Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Starlink in Nederland en België

This site may earn commission on affiliate links.
1628846379827.png
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and zkpq
Niet voor ons dus.

Nog niet lijkt me eerder, er moet eerst getest en lokaal goedgekeurd worden, en hier in Europa is nu al (bijna) overal 4G of 5G beschikbaar. Voor de USA, Canada en Australië lijkt het dan ook zinvoller, daar hebben hele grote stukken geen dekking.

Van Tweakers:

"SpaceX heeft op woensdag zijn eerste set Starlink-stellieten gelanceerd die gebruikt zullen worden voor Direct-to-Cell. Met de Direct-to-Cell-dienst kan Starlink direct gebruikt worden op smartphones, in eerste instantie voor sms-berichten.

De eerste satellieten werden woensdag gelanceerd met een Falcon 9-raket, zo schrijft persbureau Reuters. Het betroffen in totaal zes satellieten, die direct verbinding kunnen maken met 4G-smartphones. SpaceX-baas Elon Musk schrijft op sociale media dat de connectiviteit voor Direct-to-Cell nog relatief beperkt is, met 7Mbit/s per beam. Daarmee is de dienst vooral bedoeld voor op plekken zonder mobiel bereik, en dus niet om te concurreren met traditionele 4G-netwerken.

Starlink gaat vooralsnog alleen met tests met Direct-to-Cell doen. Het bedrijf doet dat samen met de Amerikaanse provider T-Mobile. Starlink kreeg medio december toestemming van de Amerikaanse telecomautoriteit FCC om Direct-to-Cell te testen.

Starlink Direct-to-Cell komt later dit jaar officieel beschikbaar. SpaceX werkt daarvoor samen met de Amerikaanse tak van T-Mobile, naast providers in Japan, Nieuw-Zeeland, Australië, Zwitserland en Canada. De dienst zal in eerste instantie alleen gebruikt worden voor het versturen van sms-berichten. In 2025 gaat Starlink Direct-to-Cell ook telefoongesprekken en internetverbindingen ondersteunen. Over ondersteuning in Nederland en België wordt nog niet gerept."
 
Ik ben ook aan het kijken. Gezien de EU insteek om zgn. 'nep-nieuws' te weren, sluit ik niet uit dat steeds meer van mijn internet verkeer wordt geblokkeerd en gevolgd. Ik heb meer vertrouwen in Musk...