Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Statistieken verkoop model 3 november 2019

Hoeveel model 3`s worden er in november 2019 op naam gezet?


  • Total voters
    66
  • Poll closed .
This site may earn commission on affiliate links.
Eindstand november (ik zal een nieuwe post openen voor december)
upload_2019-12-2_7-38-12.png
 
  • Informative
Reactions: Karim DB
Ik vind 3.975 wel magertjes voor november. Zul je zien dat ze nu in december gigantisch veel moeten afleveren om aan de vraag te voldoen. Typisch weer van Tesla om niet lekker te spreiden en zo wat rust in de tent te krijgen.
Tot nu toe is elke "tweede maand van het kwartaal" veel en veel minder geweest. Ik zou juist denken dat ze wat geleerd hebben en het voor het eerst niet helemaal op de laatste maand aan laten komen. Ik meen een duidelijke trendbreuk te zien.
 
Ik vind 3.975 wel magertjes voor november.
Tja,

Vorig jaar november werden er door Tesla 4 stuks Model 3 verkocht. Dit jaar bijna een factor 1000 meer.
Misschien bedoel je tov ander auto’s?

Nummer 2 november 2019 is de Polo, 1.430 stuk, ongeveer een derde van tesla met een verkoop waarde die ongeveer 20% is van de Model 3
Derde was de Clio, 1.096.

Ach, misschien zijn ze het bij BMW Nederland, wel met je eens, de paniek zal daar wel toeslaan dan.
 
Tja,

Vorig jaar november werden er door Tesla 4 stuks Model 3 verkocht. Dit jaar bijna een factor 1000 meer.
Misschien bedoel je tov ander auto’s?

Nummer 2 november 2019 is de Polo, 1.430 stuk, ongeveer een derde van tesla met een verkoop waarde die ongeveer 20% is van de Model 3
Derde was de Clio, 1.096.

Ach, misschien zijn ze het bij BMW Nederland, wel met je eens, de paniek zal daar wel toeslaan dan.
In de zin van, als je 20.000 auto's moet afleveren in Q4 dan had ik er meer in november afgeleverd. Als je eind november op 4.000 zit dan moet je in de laatste maand er dus 16.000 afleveren.
 
In de zin van, als je 20.000 auto's moet afleveren in Q4 dan had ik er meer in november afgeleverd. Als je eind november op 4.000 zit dan moet je in de laatste maand er dus 16.000 afleveren.
China is verder varen. Dus moeten boten eerder vertrekken om voor het einde van het jaar daar te zijn. Oktober productie gaat richting China, november productie gaar richting Europe. Beide regio's erg druk in december.

China is maar een voorbeeld. Misschien geen goed voorbeeld. 't Gaat er maar om om aan te geven dat het misschien niet zo maar achteloosheid is ;)
 
Inderdaad, je moet uitleveringen van de Model 3 wereldwijd bekijken om de keuzes van Tesla enigszins te begrijpen.
Ik vind dat ze het waanzinnig goed doen met de huidige aantallen die ze kunnen produceren en verkopen.
Daar kunnen de Koreanen een puntje aan zuigen ondanks dat ze ook modellen hebben die in trek zijn...

Chapeau Elon & Tesla ;)