Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Hi Allemaal,

Recent mijn nieuwe Tesla opgehaald - echt een genot om in Nederland mee te rijden. Voor vakantie behoeft het flink wat meer uitzoekwerk!
Van 8september tm 21september ben ik van plan om met mijn 75d model s naar Deauville te rijden in Frankrijk.
Heeft er iemand een stekker type 3c- type 2 te leen/huur? Is daar op bestemming de enige laadmogelijkheid. ik woon zelf in utrecht, maar flexibel uiteraard mocht iemand deze te leen/huur hebben.

Vriendelijke groet,

Roën
Ik heb er een en woon in Bilthoven
 
Over 2 weken ga ik met mijn nieuwe Tesla richting Oostenrijk. Zou ik van iemand een ChadeMo steker mogen lenen (uiteraard voor een tegenprestatie.. Oostenrijkse wijn of andere lekkernijen :))

Ik woon in Putten maar kom voor mijn werk regelmatig in de randstad.

Denk overigens niet dat ik de stekker echt nodig zal hebben, maar is wel een geruststelling om de mogelijkheid te hebben indien nodig.


Thanks!
 
Denk overigens niet dat ik de stekker echt nodig zal hebben, maar is wel een geruststelling om de mogelijkheid te hebben indien nodig.

Thanks!

Zal denk ik inderdaad slechts voor de 'peace of mind' meegaan en niet gebruikt worden.
Je kunt moeiteloos via de SuC's naar Oostenrijk.
Of je moet hem op een verlaten bergtop willen parkeren, maar dan gaat de ChadeMo je ook niet helpen
Veel wintersportplezier zonder stress gewenst!
 
Over 2 weken ga ik met mijn nieuwe Tesla richting Oostenrijk. Zou ik van iemand een ChadeMo steker mogen lenen (uiteraard voor een tegenprestatie.. Oostenrijkse wijn of andere lekkernijen :))

Ik woon in Putten maar kom voor mijn werk regelmatig in de randstad.

Denk overigens niet dat ik de stekker echt nodig zal hebben, maar is wel een geruststelling om de mogelijkheid te hebben indien nodig.


Thanks!
Mocht je niet dichter in de buurt iets vinden, dan kun je de mijne in Rotterdam of Voorburg ophalen. En terugbrengen natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: Greg_NL
Ik ga begin juni 2019 een road-trip maken in Noorwegen. Aangezien we nogal eens ver van de SuCs zitten zou ik graag bij het huisje willen laden. Helaas werkt de standaard Tesla UMC daar niet altijd, dus ik zoek eigenlijk een 230V lader die geschikt is voor het Noorse netwerk. Gaat alleen voor 230V, dus zou graag weten of ik er eentje van een een forum-lid kan huren. Omgeving Overijssel of Drenthe zou het handigste zijn i.v.m. ophalen/brengen.

Als iemand andere opties weet dan houd ik me ook aanbevolen.
 
Ik ga begin juni 2019 een road-trip maken in Noorwegen. Aangezien we nogal eens ver van de SuCs zitten zou ik graag bij het huisje willen laden. Helaas werkt de standaard Tesla UMC daar niet altijd, dus ik zoek eigenlijk een 230V lader die geschikt is voor het Noorse netwerk. Gaat alleen voor 230V, dus zou graag weten of ik er eentje van een een forum-lid kan huren. Omgeving Overijssel of Drenthe zou het handigste zijn i.v.m. ophalen/brengen.

Als iemand andere opties weet dan houd ik me ook aanbevolen.

Ik heb eventueel een Juicebooster2 met _alle_ beschikbare adapters/verloopjes. Die wil ik tegen betaling van een borg wel uitlenen (ding kost al met al meer dan 2500 euro incl alle adapters). Ik zit in Drenthe
 
Ik ga ook een roadtrip maken met mijn (nog te leveren) model 3 in Noorwegen.
Wij vertrekken 1 aug 2019.
Wie heeft er misschien een UMC of iets wat vergelijkbaar is om te lenen/huren? Ik heb van Tesla Oslo al te horen gekregen dat zij niets uitlenen...
Ook ik houd me aanbevolen voor tips...
 
@Tozz bedankt voor de info!
Is er wellicht een mogelijkheid om iets dergelijks te lenen? Ik verwacht het nauwelijks nodig te hebben omdat er voldoende SC en DC's zijn in Noorwegen. Tegen vergoeding natuurlijk, en ik woon midden in NL. Kan het ophalen en terug brengen.
 
Niet dat ik dat niet af en toe doe. Klanten met een SMART kregen al gratis een mobile mee tijdens hun vakantie op voorwaarde dat ze die zelf komen oppikken. Verhuur impliceert verzenden heen en terug, controle voor en na de huur. Een heel gedoe voor...?
Wat is het de reizigers waard? Die gemoedsrust of de luxe om bij het hotel of de vakantiewoning te kunnen laden?
 
