Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Statistieken verkoop Model 3 December 2019

Hoeveel model 3`s worden er in december 2019 op kenteken gezet in nederland?


  • Total voters
    117
  • Poll closed .
This site may earn commission on affiliate links.
upload_2019-12-13_10-58-16.png
 
Vreemd de volgens kentekenrada.nl site voor model 3 zijn er op die dag in september 535 eerste registraties geweest of is dat een verkeerde interpretatie van de cijfers in het deel 'kenteken registraties per dag' van die site?
Ligt eraan hoe ze "tellen". Mijn data is gebaseerd op "datum eerste afgifte nederland", de data van kentekenradar is gebaseerd op "datum eerste toelating nederland". Hieronder dezelfde grafiek als ik tel op eerste toelating nederland
upload_2019-12-13_11-52-4.png


December komt dan uit op
upload_2019-12-13_11-53-19.png


Datum eerste toelating = Dit is de datum die aangeeft wanneer het voertuig voor het eerst is geregistreerd (waar ook ter wereld).
Datum eerste afgifte Nederland = De datum die aangeeft wanneer het voertuig voor het eerst in Nederland is geregistreerd
 
  • Like
Reactions: MLKRMR and T-Rob
Wat ook opvalt is hoe de verkoopcijfers van de i-pace ineengestort zijn als een pudding.
Van de e-tron zijn er al 250 exemplaren ingeschreven in december, van de i-pace slechts 49.
E pace in 2018 : 3580 stuks, in 219 nog 376 stuks)
En mensen die twijfelen aan het succes van de ID.3 : van de eGolf zijn er meer wagens verkocht dan van de Zoe en de Leaf...
 
De e-golf wordt nu voor een zeer scherp tarief in de private lease aangeboden: vanaf € 299 per maand, inclusief onderhoud, banden verzekering en btw.

Een van onze secretaresses heeft er een aangeschaft (geleased dus).
Bij VW zijn ze blijkbaar bang dat ze met de E-Golf blijven zitten. Ik heb ook een offerte liggen maar de actieradius is echt bedroevend slecht. Ben voor een ZOE gegaan voor mijn dochter. Met 30k + km per jaar en 140km per dag is de Golf ook geen optie behalve als je op het werk en thuis kunt laden. De VW verkoper zei dat de E-Golf net zo goed rijdt als een gewone Golf. Hierop reageerde ik dat dit geen goed teken was en dat begreep de verkoper niet. Hij wist ook niet echt waarover hij praatte denk ik dan. Iedere EV rijdt beter dan dezelfde auto als ICE. Behalve een E-Golf...
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Hoeveel Tesla's kan de gigafactory überhaupt maken per dag? Ik dacht iets van 1000, dus pak en beet de helft van de Tesla's gaat momenteel naar Nederland. Tesla heeft nu dus al bijna 6000 model 3's verkocht in december tot nu toe. Van de Ford Focus zijn er tussen 1 januari en 31 november 9993 auto's verkocht en van de VW Polo 12607. Met een beetje geluk en aanpoten kan de model 3 er meer verkopen in December, dan een willekeurig ander model van welk merk dan ook in het gehele jaar.
 
  • Love
Reactions: SpeedyEddy