Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Wellicht een wat vreemd verzoek, maar toch even proberen.. vanavond op m'n werk in Amsterdam problemen met een EV-box, de garage hangt er vol mee. Iets na zessen wilde ik vertrekken maar de kabel wilde niet los uit de laadpaal, steeds een rode lamp (storing). Gedurende de dag al twee keer een melding gehad 'charging interrupted', dus ergens is iets niet goed gegaan..
Na 6en is echter de "klanten"service van EV-box niet meer bereikbaar :confused:
Op kantoor was iedereen van Facility en de technische dienst inmiddels ook gevlogen, en alleen de beveiliger kunnen spreken, maar niemand die toegang had tot de stoppenkast o.i.d. De kabel ontkoppelde dus wel aan de auto, dus uiteindelijk de kabel maar laten hangen op m'n werk en huiswaarts (omgeving Breda) gekeerd.
Nu zit ik dus echter zonder type 2 kabel en moet ik morgen naar puntje van Zeeland.
Thuis geen oprit of vaste lader, auto staat nu via een verlengsnoer uit de brievenbus vol te druppelen.. dus is er wellicht iemand in Breda of omgeving die voor een weekend een type 2 (3-fase) laadkabel te leen heeft?
Uiteraard tegen vergoeding, ik kan wat speciaalbiertjes uit de schuur meenemen. Mijn dank is groot!
 
Wellicht een wat vreemd verzoek, maar toch even proberen.. vanavond op m'n werk in Amsterdam problemen met een EV-box, de garage hangt er vol mee. Iets na zessen wilde ik vertrekken maar de kabel wilde niet los uit de laadpaal, steeds een rode lamp (storing). Gedurende de dag al twee keer een melding gehad 'charging interrupted', dus ergens is iets niet goed gegaan..
Na 6en is echter de "klanten"service van EV-box niet meer bereikbaar :confused:
Op kantoor was iedereen van Facility en de technische dienst inmiddels ook gevlogen, en alleen de beveiliger kunnen spreken, maar niemand die toegang had tot de stoppenkast o.i.d. De kabel ontkoppelde dus wel aan de auto, dus uiteindelijk de kabel maar laten hangen op m'n werk en huiswaarts (omgeving Breda) gekeerd.
Nu zit ik dus echter zonder type 2 kabel en moet ik morgen naar puntje van Zeeland.
Thuis geen oprit of vaste lader, auto staat nu via een verlengsnoer uit de brievenbus vol te druppelen.. dus is er wellicht iemand in Breda of omgeving die voor een weekend een type 2 (3-fase) laadkabel te leen heeft?
Uiteraard tegen vergoeding, ik kan wat speciaalbiertjes uit de schuur meenemen. Mijn dank is groot!
Als het nog helpt.... In Rijen kun je er 1 halen.
 
Wellicht een wat vreemd verzoek, maar toch even proberen.. vanavond op m'n werk in Amsterdam problemen met een EV-box, de garage hangt er vol mee. Iets na zessen wilde ik vertrekken maar de kabel wilde niet los uit de laadpaal, steeds een rode lamp (storing). Gedurende de dag al twee keer een melding gehad 'charging interrupted', dus ergens is iets niet goed gegaan..
Na 6en is echter de "klanten"service van EV-box niet meer bereikbaar :confused:
Op kantoor was iedereen van Facility en de technische dienst inmiddels ook gevlogen, en alleen de beveiliger kunnen spreken, maar niemand die toegang had tot de stoppenkast o.i.d. De kabel ontkoppelde dus wel aan de auto, dus uiteindelijk de kabel maar laten hangen op m'n werk en huiswaarts (omgeving Breda) gekeerd.
Nu zit ik dus echter zonder type 2 kabel en moet ik morgen naar puntje van Zeeland.
Thuis geen oprit of vaste lader, auto staat nu via een verlengsnoer uit de brievenbus vol te druppelen.. dus is er wellicht iemand in Breda of omgeving die voor een weekend een type 2 (3-fase) laadkabel te leen heeft?
Uiteraard tegen vergoeding, ik kan wat speciaalbiertjes uit de schuur meenemen. Mijn dank is groot!
Al gelukt? Ken je de Tesla for Tesla site? Forumleden bieden hun laadpunten forumleden aan. In Zeeland zijn er ook een paar.

