Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spraakherkenning na 2019.40.50.1 help mee!

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie dat je 7 posts hebt, dus misschien dat je nog niet heel veel van mij gelezen hebt, maar extreem fanboy/girl kaliber kan je mij niet aanrekenen hoor (daar hebben we hier andere users voor, (wooter, I love you!), lees nog maar wat terug, ik ben best kritisch en kan onwijs klagen ;) .. Omdat je er nu toch naar vraagt, zal ik nog eens een poging wagen:

Maar ik raak ook wel eens geirriteerd hoor, best vaak zelfs. De ene keer over mensen die klagen dat een software-feature bij een eerste beta-release niet feilloos werkt (zoals nieuwe voicecommands in alle talen) en soms over Tesla die de wereld beloofd op hun website en klanten er 6400 euro voor laat betalen en zich vervolgens achter EU wetgeving verstopt dat dingen niet 'mogen'. Ja.. Verkoop het dan ook niet in EU landen, totdat de wetgeving geregeld is!!! denk ik dan.. "echt waar!"

Al veel langer een lurker op deze site, dus heb al een hoop gelezen, ook van jou. Dus 7 posts maakt mijn kritiek op een specifiek bericht van jou niet minder correct. Ik ben altijd best kritisch, maar erg optimistisch als het op FSD en PSD van Tesla neerkomt. Maar vind dat sommige features zoals spraakherkenning beter getest moeten worden alvorens ze globaal uitgerold worden, betekent dat dat ik geen auto moeten aanschaffen waarbij OTA updates worden uitgevoerd? Ik denk het niet, jij wel. Mooi, meningsverschil.

Wat betreft issue over Europese regelgeving en geen FSD aanbieden, ben ik met je eens. Ik ben zeer optimistisch over hoe dit zich ontvouwen en ondertussen heeft Tesla hopelijk genoeg data verzameld om er in Europa tegen die tijd iets moois van te maken.
 
Ik was erg blij met de optie van "favorieten" in de bel app. Maar ik krijg deze niet zichtbaar. SMS eerder wel.
A) wie heeft er tips om die favorieten zichtbaar te krijgen en B) waar zou ik kunnen vinden of mijn tel (oneplus 7) wel werkt voor deze optie?
 
Net even met 40.50.5 getest. Het is wel allemaal erg omslachtig hoor en het werkt nog brak.
Leuk al die extra opties maar als de basis (navigeer naar en bellen) lastiger gaat schiet men het doel voorbij
Met name het navigeer gedeelte. Was vroeger een rij naar......voldoende moet je nu zeggen . navigatie. Rij naar......
Vreemde is dat hij het ene adres wel begrijpt bv: rij naar wilgenlaan sassenheim.
Zeg ik rij naar wildlaan noordwijkerhout, herkent hij wel de tekst maar krijg ik melding "command not understood" Zoek ik dan het adres op de kaart bestaat die wel.

Daarnaast snap ik totaal niet waarom je nu in de navigatie balk op het microfoontje moet drukken? Dat werkte toch eerst met die nog op je stuur? Onbegrijpelijk dat ze die die voice commands zo hebben gesloopt.

Dus zie geen winst.....alleen maar frustratie omdat je meer bezig bent met de juiste zin zeggen dan dat het je helpt......kan beter weer het toetsenbord gebruiken.

Oja....toch iets positiefs:

de zin "telefoon. Bel.........."werkt weer.
Wel goed dat je er telefoon voor moet zeggen. Want stel dat ze binnenkort een fietsbel op de tesla gaan monteren zou je toch mooi het verkeerde commando geven :)
 
Ik was erg blij met de optie van "favorieten" in de bel app. Maar ik krijg deze niet zichtbaar. SMS eerder wel.
A) wie heeft er tips om die favorieten zichtbaar te krijgen en B) waar zou ik kunnen vinden of mijn tel (oneplus 7) wel werkt voor deze optie?
Als je bij contacten op je telefoon op een contactpersoon drukt kan je hem favoriet maken door op het sterretje te drukken. Tesla zal alle faforieten op een aparte tab weergeven.
 

Attachments

  • Screenshot_20191231-123157_Contacts.jpg
    Screenshot_20191231-123157_Contacts.jpg
    96.9 KB · Views: 61
Net even met 40.50.5 getest. Het is wel allemaal erg omslachtig hoor en het werkt nog brak.
Leuk al die extra opties maar als de basis (navigeer naar en bellen) lastiger gaat schiet men het doel voorbij
Met name het navigeer gedeelte. Was vroeger een rij naar......voldoende moet je nu zeggen . navigatie. Rij naar......
Vreemde is dat hij het ene adres wel begrijpt bv: rij naar wilgenlaan sassenheim.
Zeg ik rij naar wildlaan noordwijkerhout, herkent hij wel de tekst maar krijg ik melding "command not understood" Zoek ik dan het adres op de kaart bestaat die wel.

