Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spraakherkenning na 2019.40.50.1 help mee!

This site may earn commission on affiliate links.
Zoals velen al wel gemerkt hebben, is de spraakherkenning sinds versie 2019.40.50.1 overhoop gehaald.
Je kan er nu meer mee, maar welke commandos je daarvoor moet gebruiken, is voor ons nederlandstaligen een mysterie.

Samen kunnen we door veel testen daar vast wel achterkomen! ik heb een google sheets document aangemaakt die door iedereen te editen valt. Als je een commando ontdekt, vul het aan op de lijst! Als je merkt dat een commando van de lijst niet werkt, maak het rood. Als je een rood commando nog eens test, en het werkt niet, verwijder het dan uit de lijst.

Het document vind je hier:
Tesla Nederlandse voice commands
 
Update 2019.40.50.1 HW 3.0

Vandaag op weg naar schoonmoeder veel getest.
Resultaat zwaar tegenvallend.
Niets kan middels spraak worden bediend. (NL+ENG)
Ondertussen wel vastlopers met 3x cold reboot

werkt niet

open dashboardkastje
open handschoenenkastje
open handschoenkastje
zet temperatuur naar ....°
zet ruitenwisser op 1,2,3,4

werkt niet MEER
bel .......(partner, favoriet)
navigeer naar ......

geen
naastliggende rijstrook snelheid
geen kliko's
geen stopborden
geen verkeerslichten
geen stopstrepen
camp mode

wel
Backgammon
Twitch
Stardew Valley
Trax
bewaar clip "on honk"
toont verkeerskegels (ook op rijbaanscheider)

Komt hopelijk goed met volgende update, nu een klein beetje teleurgesteld, de Auto rijd nog steeds geweldig.
 
Update 2019.40.50.1 HW 3.0

Vandaag op weg naar schoonmoeder veel getest.
Resultaat zwaar tegenvallend.
Niets kan middels spraak worden bediend. (NL+ENG)
Ondertussen wel vastlopers met 3x cold reboot

werkt niet

open dashboardkastje
open handschoenenkastje
open handschoenkastje
zet temperatuur naar ....°
zet ruitenwisser op 1,2,3,4

werkt niet MEER
bel .......(partner, favoriet)
navigeer naar ......

geen
naastliggende rijstrook snelheid
geen kliko's
geen stopborden
geen verkeerslichten
geen stopstrepen
camp mode

wel
Backgammon
Twitch
Stardew Valley
Trax
bewaar clip "on honk"
toont verkeerskegels (ook op rijbaanscheider)

Komt hopelijk goed met volgende update, nu een klein beetje teleurgesteld, de Auto rijd nog steeds geweldig.
Ik heb juist getest, en open handschoenkastje en temperatuur naar x werkt. Niet handschoenen, niet zet temperatuur naar. Zet ruitenwissers op x werkt hier vaak wel, maar serieus wat haperingen. Bel X werkt wel, maar je moet een naam noemen.
 
Bij mij wordt bij zowat elk commando de Laadpoort geopend. Die berichtjes dat werkt wel behoorlijk. Je moet al echt heel gekke dingen zeggen voor die grote fouten gaat maken. Dit zie ik mij echt wel gebruiken in de toekomst.
Heb je al ontdekt hoe je een bericht kan versturen zonder dat je eerst een bericht moet aankrijgen? ik heb alle combinaties geprobeerd die ik me kon bedenken, maar ik kan geen SMS versturen initiëren.
 
Heb je al ontdekt hoe je een bericht kan versturen zonder dat je eerst een bericht moet aankrijgen? ik heb alle combinaties geprobeerd die ik me kon bedenken, maar ik kan geen SMS versturen initiëren.
Bij contactpersonen staat bij mij nu rechts naast elke contactpersoon een sms symbool. Althans bij de favorieten, ik heb de hele lijst met contactpersonen nog niet bekeken.