TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Statistieken verkoop Model 3 December 2019

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Dutchdevil, Dec 1, 2019 at 10:44 PM.

?

Hoeveel model 3`s worden er in december 2019 op kenteken gezet in nederland?

This poll will close on Dec 30, 2019 at 10:44 PM.
  1. <1.500

0 vote(s)
    0.0%
  2. >1.500 en <2.500

0 vote(s)
    0.0%
  3. >2.500 en <3.500

0 vote(s)
    0.0%
  4. >3.500 en <4.500

1.7%
  5. >4.500 en <5.500

6.7%
  6. >5.500 en <6.500

13.3%
  7. >6.500

78.3%
  1. Dutchdevil

Dutchdevil Member

Tesla streeft af naar een recordjaar en kwartaal 4 kan wel eens alle records gaan verbreken in Nederland wat betreft de verkoop van elektrische auto`s maar ook de run op de model 3 voor de afsluiting van het fiscale jaar. Zoals ik ook in de maand oktober en november heb gedaan zal ik de verkopen op basis van eerste afgifte kenteken nederland (bron rdw) ook voor de maand december bij gaan houden. Omdat de boten nu in een record tempo naar Europa varen en er voor deze maand al behoorlijk wat afspraken gepland staan ben ik benieuwd of deze maand oktober gaat overtreffen. Wat denken jullie?

Hieronder de statistieken voor dit jaar bijgewerkt t/m november
    upload_2019-12-2_7-41-30.png

• Like x 1
  2. Elja Trum

Elja Trum Member

Mooi overzicht, leuk!

Ik verwacht wel dat de septembermaand overtroffen gaat worden deze maand.

3. RefleCs

RefleCs Member

Ik denk dat we deze maand in de buurt van of zelfs over de 10k heen gaan.

4. KoenvanH

KoenvanH Member

Ja, volgens mij kan die poll beter tot 20k lopen. Voor m'n gevoel moeten er nog 15k model 3's uitgeleverd worden in december....

5. MaSansky

MaSansky Member

Hoorde vandaag in Duiven dat er deze maand 10.000 auto’s afgeleverd gaan worden...

6. JanMetPet

JanMetPet Member

Gemiddeld is de maand aan het einde van het kwartaal een factor 5 van maand-1. Extrapoleren met N=3 lijkt valide, dus iedereen inzetten op 20K+?

7. jwheinen

jwheinen Member

Dit heb ik ook gehoord van Tesla Amsterdam.

8. JoostG

JoostG Member

Dat wordt dan een aardige klus. Geen leveringen in het weekend, kerst, oudjaarsdag, dan houd je een dag of 20 over.

9. RefleCs

RefleCs Member

Zaterdagen worden ook leveringen gedaan en ik heb zelfs mensen gehoord die beweren dat op de kerstdagen geleverd gaat worden.

10. Frankvr

Frankvr Member

Als Tesla er 10.000 wilt wegzetten deze maand lijkt mij dat ook wel nodig ja

Overigens zullen er ook nog wel een aantal de eerste week van januari worden afgeleverd, als ze maar 31 december op kenteken staan

11. Dutchdevil

Dutchdevil Member

Ik denk zelf dat er in Januari nog veel geleverd gaan worden met kenteken 2019. Logistiek is tussen de 500 en 600 per dag het maximum (mijn inziens) maar ben benieuwd!

Ik zal kijken of ik de poll nog kan aanpassen met hogere getallen...*

*EDIT: Ik zie geen optie om de poll nog aan te passen met andere getallen helaas...

12. RefleCs

RefleCs Member

In verband met de kwartaal afsluiting is Tesla er veel aangelegen om voor het einde van december uit te leveren ;) Alles wat in januari uitgeleverd wordt telt mee voor Q1 2020 ;) (niet zozeer een bijtellings dingetje maar meer een Tesla kwartaal dingetje dus ;)

• Like x 1
  13. Dutchdevil

Dutchdevil Member

Update bijgewerkt t/m 4 december
    upload_2019-12-5_19-5-17.png

14. Kiprich

Kiprich Member

Tesla gaat inderdaad massaal uitleveren deze maand, maar in ieder geval leaseplan (en ook andere leasemaatschappijen? ) gaat ze hierbij helpen door hun auto's zelf uit te leveren. Dat scheelt voor tesla een hoop werk. Elke auto individueel uitleveren kost veel meer tijd dat grote aantallen auto's klaarzetten voor een leasemaatschappij die zelf controleert en uitlevert. Maar hoe dan ook.... het wordt een mooie uitdaging deze maand :)

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC