Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
M'n CHAdeMo neem ik in dezelfde periode mee..
Ook wij gaan binnenkort met onze X op roadtrip. Antwerpen, Montreux, rondje Noord-Italië, en via Zwitserland weer naar huis.

Gaat mee in de frunk

Rolletje van 40 m 2,5 mm².
Verlengsnoer 50 m 5x2,5 mm² met 16 A stekkers.
Verlengsnoer 25 m zoals hierboven.
Laadkabels Schuko, 3 fase 400 v, type 2.
RFID pasje van Plugsurfing.

Is een Chademo echt nodig?

Wie kan me eventueel aan een kabel helpen in de omgeving van Antwerpen.

Bedankt op voorhand.

die CHAdeMO zal je niet nodig hebben... als je veel op campings gaat komen zou ik gebruik maken van het aanbod om een Fivari-lader (of juicebooster) te lenen. De UMC houdt niet van variatie in netspanning. en let even op mogelijke Franse stopcontacten. zie deze link. Als je in gebieden gaat komen zonder SuC in de buurt zou ik voor die gebieden nakijken of je uit de voeten kunt met alleen Plugsurfing.
 
ik heb een vraag over: adapter cee 16a blauw male naar cee 16a rood female, zoals deze is te krijgen op laadkabelwinkel.

Betekend dit dat de kabels intern de rode stekker zijn doorgelust? ik snap dit niet, allicht dom om te vragen maar wil het graag begrijpen en snappen. Kom je dan niet in de problemen met de eventuele fasendraaing?

Geen probleem, alleen de 1ste fase pin in de rode stekker is aangesloten, de andere niet.
Dit is de blauwe ‘campingstekker’ die je zoekt. Meest gebruikte onderdeel van mijn hele assortiment vakantiekabels en adapters.
 
Geen probleem, alleen de 1ste fase pin in de rode stekker is aangesloten, de andere niet.
Dit is de blauwe ‘campingstekker’ die je zoekt. Meest gebruikte onderdeel van mijn hele assortiment vakantiekabels en adapters.

Tsjonge jonge wat een laadangst in dit draadje. Is echt nergens voor nodig!
Tenzij men niet via SuC’s wilt laden en dat persé op het vakantieadres wil doen, gewoon gaan. Alleen vier jaar geleden heb ik van @Edi99 een Franse laadkabel geleend, maar zelfs toen nooit gebruikt.
Probleemloos tegenwoordig om door Europa te crossen via de SuC’s! :)
 
Tsjonge jonge wat een laadangst in dit draadje. Is echt nergens voor nodig!
Tenzij men niet via SuC’s wilt laden en dat persé op het vakantieadres wil doen, gewoon gaan. Alleen vier jaar geleden heb ik van @Edi99 een Franse laadkabel geleend, maar zelfs toen nooit gebruikt.
Probleemloos tegenwoordig om door Europa te crossen via de SuC’s! :)


Ik heb idd behoorlijk laadangst....
Maar dat is meer omdat ik niet achteraf wil denken O jee had ik maar....met twee kids achterin.....
 
krijg je bij een nieuwe Tesla ook nog steeds een oplader?
En welke verloopstekkers zitten erbij>

ik heb bij mijn huidige oplader een vaste 230, een 230 met stukje kabel en normale stekker, een rode adapter en blauwe adapter.
Zitten deze er ook weer bij als mijn huidige Tesla omruil voor een nieuwe ?
 
mijn tas met kabels/verlopen uit de Tesla gehaald en geconstateerd dat ik in 5 jaar tijd ik enkele keren de UMC nodig heb gehad.
een keer met krachtstroom in Cuxhaven in de haven aan een 32 Amp aansluiting en de rest alleen op normaal stopcontact.
Zelfs in Noorwegen 4 jaar geleden veruit het meeste via de superchargers of bij hotels op type 2 laadpalen.
Ik was vergeten wat ik allemaal bij elkaar heb gefröbeld. Ik kan de 2,5mm verlengkabel gebruiken voor alle diverse variaties.
de zelfbouw T2 naar T3 (Frankrijk) ook nog nooit nodig gehad.
Ik verwacht (en hoop ook)weer dat deze keurig vervoert wordt in de nieuwe S zonder gebruikt te gaan worden.
 

Attachments

  • IMG_3493.JPG
    IMG_3493.JPG
    1.2 MB · Views: 66
  • IMG_3494.JPG
    IMG_3494.JPG
    1.3 MB · Views: 40
Last edited:
Ben ook op zoek naar een Noorse UMC voor de periode 23 juli - 13 augustus.
Is er iemand die hem te leen of te huur heeft?
Ik woon in Bergschenhoek, maar rij er graag even voor om.

Ik zou connecties zoeken in Noorwegen (Facebook pagina van Tesla Owners aldaar).
Maar nog belangrijker: Even voorstellen in even-voorstellen.... dan kunnen we even kennismaken met een nieuw lid voordat er allemaal stekkers uitgeleend worden.