Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Statistieken verkoop Model 3 December 2019

Hoeveel model 3`s worden er in december 2019 op kenteken gezet in nederland?


  • Total voters
    117
  • Poll closed .
This site may earn commission on affiliate links.
Tesla streeft af naar een recordjaar en kwartaal 4 kan wel eens alle records gaan verbreken in Nederland wat betreft de verkoop van elektrische auto`s maar ook de run op de model 3 voor de afsluiting van het fiscale jaar. Zoals ik ook in de maand oktober en november heb gedaan zal ik de verkopen op basis van eerste afgifte kenteken nederland (bron rdw) ook voor de maand december bij gaan houden. Omdat de boten nu in een record tempo naar Europa varen en er voor deze maand al behoorlijk wat afspraken gepland staan ben ik benieuwd of deze maand oktober gaat overtreffen. Wat denken jullie?

Hieronder de statistieken voor dit jaar bijgewerkt t/m november
upload_2019-12-2_7-41-30.png
 
Ik denk zelf dat er in Januari nog veel geleverd gaan worden met kenteken 2019. Logistiek is tussen de 500 en 600 per dag het maximum (mijn inziens) maar ben benieuwd!

Ik zal kijken of ik de poll nog kan aanpassen met hogere getallen...*

*EDIT: Ik zie geen optie om de poll nog aan te passen met andere getallen helaas...
 
Als Tesla er 10.000 wilt wegzetten deze maand lijkt mij dat ook wel nodig ja

Overigens zullen er ook nog wel een aantal de eerste week van januari worden afgeleverd, als ze maar 31 december op kenteken staan

In verband met de kwartaal afsluiting is Tesla er veel aangelegen om voor het einde van december uit te leveren ;) Alles wat in januari uitgeleverd wordt telt mee voor Q1 2020 ;) (niet zozeer een bijtellings dingetje maar meer een Tesla kwartaal dingetje dus ;)
 
  • Like
Reactions: Frankvr
Tesla gaat inderdaad massaal uitleveren deze maand, maar in ieder geval leaseplan (en ook andere leasemaatschappijen? ) gaat ze hierbij helpen door hun auto's zelf uit te leveren. Dat scheelt voor tesla een hoop werk. Elke auto individueel uitleveren kost veel meer tijd dat grote aantallen auto's klaarzetten voor een leasemaatschappij die zelf controleert en uitlevert. Maar hoe dan ook.... het wordt een mooie uitdaging deze maand :)