Daarnaast snap ik totaal niet waarom je nu in de navigatie balk op het microfoontje moet drukken? Dat werkte toch eerst met die nog op je stuur? Onbegrijpelijk dat ze die die voice commands zo hebben gesloopt.

Dus zie geen winst.....alleen maar frustratie omdat je meer bezig bent met de juiste zin zeggen dan dat het je helpt......kan beter weer het toetsenbord gebruiken.

Oja....toch iets positiefs:

de zin "telefoon. Bel.........."werkt weer.
Wel goed dat je er telefoon voor moet zeggen. Want stel dat ze binnenkort een fietsbel op de tesla gaan monteren zou je toch mooi het verkeerde commando geven :)
Gisteren werkte de voice commando's weer als vanouds. Gewoon met dezelfde software.
Blijkbaar heeft eea toch met de overbelasting van de servers te maken? Ook het "bel......" werkt weer.
Geen idee waarom de commando's niet lokaal worden opgeslagen?

Alleen het rij naar/navigeer naar werkte nog niet goed. Te vaak "command not understood"
Hopen dat dit in de vanmorgen geïnstalleerde 50.7 is opgelost
 
Update 2019.40.50.1 HW 3.0

Vandaag op weg naar schoonmoeder veel getest.
Resultaat zwaar tegenvallend.
Niets kan middels spraak worden bediend. (NL+ENG)
Ondertussen wel vastlopers met 3x cold reboot

werkt niet

open dashboardkastje
open handschoenenkastje
open handschoenkastje
zet temperatuur naar ....°
zet ruitenwisser op 1,2,3,4

werkt niet MEER
bel .......(partner, favoriet)
navigeer naar ......

geen
naastliggende rijstrook snelheid
geen kliko's
geen stopborden
geen verkeerslichten
geen stopstrepen
camp mode

wel
Backgammon
Twitch
Stardew Valley
Trax
bewaar clip "on honk"
toont verkeerskegels (ook op rijbaanscheider)

Komt hopelijk goed met volgende update, nu een klein beetje teleurgesteld, de Auto rijd nog steeds geweldig.
 
Ik herken het helemaal. Hij herkent de zin maar kan er niets van bakken: Navigeer naar 'Bakkerstraat'.
Reactie: Command not understood.

Kan je dit herstellen

Kies het microfoontje van het Navigatie toetsenbord, Rij naar Bakkerstraat Amsterdam werkt dan bijv wel! Wel bevestigen via de Invoeren toets op dat Navigatie toetsenbord. Suc6.

NB de oude Navigeer naar... opdrachten waren wat eleganter, zeker! :mad:
 
Eerste post hier.

Sinds medio november eigenaar van een 3LR, grijs/zwart, 18”, trekhaak, geen FSD.

Er was 1 commando dat ik vaak gebruikte om de kinderen te plagen: “hohoho”.

Zelfs deze Easter egg doet het niet meer (tekst wordt goed herkend, maar commando wordt niet uitgevoerd).

niet alleen jammer, maar voor mij ook een wat zorgelijk teken over het software/vrijgave proces bij Tesla.

laten we maar hopen dat het snel weer goed komt.

Huub
 
Eerste post hier.

Sinds medio november eigenaar van een 3LR, grijs/zwart, 18”, trekhaak, geen FSD.

Er was 1 commando dat ik vaak gebruikte om de kinderen te plagen: “hohoho”.

Zelfs deze Easter egg doet het niet meer (tekst wordt goed herkend, maar commando wordt niet uitgevoerd).

niet alleen jammer, maar voor mij ook een wat zorgelijk teken over het software/vrijgave proces bij Tesla.

laten we maar hopen dat het snel weer goed komt.

Huub
In een VW is het erger hoor. Daar moet je voor navigatie eerst “plaats” roepen. Dan “straat” waarna je het “huisnummer” moet laten weten. Waarna het systeem zegt dat er geen telefoon gekoppeld is dus hij niet kan bellen. En de kans dat dit nog goed komt is heel wat kleiner dan bij Tesla. Dit blijkt ook duidelijk bij de Audi Etron waar helaas geen verbetering mogelijk is.