IMG_1239.PNG
 
Wellicht een wat vreemd verzoek, maar toch even proberen.. vanavond op m'n werk in Amsterdam problemen met een EV-box, de garage hangt er vol mee. Iets na zessen wilde ik vertrekken maar de kabel wilde niet los uit de laadpaal, steeds een rode lamp (storing). Gedurende de dag al twee keer een melding gehad 'charging interrupted', dus ergens is iets niet goed gegaan..
Na 6en is echter de "klanten"service van EV-box niet meer bereikbaar :confused:
Op kantoor was iedereen van Facility en de technische dienst inmiddels ook gevlogen, en alleen de beveiliger kunnen spreken, maar niemand die toegang had tot de stoppenkast o.i.d. De kabel ontkoppelde dus wel aan de auto, dus uiteindelijk de kabel maar laten hangen op m'n werk en huiswaarts (omgeving Breda) gekeerd.
Nu zit ik dus echter zonder type 2 kabel en moet ik morgen naar puntje van Zeeland.
Thuis geen oprit of vaste lader, auto staat nu via een verlengsnoer uit de brievenbus vol te druppelen.. dus is er wellicht iemand in Breda of omgeving die voor een weekend een type 2 (3-fase) laadkabel te leen heeft?
Uiteraard tegen vergoeding, ik kan wat speciaalbiertjes uit de schuur meenemen. Mijn dank is groot!
Dit heb ik ook een keer gehad.
Tesla amsterdam gebeld, kon zo een kabel meenemen om te lenen! Super service

Wellicht dat je in tilburg of tesla rdam een kabel kan lenen?
 
  • Like
Reactions: robertvg and HWS
Dank allen voor jullie reacties!
Mede dankzij een nachtje op 10A via de brievenbus laden en het mooie weer vandaag prima op en neer naar Westkapelle kunnen rijden.:cool:
Morgenmiddag naar Rotterdam, dus dan maar even aftoppen in Dordrecht bij de SuC.
HWS goeie tip, ga ik onthouden!
Pim, dat had ook een goed alternatief kunnen zijn, ga ik ook zeker onthouden, hopelijk nooit meer nodig...
 
Hey allen!
Binnenkort (26 tot 27/6) vertrekken we op roadtrip tot in Portugal. Het laatste deel van de trip zal wat 'n uitdaging worden qua laden. Vandaar dat we op zoek zijn naar een fivari-achtig iets en eventueel ook een chademo adapter. Bij wie zouden we dit kunnen lenen/huren?
 
Dag allemaal.

Ik ben 'die jongen die nog steeds zonder type 2 kabel rondrijdt' :rolleyes:.
Oftewel thuis laden met de UMC (3x16A) en onderweg in Noordwest Europa via de SuC...

Voor komende augustus ben ik nu echter een vakantietrip naar de regio Madrid (en Barcelona) aan het voorbereiden.

de SuC mogelijkheid in Spanje, met name in / rondom Madrid, is echter nog zeer beperkt - Madrid is wel aangekondigd voor 2017 maar nog niet in aanbouw, of zelfs maar in de vergunningsfase. De dichtstbijzijnde SuC vanaf ons hotel zou evt. Manzanares zijn, op ong 150km (mits op tijd klaar, want die wordt nu gebouwd en dat kan soms ook wel even duren in Spanje - zie bijv. Zaragoza). Maar ik wil natuurlijk toch wel wat extra bewegingsvrijheid hebben op vakantie! :cool:

Verder valt me op: de normale oplaadpunten (met veel voor ons eigenlijk onbruikbare 3,7KW zie ik...voor wie zijn dat soort laad vermogens eigenlijk wel interessant?) zijn ook nog wel erg dun gezaaid in grote delen van Spanje.

Daarom ben ik op zoek naar een Chademo adapter (en evt ook naar een 'normale' type 2 laadkabel - 11KW is voldoende) om te lenen. Op die manier wil ik mijn kans op een hopeloos lege accu toch wel wat proberen te minimaliseren. ;)

Wie zou mij eventueel uit de brand kunnen helpen, m.n. vwb de Chademo? Stuur me dan aub even een PM om verdere details (zoals exacte reisdata) uit te wisselen.

Dank alvast!
 

Dank voor het meedenken en de tip.

Het DeC concept ken ik (in Oostenrijk met veel plezier al gebruikt eerder dit jaar). Maar omdat er meer elementen meespelen bij de verblijfskeuze (locatie, kindvriendelijkheid, grootte van het zwembad etc) heeft de laadoptie in het familieberaad helaas het onderspit moeten delven...( achteraf denk ik wel; hoe heb ik het kunnen laten gebeuren :confused:? )

Ook op aandragen van en na overleg met onze gastvrouw aldaar (een jaren geleden geëmigreerde vriendin) zullen we een weekje verblijven in een hotel (zonder laadfaciliteiten dus) in Chinchon, omdat Madrid in Augustus te warm wordt geacht om plezierig te verblijven (met name 's nachts is het te warm omdat het amper afkoelt).

Dat is ongeveer 45km ten Zuid-Oosten van Madrid (in het gebied tussen de A3 en de A4). En laat dat hele gebied nou min of meer braakliggend terrein zijn qua laadinfra....

Sowieso geeft zowel PlugShare als ChargeMap weinig hoop op veel zinvolle type 2 aansluitingen in cq rondom Madrid (Vooral heel veel blauwe stekkers = ~3KW op ChargeMap,en ook veel laders die kennelijk niet goed worden onderhouden en al langdurig in storing staan...) :( Ik heb mijn hoop dan ook vooral gevestigd op die paar Chademo's daar (waarvan de meeste dan weer bij Renault en Nissan garages, die zullen ook steeds minder op ons Tesla rijders zitten te wachten lijkt me, maar ook een paar bij grote supermarkten....) en natuurlijk op een enkele destination charger inderdaad (bij El Corte Ingles zoals je terecht zegt, maar ook bij Parquesur bijvoorbeeld in de zuidelijke buitenwijken van de stad). Kortom het zal wel wat puzzelen worden. Op dit moment ben ik dan toch wel een beetje jaloers op die 'dubbele lader' die een aantal van jullie nog hebben, mijn auto komt aan de DeC ook nooit verder dan 11KW...

Mocht iemand overigens een tip hebben over een andere app (dat wordt dan de 14e op mijn telefoon :rolleyes:) die beter geschikt zou zijn voor Spanje dan de genoemde PlugShare en ChargeMap ( de door mij meest gebruikte, met name internationaal handig) dan houd ik me ook aanbevolen...

OK excuses voor de off topic uitweidingen alvast.

On topic again: ik zou dus nog steeds heel graag een Chademo adapter lenen van iemand in augustus. Uiteraard wil ik best als bedankje iets mee terug nemen uit Spanje, bijvoorbeeld de wel bekende klassieker 'een flesje van het een of het ander'. Wie heeft er nog iets te leen in die periode?
 
@Michael75D heb je deze al: Mapa de puntos de recarga para vehículos eléctricos ? Ook als app verkrijgbaar. Ik zie een Leclerc bij Aranjuez met een Type 2 .

Vanaf ongeveer 14 augustus kun je mijn chademo adapter lenen maar ik neem aan dat dat te laat zal zijn en te ver van huis, er zal vast iemand anders zijn met een aanbod waar je meer aan hebt, laat mij anders maar weten (mss kunnen we logistiek iets regelen wanneer wij uit Italie terugrijden, en ik heb familie in Nijmegen waarmee de retourlevering geregeld kan worden).
 
Heeft er iemand van 27 juli t/m 14 augustus een Fivari mobile charger te leen (of juicebooster).
We gaan naar Italië en Oostenrijk, over Oostenrijk maak ik me geen zorgen, maar het huisje in Italië heeft een nogal instabiele electravoorziening, zoals ik al eerder in Italië heb meegemaakt.
 
Heeft er iemand van 27 juli t/m 14 augustus een Fivari mobile charger te leen (of juicebooster).
We gaan naar Italië en Oostenrijk, over Oostenrijk maak ik me geen zorgen, maar het huisje in Italië heeft een nogal instabiele electravoorziening, zoals ik al eerder in Italië heb meegemaakt.

Denk het wel indien de lader terugkomt, heb hem uitgeleend van 5 tot en met 23 juli. hierna mag je hem met alle plezier van ons lenen.