Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Hi,

Vanaf 14 Augustus ga ik naar het Lago Maggiore.. en het zou prettig zijn bij het huisje op de camping wat bij te kunnen laden.. Dat kan ik met de schuko doen, en verlengkabel.. die allemaal het hele jaar ongebruikt in de kofferbak liggen.. maar daarbij zou een adapter voor 16A ook wel prettig zijn..

Dus.. als iemand in de provincie Zeeland (Of evt Brabant..) toevallig onderstaande te leen heeft?

Dan hoor ik heel graag of ik deze tegen een kleine vergoeding eens mag lenen!

Bij voorbaat dank !

Adapter CEE 16A Blauw Male naar CEE 16A Rood Female


Die heb ik liggen. Wij zijn 2 augustus weer terug. Stuur maar een PM
 
Even voorstellen. Sinds een paar weken Tesla rijder (Model x 75d) en nu al een vraag.
Ga binnenkort naar Frankrijk (huisje gehuurd). Route is goed te doen met SUC's. Wat heb ik nodig om met mijn UMC (tijd genoeg) op de 220 volt van mijn huisje te laten. (In ieder geval een verlengsnoer). Moet ik ook een verloopstekker frankrijk hebben of kan ik "eenvoudig" de verlengkabel juist insteken?
 
Ik zou in Zwitserland verblijven in hotel waar ik gebruik mag maken van hun stopcontact maar het is een T25 stopcontact.

Zijn er daar adapters voor op de UMC? Of andere adapters die ik op mijn fivari kan gebruiken.

IMG_9527.jpg
 
Last edited:
Ik zou in Zwitserland verblijven in hotel waar ik gebruik mag maken van hun stopcontact maar het is een T25 stopcontact.

Zijn er daar adapters voor op de UMC? Of andere adapters die ik op mijn fivari kan gebruiken.

View attachment 241335
Ieder zichzelf respecterend hotel zal zelf een adapter hebben. Anders in de plaatselijke supermarkten. Zal mss wel maar 16A zijn en geen 32.
SuC dichtheid in CH is ook heel groot en bergaf rijden helpt ook.
 
Als je bergaf wil rijden moet je natuurlijk wel meestal eerst bergop ;)

Het is ook een B&B waar ik verblijf, dus eigenlijk geen hotel. Er is in het dorpje Guarda ook een hotel die wel DEC's heeft maar dat hotel is volzet voor de eerste week van september.

Adapters voor zulke stopcontacten worden eigenlijk niet gemaakt omdat ze niet voorzien zijn om 3x16A uren aan een stuk te verdragen.

Ik heb een deftig koppelstuk gekocht online en een mail gestuurd aan Fivari of hij er een kabel van kan maken met aan de andere kant een CEE rood type 32A zodat ik deze kan aankoppelen op mijn Fivari lader, en dan stel ik deze gewoon in op 12A of zo, zodat er niets warm kan worden. En dan is het nog een snelheid goed genoeg om 's nachts bij te laden. Als ik 90% vol vertrek in Maienfeld kom ik nog met een 60% aan in het hotel... St Moritz ligt op 45 km. Maar goed het zou in Zwitserland een veel voorkomende stekker zijn dus het is handig om deze te hebben.

steffen-25_0.jpg
 
Volgende week vrijdag (1 sept) vertrek ik voor 15 dagen naar Slovenië en Noord-Italië (onze eerste grote roadtrip met de Tesla), ik heb de UMC en een goede 25m verlengsnoer, echter vanwege de schommelingen in de netspanning begrijp ik dat laden met de UMC niet altijd even makkelijk gaat.. Daarom ben ik op zoek naar back-up.. ik zit op een aantal plekken best ver van een SuC.
Is er iemand in de regio Breda (of Rotterdam) die een Fivari of Juicebooster te leen heeft voor de periode 1 sept - 16 sept? Ik ben volgende week al een paar dagen vrij, dus ben flexibel met ophalen.
Tevens zoek ik de koppeling van de rode UMC plug naar blauwe camping adapter.. je weet immers maar nooit wat je op een agriturismo in de schuur tegen kan komen. :)
Uiteraard is een borg / kleine vergoeding (flesje wijn uit Noord-Italië) geen enkel probleem.
Alvast dank voor jullie reacties (mag ook via PM).
 
