Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Wij gaan medio juni een paar weken rondtrekken door Noorwegen. Ik vermoed alles te kunnen doen op de SuC, maar een beetje meer flexibiliteit is wel zo fijn (om de wederhelft gerust te stellen ;))

Is er iemand die een Noorse UMC of Fivari te huur/leen heeft?
Zelf woon ik in Groningen, zit ik door de week in Zwolle, en wil er best een stukje voor rijden.
 
Al een tijdje geleden geregistreerd, maar nog niet echt gepost. Sinds december '17 een Model S 75 als leaseauto, super fijn!

Eind deze maand gaan we voor het eerst op vakantie naar Engeland (Lake District). Is het mogelijk voor 3 weken van iemand te lenen;
- CHAdeMO adapter
- UK adapter van de Mobile Connector

Uiteraard ben ik bereid dit te doen tegen vergoeding.

Alvast bedankt!
 
Wij gaan medio juni een paar weken rondtrekken door Noorwegen. Ik vermoed alles te kunnen doen op de SuC, maar een beetje meer flexibiliteit is wel zo fijn (om de wederhelft gerust te stellen ;))

Is er iemand die een Noorse UMC of Fivari te huur/leen heeft?
Zelf woon ik in Groningen, zit ik door de week in Zwolle, en wil er best een stukje voor rijden.

Ik ga vanaf 21 juli drie weken naar Noorwegen en ben om dezelfde reden op zoek naar een Noorse UMC of Fivari. Ik zit door de week ook in Zwolle dus misschien is het te combineren. Uiteraard ben ik graag bereid een vergoeding te betalen of een fles Friese Beerenburg af te staan
 
Wij gaan medio juni een paar weken rondtrekken door Noorwegen. Ik vermoed alles te kunnen doen op de SuC, maar een beetje meer flexibiliteit is wel zo fijn (om de wederhelft gerust te stellen ;))

Is er iemand die een Noorse UMC of Fivari te huur/leen heeft?
Zelf woon ik in Groningen, zit ik door de week in Zwolle, en wil er best een stukje voor rijden.

normaal bied ik mijn universeel mobiele lader altijd aan, maar in die periode ben ik zelf op reis; ook al (o.a.) in Noorwegen.
Elon Bear goes North to South
Misschien treffen we mekaar wel aan één of andere fjord of supercharger ;)
 
  • Like
Reactions: Pudding
Ik ga vanaf 21 juli drie weken naar Noorwegen en ben om dezelfde reden op zoek naar een Noorse UMC of Fivari. Ik zit door de week ook in Zwolle dus misschien is het te combineren. Uiteraard ben ik graag bereid een vergoeding te betalen of een fles Friese Beerenburg af te staan
ah, kijk - in die periode is de mijne nog wel beschikbaar.
stuur maar een PM bij interesse.
 
  • Like
Reactions: Jelger
Al een tijdje geleden geregistreerd, maar nog niet echt gepost. Sinds december '17 een Model S 75 als leaseauto, super fijn!

Eind deze maand gaan we voor het eerst op vakantie naar Engeland (Lake District). Is het mogelijk voor 3 weken van iemand te lenen;
- CHAdeMO adapter
- UK adapter van de Mobile Connector

Uiteraard ben ik bereid dit te doen tegen vergoeding.

Alvast bedankt!


Hoi,

Je belangrijkste site wordt www.zap-map.com, daar staat alles op.

Verder is de engelse tesla club ook wel leuk om te lezen en ze helpen je in noodgevallen.

The Tesla Owners' UK Club & Discussion Groups - Approved by Tesla UK

Net geweest in de lake district. De afstanden zijn klein, en er is een supercharger in Tebay. Let op, volgens de navigatie kun je alleen via de noord-zuid kant bij de supercharger komen maar je kunt dit ook via de zuid-noord route. Er is een ventweg over de snelweg om aan de andere kant te komen, kijk maar op de kaart. Bordjes "alleen voor hotel gasten" gewoon negeren.
Daarnaast kun je vaak bij national trust gratis laden. Soms moet je er een pas voor houden, ik heb gewoon mijn eigen pas ervoor gehouden. En je kunt bij Stena line laden op de boot, P&O biedt dat niet.

Daarnaast waren de DeC overal vrij, dus ergens lunchen en een beetje bijdruppelen werkte prima.

Je inschrijven bij CyC lukt alleen als je een engelse bankrekening hebt. Ecotricity lukt wel maar die heb ik niet nodig gehad. Ik heb verder gewoon op stopcontact geladen en wat koppelstukken van de camper aanelkaar genkoopt. Gekocht via Obelink. De engelse stekker kun je lenen, de rest heb ik nodig, maar volgens mij ben je voorzien. Onze chademo zit nog in het plastic.

CEE verlengkabel 10 meter 3x2,5mm²

CEE naar penaarde stopcontact verloopstekker

CEE Engels verloopsnoer 40 cm

Werkte als een zonnetje.

Succes
 
Hoi,

Je belangrijkste site wordt www.zap-map.com, daar staat alles op.

Verder is de engelse tesla club ook wel leuk om te lezen en ze helpen je in noodgevallen.

The Tesla Owners' UK Club & Discussion Groups - Approved by Tesla UK

Net geweest in de lake district. De afstanden zijn klein, en er is een supercharger in Tebay. Let op, volgens de navigatie kun je alleen via de noord-zuid kant bij de supercharger komen maar je kunt dit ook via de zuid-noord route. Er is een ventweg over de snelweg om aan de andere kant te komen, kijk maar op de kaart. Bordjes "alleen voor hotel gasten" gewoon negeren.
Daarnaast kun je vaak bij national trust gratis laden. Soms moet je er een pas voor houden, ik heb gewoon mijn eigen pas ervoor gehouden. En je kunt bij Stena line laden op de boot, P&O biedt dat niet.

