordat ik geen hoofd gebruiker ben, iemand hier ervaring mee?
 
Vraagje: Telkens als ik mijn favoriete playlist luister en schakel over naar radio of TuneIn en daarna weer naar mijn favoriete playlist begint spotify weer bij het eerste nummer. Dat wordt steeds irritanter. Heeft iemand een oplossing?