Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
.. nog een reden gewoon te gaan en ter plekke te kijken hoe je het oplost.. mijn advies zou wel zijn om een 25 verlengkabel (van 3 X 2,5 mm) mee te nemen (ipv 10) - maakt je veel flexibeler bij vakantiehuisjes enzo... wat meters teveel is nooit een probleem, 2 meter tekort wel -;)
 
MyTeslaDesign_08-12-2017.jpg Wij gaan in September '18 voor het eerst met onze Tesla naar Noorwegen. Heenreis met de Hurtigruten naar Tromso en vanaf daar terugrijden naar NL. Nu willen we graag rijden via Andenes en Solvaer, dus de Vesteraelen en Lofoten. Kan iemand ons vertellen wat we nodig hebben om daar op te laden? Ik denk zelf een Fivari oplader maar is dit voldoende? En kunnen we deze huren bij iemand?
 

Attachments

  • MyTeslaDesign_08-12-2017.jpg
    MyTeslaDesign_08-12-2017.jpg
    208.1 KB · Views: 58
View attachment 282747 Wij gaan in September '18 voor het eerst met onze Tesla naar Noorwegen. Heenreis met de Hurtigruten naar Tromso en vanaf daar terugrijden naar NL. Nu willen we graag rijden via Andenes en Solvaer, dus de Vesteraelen en Lofoten. Kan iemand ons vertellen wat we nodig hebben om daar op te laden? Ik denk zelf een Fivari oplader maar is dit voldoende? En kunnen we deze huren bij iemand?
Strikt genomen heb je niks nodig. Er zijn veel SuperChargers in Noorwegen.
Een Chademo kan je soms helpen. De standaard UMC die je hier in NL krijgt doet het in Noorwegen niet. Een Noorse UMC kun je op dit forum mogelijk lenen of bij een SeC in Noorwegen lenen.
Een Fivari doet het zeker.
 
  • Informative
Reactions: CL600
View attachment 282747 Wij gaan in September '18 voor het eerst met onze Tesla naar Noorwegen. Heenreis met de Hurtigruten naar Tromso en vanaf daar terugrijden naar NL. Nu willen we graag rijden via Andenes en Solvaer, dus de Vesteraelen en Lofoten. Kan iemand ons vertellen wat we nodig hebben om daar op te laden? Ik denk zelf een Fivari oplader maar is dit voldoende? En kunnen we deze huren bij iemand?
Zoals Wim al aangaf; is een Chademo handig.
Daar kan ik je niet mee helpen.
Maar met de UMC wel; inclusief de verschillende stekkers.
Stuur maar een PM bij interesse.
 
Met de 225XE en de Model X volstaat het met 2 laadpalen. Nu ben ik aan het kijken voor een BMW C evolution. Blijkbaar heeft die een type 1 aansluiting. De laadpalen zijn wel met losse kabel, toch zou het makkelijk moeten zijn om een adapter te vinden. Niet dus. Volgens mijn beperkte kennis moet het een "type 2 F naar type 1 F" zijn. Ik vind enkel koppelstukken waarbij 1 van beide M is. (ratio) Ik wil graag een adapter waarbij de Type 2 kabel (die ik normaal in de auto steek) kan koppelen met een type 1 adapter die in de C Evolution past.

Hoe doen Type 1 wagens dat als er een Type 2 aansluiting is met vaste kabel?
 
Wij krijgen binnenkort onze Model X en gaan van 15 april tot 2 mei een roadtrip maken door Ierland over de Wild Atlantic Way. Ik heb nog geen ervaring met elektrisch rijden en heb dus uiteraard range anxiety. Ik zag op de site van ESB.ie dat ze redelijk wat chademo 50kw laadpalen hebben (en nog gratis ook), maar weet nog niet of ik buiten zo’n roadtrip een chademo adapter nodig heb en heb die dus nog niet gekocht.

Mijn vraag is dan ook of ik van iemand een chademo adapter zou kunnen lenen? (Ik heb hier nog een fles champagne liggen, als dat helpt.) We rijden van Amsterdam naar Calais, maar ik rij gerust een klein stukje om.
 
We gaan in de meivakantie naar Denemarken, huisje in de buurt van Hvide Sande. Laadvoorzieningen in de buurt zijn schaars. Ik zie dat er in Ringkobing wel een laadpaal is met chademo optie.
Zou ik van iemand een Chademo adapter kunnen lenen in de periode van 27 april tot 6 mei?
 
Hi All,
Beetje een stekkersclub / beginnersvraag vraagje, maar denk dat ik binnen dit draadje wel het juiste antwoord zal kunnen krijgen.
Wij gaan aanstaande zomer een rondje (Zuidoost) Zweden doen. We gaan via Kiel met de boot over naar Göteborg. Nu heb ik al een aantal SuC's gespot, maar wat als die even niet bereikbaar is of op de juiste route liggen.

Wat is zeker aan te bevelen voor die route. Is een ChaDeMo een handige adapter om bij je te hebben of zijn er daarnaast nog handige must-have's. Ik ga er gemakshalve vanuit dat ik het wel ga redden met mijn EV of NewMotion laadpassen.