Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Statistieken verkoop Model 3 December 2019

Hoeveel model 3`s worden er in december 2019 op kenteken gezet in nederland?


  • Total voters
    117
  • Poll closed .
This site may earn commission on affiliate links.
Hoeveel Tesla's kan de gigafactory überhaupt maken per dag? Ik dacht iets van 1000, dus pak en beet de helft van de Tesla's gaat momenteel naar Nederland. Tesla heeft nu dus al bijna 6000 model 3's verkocht in december tot nu toe. Van de Ford Focus zijn er tussen 1 januari en 31 november 9993 auto's verkocht en van de VW Polo 12607. Met een beetje geluk en aanpoten kan de model 3 er meer verkopen in December, dan een willekeurig ander model van welk merk dan ook in het gehele jaar.
december ‘19 wordt een absoluut maandrecord voor de model 3 boven ANY model ooit! By Far!
Edit: dat wordt heel veel gratis reclame in de bladen en wellicht op TV.
 
Bijgewerkt t/m 17 december. Weet iemand hoelaat RDW zijn data refreshed ? Ben benieuwd naar gisteren. Zou opnieuw een record moeten zijn met rond de 800 auto`s afgeleverd
upload_2019-12-19_11-39-10.png
 
  • Love
Reactions: ramonneke
Aantal eerste tenaamstellingen wijkt al langere tijd aanzienlijk af van afleveringen op dagniveau. Van wat ik op het forum las, was dit voorheen (maanden terug) meestal dag voor of dag van aflevering. Nu varieert het van tussen weken en dagen van tevoren...

Toen ik mijne ophalen kwam in september kwam ik in mijn dashboard ook op ~350 tenaamstellingen, en de Tesla mdw had het over een van de eerste dagen met ~500 afleveringen (uitsluitend Tilburg toen).

RDW data ververst meestal tussen 11 en 13u, op de api althans!
 
Aantal eerste tenaamstellingen wijkt al langere tijd aanzienlijk af van afleveringen op dagniveau. Van wat ik op het forum las, was dit voorheen (maanden terug) meestal dag voor of dag van aflevering. Nu varieert het van tussen weken en dagen van tevoren...
Klopt. Bij de eerste afleveringen in februari viel me ook op dat een paar dagen voordat deze feitelijke leveringen hadden plaatsgevonden, toen de auto's nog op het schip stonden, de tenaamstellingen waren geregistreerd. Gebeurt blijkbaar gewoon digitaal met het VIN nummer zonder fysieke aanwezigheid van de auto..
 
Klopt. Bij de eerste afleveringen in februari viel me ook op dat een paar dagen voordat deze feitelijke leveringen hadden plaatsgevonden, toen de auto's nog op het schip stonden, de tenaamstellingen waren geregistreerd. Gebeurt blijkbaar gewoon digitaal met het VIN nummer zonder fysieke aanwezigheid van de auto..
Dat gaat meestal zo, was ook zo met Volvo XC90 T8, Jaguar Ipace, 167 Audi E-trons, etc. Allemaal in januari afgeleverd maar wel een kenteken van december