Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Wij vertrekken 25 Juni voor vier weken naar Oostenrijk, Kroatië, Italië en waarschijnlijk Zwitserland.

Ik twijfel over de aanschaf van een Chademo adapter, aangezien deze op dit moment beperkt is tot 50 kW, en verwacht in de toekomst dat deze ook de 100 wel zal halen, of zouden ze dit met een software update kunnen oplossen ?

Is er iemand die ( tegen vergoeding ) in deze periode een adapter kan missen ?

Indien ik het zeker is dat het met een update opgelost zou kunnen worden schaf ik deze ook graag zelf aan.
 
Je mag mijn adapter wel lenen.
Woon in Alphen aan den Rijn.
Als vergoeding wat lokale specialiteiten?
Geloof niet dat de adapter ooit geschikt zal worden voor 100 kW. Mag geloof ik niet volgens de standaard. Firmware kan overigens wel ge-update worden
Top! De locale specialiteiten hier in Limburg zijn wijn en vlaai :) ik regel ze beide, mocht er nog iets uit Limburg wenselijk zijn let me know!
 
Wij vertrekken 25 Juni voor vier weken naar Oostenrijk, Kroatië, Italië en waarschijnlijk Zwitserland.

Ik twijfel over de aanschaf van een Chademo adapter, aangezien deze op dit moment beperkt is tot 50 kW, en verwacht in de toekomst dat deze ook de 100 wel zal halen, of zouden ze dit met een software update kunnen oplossen ?

Is er iemand die ( tegen vergoeding ) in deze periode een adapter kan missen ?

Indien ik het zeker is dat het met een update opgelost zou kunnen worden schaf ik deze ook graag zelf aan.
Ik verwacht eigenlijk niet dat Chademo ooit nog meer dan 50kw gaat bieden ja de standaard kan het geen enkele auto ondersteund het en op dit moment is de leaf de enige die chademo gebruikt (en tesla met adapter) Mijn nieuwe leaf kan ook niet verder dan 50kw. En dat is de nieuwste chademo op dit moment.

De toekomst van Chademo is wel eindig hoe eindig is vraag. (in europa) Maar goed ze gaan ze niet weg halen plus er rijden veel autos rond die daar gebruik van maken. De officiële standaard is CSS maar een goede tweede is Chademo.

Plus in europa is CSS de standaard en chademo extra ja ze zullen het de komende tijd nog wel ondersteunen omdat o.a. de leaf 2018 ook nog steeds alleen chademo heeft daarom moeten ze wel heel veel laadpalen worden gebruikt door leaf rijders. Het is ook de meeste verkochte EV op dit moment.

Ik heb zelf de adapter gewoon gekocht (heb iets makkelijker praten het zijn gewoon bedrijfskosten) wil niet zonder de mogelijkheid zitten. In nederland hebben ze ze eigenlijk altijd er naast hangen.

Je koop de chademo alleen als backup of als je in de buurt moet snelladen zonder supercharger. Wij hebben hem voor vakanties en voor noodgevallen dat we toch willen kunnen laden. Chademo opladen moet je ook niet te vaak doen er zijn genoeg verhalen dat na veel laadsessies de tesla je laadsnelheid beperkt (slijtage)
 
  • Informative
Reactions: Riestad
Tesla lijkt Chademo support bij de Model 3 helemaal te hebben laten vervallen.
Ik denk niet dat dat er nog opkomt.

De officiele Chademo standaard is overigens wel opgerekt tot 100kW en zelfs 200kW.
De nieuwe Fastned laders kunnen ook de hogere vermogens leveren, schijnt een kwestie van nog gecertificeerde kabels te zijn.
 
Hallo, Wij reizen van 13 juli tot 14 augustus naar Zweden, Noorwegen en een Chademo adapter lenen zou zeker welkom zijn.
Geen probleem met het betalen van een borg/vergoeding.
omgeving Eindhoven.

PS. Wij moeten onze pas aangeschafte CPO model S nog in ontvangst nemen, dus heb nog niets om aan te bieden in de club om te lenen. Maar zodra ik wat stekkers heb aangeschaft zal ik het hier aanvullen.
 
Hallo, Wij reizen van 13 juli tot 14 augustus naar Zweden, Noorwegen en een Chademo adapter lenen zou zeker welkom zijn.
Geen probleem met het betalen van een borg/vergoeding.
omgeving Eindhoven.

PS. Wij moeten onze pas aangeschafte CPO model S nog in ontvangst nemen, dus heb nog niets om aan te bieden in de club om te lenen. Maar zodra ik wat stekkers heb aangeschaft zal ik het hier aanvullen.
Ik bedoel van 30 Juli tot en met 14 augustus 2018
 
Een hotel in Italië geeft me deze informatie om te laden
De rode stokdoos lijkt me compa’tibel met een UMC - CEE adapter die we standaard meekregen van Tesla
Kan iemand met dat bevestigen?
upload_2018-5-4_16-41-32.jpeg
 
Bedankt voor de suggestie. Dat is een dure oplossing maar zeker mogelijk in het uiterste geval.Dus weer een bijkomende gerustelling. Ik heb mijn hotel al de link gegeven naar een aanvraag voor een DeC en ze blijken daar toch gevoelig voor te zijn en beloftes te dioen We will see. Wait out