Daarnaast waren de DeC overal vrij, dus ergens lunchen en een beetje bijdruppelen werkte prima.

Je inschrijven bij CyC lukt alleen als je een engelse bankrekening hebt. Ecotricity lukt wel maar die heb ik niet nodig gehad. Ik heb verder gewoon op stopcontact geladen en wat koppelstukken van de camper aanelkaar genkoopt. Gekocht via Obelink. De engelse stekker kun je lenen, de rest heb ik nodig, maar volgens mij ben je voorzien. Onze chademo zit nog in het plastic.

CEE verlengkabel 10 meter 3x2,5mm²

CEE naar penaarde stopcontact verloopstekker

CEE Engels verloopsnoer 40 cm

Werkte als een zonnetje.

Succes

Thanks voor de info. Ik heb zelf al inderdaad wat ingelezen, maar extra tips zijn altijd welkom. De tip van de SuC is heel fijn, die gaat vaak ingepland worden om langs te rijden op de terugweg.

Wij zitten zelf bij een plaatsje waar een fastcharger zit met zowel CHAdeMO alsmede Type 2, de CHAdeMO-adapter is puur zodat het laden net wat sneller gaat.

Als ik hem zou mogen lenen, dan zou dat fijn zijn. Ik weet niet of het andere aanbod doorgaat namelijk. Ik zie dat je in Friesland woont, waar ben je elders nog gedurende de komende week? Eventueel verder regelen via een PM?
 
Vanaf 22 juli t/m 10 augustus gaan wij (ook) door Noorwegen toeren. Hoewel ik volledig vertrouw op de infrastructuur daar, zou het fijn zijn (en ook voor de gemoedsrust van de medepassagiers) als ik van één van jullie een CHAdeMO adapter zou mogen lenen/huren. Ophalen ergens in het land is geen probleem, maar op 2 juni ben ik present bij de E-Rally, dus daar zou de overhandiging ook kunnen plaatsvinden. Alvast bedankt.
 
//**//
Je inschrijven bij CyC lukt alleen als je een engelse bankrekening hebt. Ecotricity lukt wel maar die heb ik niet nodig gehad.
//**//

CYC heb ik op deze trip een paar keer gebruikt; was 'in het noorden' altijd gratis en plug&charge : gratis en zonder RFID of app.
(In de buurt van Bristol vroeger ook geprobeerd, daar is het wel betalend. Geen idee waar de betaal/gratis-grens ligt)
Ecotricity kan je via de app laden en betalen, of als je geluk hebt én je hebt nog een RFID van Ecotricity: gratis aan de oude 22kw palen.
 
Wij gaan medio juni een paar weken rondtrekken door Noorwegen. Ik vermoed alles te kunnen doen op de SuC, maar een beetje meer flexibiliteit is wel zo fijn (om de wederhelft gerust te stellen ;))

Is er iemand die een Noorse UMC of Fivari te huur/leen heeft?
Zelf woon ik in Groningen, zit ik door de week in Zwolle, en wil er best een stukje voor rijden.

Bedankt voor de reacties tot dusver. Mocht er nog iemand anders zijn die kan helpen dan houd ik me aanbevolen.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het lenen van een UMC bij Tesla Noorwegen? Denk dat die Noren voor een flesje single malt helemaal alles wel doen toch ;). Vind het vrij zonde om 1 aan te schaffen voor die ene vakantie Noorwegen.
 
Bedankt voor de reacties tot dusver. Mocht er nog iemand anders zijn die kan helpen dan houd ik me aanbevolen.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het lenen van een UMC bij Tesla Noorwegen? Denk dat die Noren voor een flesje single malt helemaal alles wel doen toch ;). Vind het vrij zonde om 1 aan te schaffen voor die ene vakantie Noorwegen.
Tesla Owners Club Noorwegen heeft een levendige Facebook groep.
Daar kan je eens informeren.

Mij hebben ze in het verleden alvast flink geholpen met een simkaart, voordat de roaming afgeschaft werd.
 
  • Like
Reactions: Pudding
Wordt druk richting Noorwegen in de Juli maand:) Ook wij stappen 17 juli op de boot (Kiel-Oslo) om Noorwegen (en een stukje Zweden) aan te doen! Zal toch wel enkele forumleden gaan tegenkomen bij een van de SUC's!

Qua SUC-dichtheid zit het wel goed maar toch is een aparte laadmogelijkheid (Noorse UMC, Fivari) een geruststellende gedachte. Is iemand in voor een ruilhandeltje? Gerstenat, druivensap (gegist) of ander vocht tegen een paar weekjes zijn ladert missen?
 
Tesla Owners Club Noorwegen heeft een levendige Facebook groep.
Daar kan je eens informeren.

Mij hebben ze in het verleden alvast flink geholpen met een simkaart, voordat de roaming afgeschaft werd.

Top, dank voor de info. En wie weet tot in Noorwegen.
Nog gouden tips? Absolute pareltjes die we niet mogen missen? We doen een rondje zuid/midden Noorwegen (niet hoger dan Kristiansund).
 
A427A15D-4F4C-4053-B689-F0416DC7E869.png
Lysevegen Road
 
Tesla Owners Club Noorwegen heeft een levendige Facebook groep.
Daar kan je eens informeren.

Mij hebben ze in het verleden alvast flink geholpen met een simkaart, voordat de roaming afgeschaft werd.

Ter info: Het duurde welgeteld 4 minuten voordat iemand van "Tesla Owners Club Norway" mij zijn umc aanbood, toppers zijn het! Dus wederom bedankt voor de tip :)