Volgende week vrijdag (1 sept) vertrek ik voor 15 dagen naar Slovenië en Noord-Italië (onze eerste grote roadtrip met de Tesla), ik heb de UMC en een goede 25m verlengsnoer, echter vanwege de schommelingen in de netspanning begrijp ik dat laden met de UMC niet altijd even makkelijk gaat.. Daarom ben ik op zoek naar back-up.. ik zit op een aantal plekken best ver van een SuC.
Is er iemand in de regio Breda (of Rotterdam) die een Fivari of Juicebooster te leen heeft voor de periode 1 sept - 16 sept? Ik ben volgende week al een paar dagen vrij, dus ben flexibel met ophalen.
Tevens zoek ik de koppeling van de rode UMC plug naar blauwe camping adapter.. je weet immers maar nooit wat je op een agriturismo in de schuur tegen kan komen. :)
Uiteraard is een borg / kleine vergoeding (flesje wijn uit Noord-Italië) geen enkel probleem.
Alvast dank voor jullie reacties (mag ook via PM).

Zit wat noordelijker (Haarlem) - maar mocht het anders niet lukken dan je de juicebooster & adapter hier wel komen halen.
 
  • Helpful
Reactions: Joostdz
Als je bergaf wil rijden moet je natuurlijk wel meestal eerst bergop ;)

Het is ook een B&B waar ik verblijf, dus eigenlijk geen hotel. Er is in het dorpje Guarda ook een hotel die wel DEC's heeft maar dat hotel is volzet voor de eerste week van september.

Adapters voor zulke stopcontacten worden eigenlijk niet gemaakt omdat ze niet voorzien zijn om 3x16A uren aan een stuk te verdragen.

Ik heb een deftig koppelstuk gekocht online en een mail gestuurd aan Fivari of hij er een kabel van kan maken met aan de andere kant een CEE rood type 32A zodat ik deze kan aankoppelen op mijn Fivari lader, en dan stel ik deze gewoon in op 12A of zo, zodat er niets warm kan worden. En dan is het nog een snelheid goed genoeg om 's nachts bij te laden. Als ik 90% vol vertrek in Maienfeld kom ik nog met een 60% aan in het hotel... St Moritz ligt op 45 km. Maar goed het zou in Zwitserland een veel voorkomende stekker zijn dus het is handig om deze te hebben.

View attachment 241484
gewoon even een OBI of bauhaus binnenstappen heb ik ook gedaan werkte perfect met de fivari
 
Volgende week vrijdag (1 sept) vertrek ik voor 15 dagen naar Slovenië en Noord-Italië (onze eerste grote roadtrip met de Tesla), ik heb de UMC en een goede 25m verlengsnoer, echter vanwege de schommelingen in de netspanning begrijp ik dat laden met de UMC niet altijd even makkelijk gaat.. Daarom ben ik op zoek naar back-up.. ik zit op een aantal plekken best ver van een SuC.
Is er iemand in de regio Breda (of Rotterdam) die een Fivari of Juicebooster te leen heeft voor de periode 1 sept - 16 sept? Ik ben volgende week al een paar dagen vrij, dus ben flexibel met ophalen.
Tevens zoek ik de koppeling van de rode UMC plug naar blauwe camping adapter.. je weet immers maar nooit wat je op een agriturismo in de schuur tegen kan komen. :)
Uiteraard is een borg / kleine vergoeding (flesje wijn uit Noord-Italië) geen enkel probleem.
Alvast dank voor jullie reacties (mag ook via PM).
Als je via Grobbendonk komt, kan je mijn lader oppikken.
Schuko, rood en blauw - op 16 en 32 A.
Met verlengkabels; een classic frunk vol als je wil ;)
 
Als je via Grobbendonk komt, kan je mijn lader oppikken.
Schuko, rood en blauw - op 16 en 32 A.
Met verlengkabels; een classic frunk vol als je wil ;)
Bedankt, Grobbendonk is voor mij dichterbij dan Noord-Holland, dus ik maak graag gebruik van het aanbod! Ik zal echter selectief moeten zijn, heb een facelift model, dus maar een klein frunkje :rolleyes:
Ik zal het je niet aan doen om dit op vrijdagmorgen op te pikken, we vertrekken meestal al rond 4:30 in de ochtend ;)
Ik stuur zo even een PB om verdere details af te spreken.
 
  • Like
Reactions: S-19910