Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spreekbeurt Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn zoontje( 9 jaar) is helemaal gek van de MS. Nu wil hij een spreekbeurt gaan houden op school over Tesla en uitgelicht over de MS.
Zijn er mensen die al eens een presentatie over de MS hebben gegeven ( op basisschool niveau) en die hier documentatie of een powerpoint/prezi presenatie van hebben?
Of andere leuke info of gadgets hebben die eventueel gebruikt zouden kunnen worden?
Ben benieuwd of iemand hem zou kunnen helpen, anders moet ik zelf ook nog aan het werk.........
 
Mijn zoontje heeft vorige schoolseizioen een presentatie gegeven over Tesla en elektrische auto's. Mooie powerpoint gemaakt samen met filmpjes van YouTube. Bij SeC hebben we wat stickers en pennen gekregen en een shirt waarin hij zijn presentatie doet.
 
  • Helpful
Reactions: CO2CLEAN
Mijn zoontje heeft vorige schoolseizioen een presentatie gegeven over Tesla en elektrische auto's. Mooie powerpoint gemaakt samen met filmpjes van YouTube. Bij SeC hebben we wat stickers en pennen gekregen en een shirt waarin hij zijn presentatie doet.
Heeft je zoontje deze toevallig ergens online geplaatst of kan ik deze ergens terugzien? Ik zal eens informeren bij Tesla of hij ook wat pennen en stickers kan krijgen.
 
Mijn zoon van nu bijna 12 heeft in groep 7 ook een EV-spreekbeurt gehouden, met uiteraard een hoog "Tesla, what else?" gehalte. Wel vrij pittig voor negenjarigen, denk ik. Hij is bereid om het met je zoon te delen. Hij gaat voor de helft van de prijs van het laagste bod dat je krijgt :D dus PM maar even.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Mijn dochter heeft 3 jaar geleden een spreekbeurt gehouden over elektrische auto's. Wat breder dan alleen Tesla - maar voor een snel effect van EV rijden wel zo vanzelfsprekend. Ter overname aangeboden: € 250.
Ik ben er vrij zeker van dat kinderhandel hier op het forum verboden is....bovendien kun je beter adverteren met vaardigheden als: auto poetsen, interieur reinigen, grasmaaien, etc.
 
  • Funny
Reactions: S-19910 and Daan B
Anno 2011, "lagere-school-speelbeurt" om vrouw en kinderen te overtuigen dat een Tesla MS een goed idee was:

- QUOTE -

Mijn opstel over de ideale gezinswagen

(Carl, klas 3A, Juf Peggy)


De ideale gezinswagen is:

Papa : snel, radio, leuk, bruin, energiezuinig
Mama ; mooi, stil, koffer, groen, belastingvrij
Henry : cool, dvd, chic, achterzetels, geel, hip
John : vol gadgets, 12-volt stekker, iets waar captain rex mee zou rijden, touchscreen, rood, hype

Oei, slecht nieuws, want iedereen wil wat anders. Het goede nieuws is echter dat we allés in één en dezelfde auto tegelijk kunnen hebben (behalve misschien de vier kleuren…). En die auto heet De Tesla Model S (hierna in ‘t kort « de Tesla »).

De Tesla is een minimalistische wagen :
- geen starter,
- geen ontsteking ,
- geen cilinders,
- geen uitlaat,
- geen katalysator,
- geen oliecircuit,
- geen benzinetank,
- geen onderhoud aan motor,
- geen slijtage aan motor,
- geen versnellingsbak,
- geen handrem,
- en geen schadelijke gassen.

Wat zit er dan onder de motorkap ? Niets ! Gewoon een tweede kofferruimte !

Wat je in de plaats krijgt is een vloer die eruit ziet als één grote platte batterij (wat eigenlijk nogal logisch is, want het ìs ook één grote platte batterij) en, tussen de beide achterwielen, een scalextric-motor in groot formaat.

Dus krijg je een auto die:
- even snel optrekt als een Scalextric,
- even stil is als een fiets,
- even ruim is als een camionette (met die twee kofferruimten),
- even mooi is als een Maserati,
- even zuinig is als een brommertje,
- en niets kost aan belastingen.

Het is een wagen uit Californië en daar zijn ze nogal gesteld op Apple, vandaar het interieur (zie die reuzegrote Ipad in ‘t midden !)

Dank u voor jullie aandacht !


- UNQUOTE -

Groot applaus natuurlijk (intern in de familie). Maar dit was ook wel nog vooraleer ook maar iemand wist dat Superchargers er aan kwamen, laat staan AP. Als je vandaag écht als negenjarige afkomt met zo'n spreekbeurt op school, én bovendien Superchargers en AP aanhaalt, word je waarschijnlijk gebuisd door je juf wegens megalomanie :)
 
Last edited:
en waarom na de spreekbeurt de hele klas niet uitnodigen voor een ritje id tesla :)
moet lukken met een wagen of 5.
Gisteren verjaardagsfeestje van mijn zoontje sorry zoon, we waren met vier auto's, waarvan één Tesla en ja dat is dan wel een probleem. De helft waren leugenaartjes want ik weet zeker dat ze echt niet "echt nog nooit" hadden meegereden. Heb er uiteindelijk twaalf blij kunnen maken en "echt zeker weten" evenzoveel referrals aan overgehouden.

Over een jaar of 27?

En 0,4 mm profiel achter kwijt.