Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Statistieken verkoop Model 3 December 2019

Hoeveel model 3`s worden er in december 2019 op kenteken gezet in nederland?


  • Total voters
    117
  • Poll closed .
This site may earn commission on affiliate links.
UPDATE
upload_2019-12-25_20-54-25.png
 
  • Love
Reactions: ramonneke
Euhm...
Hoe zou je dat doen?
En waarom zou je dat doen? Die test exemplaren kan je heus wel intern slijten aan een geïnteresseerde medewerker.
Kom, we maken een model Y met RWD, oh, dit gaat ons toch niet lukken voor het nieuwe jaar/we willen bewust niet te veel Model Y's verkopen dit jaar, laten we er dan maar een model 3 van maken, die verkoopt in NL toch wel.
Maar misschien vergis ik me en zijn ze om een andere reden overstag gegaan, Wanneer ik een taxibedrijf zou hebben zou ik in ieder geval het liefst de model 3 RWD willen hebben.

Gisteren 711 model 3's verkocht, wederom een recordje, tot nu toe 9447 verkocht in December.
Ter vergelijking, er zijn slechts 2 modellen in Nederland tussen 1 januari en 1 december meer verkocht, de Ford Focus (9.993) en de Volkswagen Polo (12.607). Let op, hun kunnen in december zelf ook weer meer verkocht hebben, maar laat ik uitgaan van 9%. Dan kom ik uit op 10901 en 13753. Ik ga er vanuit dat de Ford Focus nog ingehaald wordt, in de vorm van "1 maand Model 3" VS "1 jaar Ford Focus", de VW Polo gaat hem helaas niet meer worden dit jaar. Althans, waarschijnlijk dubbel natuurlijk, maar niet in 1 maand.
 
  • Love
Reactions: Hans_TM3
Gisteren (op een zonda) dus weer 672 exemplaren ingeschreven. Totale teller staat op 11118.

Ondertussen is 54.5% van de ingeschreven wagens in deze maand elektrisch, en 1/3 van alle ingeschreven wagens deze maand is een Model 3.
Verder valt me ook op dat er vorige week heel wat e-trons ingeschreven zijn, staat ondertussen op plaats 2. Prijs is blijkbaar geen issue in de EV-markt, want dat zijn er meer dan er van de e-Niro, Leaf en Kona samen ingeschreven zijn.
 
Gisteren (op een zonda) dus weer 672 exemplaren ingeschreven. Totale teller staat op 11118.

Ondertussen is 54.5% van de ingeschreven wagens in deze maand elektrisch, en 1/3 van alle ingeschreven wagens deze maand is een Model 3.
Verder valt me ook op dat er vorige week heel wat e-trons ingeschreven zijn, staat ondertussen op plaats 2. Prijs is blijkbaar geen issue in de EV-markt, want dat zijn er meer dan er van de e-Niro, Leaf en Kona samen ingeschreven zijn.

Wat je vaak ziet is dat ze voorraad modellen voor eind van het jaar registreren om de bijtelling veilig te stellen. Die modellen verkopen ze dan in de loop van komend jaar met 4% bijtelling. De etrons etc hoeven dus niet daadwerkelijk te zijn verkocht.
 
Als Tesla er nog in totaal 2500 weet te verkopen vandaag en morgen acht ik de kans groot dat het in 1 maand meer Model 3's verkoopt dan welk ander automerk welk ander model dan ook gedurende het hele jaar in Nederland. Alleen de VW Polo moet nog ingehaald worden.
Ik ben bang dat Tesla het net niet haalt, maar dat het nog zo dichtbij komt alleen al verdient bewondering.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
En het aantal kentekenregistraties in december zijn: 12.062
Totaal aantal kentekenregistraties over 2019: 29.969

Ik denk niet dat er veel mensen aan het begin van 2019 gedacht hadden dat zoveel model 3 auto's in 2019 op kenteken zou worden gezet...
 
  • Like
Reactions: DucaTinus