Hoi,

Ik ga eind augustus met voor het eerst met de S75 naar Portugal. Ze hebben inmiddels daar 4 SuCs in het land. Helaas niet in Lissabon. Fatima SuC is 100km ten noorden van Lissabon, dus voor de rest is het wat onbekend wat betreft laden.
Ik heb een MOBI.PT kaart aangevraagd en deze binnen week thuis gekregen zodat ik overal in Portugal Gratis kan laden.
Lissabon heeft 4 stuks snelladers, geen SuCs maar redelijk snel. Maar daar heb ik een Chademo adapter voor nodig.

Wie kan mij zo’n Chademo adapter lenen vanaf eind Augustus tot 17 September.:):):)

Muito Obrigado ;)


Hoi Paulo,

Hoe is het gelopen in augustus?

Waar gaan deze zomer ook richting portugal en noord spanje. Ik wil graag een mobi kaart aanvragen maar moet een mobiel nummer en een NIF nummer invullen. Hoe kom ik daarlangs?

Chademo heb ik.

Groet
Roderick
 
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb sinds een jaar een Model S 85 uit 2013 in mijn bezit (ca 300km actie radius). Deze zomer staat een roadtrip richting Scandinavië op de planning, maar nu ik dit forum 3x heb doorgelezen ben ik eigenlijk een beetje in de war wat ik allemaal nodig zou moeten hebben om daar te laden.

Ik heb een Mennekes kabel en ik heb een 220V Tesla kabel die hier thuis gewoon in de muur gaat en dan laad hij op met ca 11km/h (is dit een UMC kabel?)

Ik zie nu dat ik waarschijnlijk een Juicebooster nodig heb voor Noorwegen, een Chademo voor alles wat niet Nederlands is qua laadpaal. Ik begrijp dat mijn NewMotion pasje ook niet overal werkt. Is er ergens een overzicht wat ik allemaal nodig heb om overal comfortabel te kunnen laden? Muur, laadpaal, SuC?

Dank vast voor linkjes en uitleg!

Ruben
 
Bepaalde landen (Noorwegen, Belgie) hebben een stroom "systeem" waarbij er geen nul is. Bij ons is dat de blauwe draad. Die ontbreekt daar. Wat ze daar doen is 2 fases als "bruin" en "blauw" gebruiken. De Tesla UMC kan daar niet mee overweg. De Tesla UMC is dat Tesla mobiele laadding met die groene lampjes die heen en weer gaan als hij aan het laden is. Dat is "een mobiele laadpaal".

Wil je in die landen laden op bv. een vakantiehuisje dan zul je een andere lader (of beter: EVSE) dan de Tesla UMC mee moeten nemen. Een Juicebooster kan, een Fivari (van iemand hier op 't forum) kan ook. Ik heb zelf een Juicebooster en die werkt echt als een tierelier. Nooit problemen mee. Houdt rekening met de juiste stekkers voor het betreffende land.

Publieke laadpalen is geen probleem qua laden. Daar zit de techniek die in de UMC zit namelijk in de paal, en die werkt wel in het land waar de paal staat. Enige probleem is dan de juiste laadpas. De Type-2 kabel is ook Europees standaard, dus dat zal ook geen probleem zijn.

Ik heb zelf een aantal pasjes:
- NewMotion, mijn dagelijkse pas
- Chargemap pasje (kostenloos bij de App, ik gebruik Chargemap als primaire laadpaal-zoek-app)
- PlugSurfing

Tot op heden heb ik nog nooit meegemakat dat NewMotion pasje niet werkt. Maar ik heb alleen in Belgie openbaar geladen naast Nederland, dus dat zegt niet alles.

CHAdeMO adapter heb je alleen nodig als je wil snelladen zonder gebruik te maken van Tesla Superchargers. Ik weet niet waar je precies zit, maar als je op je bestemming voldoende kunt laden om op je bestemming je tripjes te maken, dan heb je naar mijn idee de CHAdeMO adapter niet nodig. Ik heb zo'n ding ooit gekocht, maar nog nooit gebruikt. Op lange trips maak ik uitsluitend gebruik van Superchargers en laden op bestemming.
 
  • Helpful
Reactions: Keezje and robertvg
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb sinds een jaar een Model S 85 uit 2013 in mijn bezit (ca 300km actie radius). Deze zomer staat een roadtrip richting Scandinavië op de planning, maar nu ik dit forum 3x heb doorgelezen ben ik eigenlijk een beetje in de war wat ik allemaal nodig zou moeten hebben om daar te laden.

Ik heb een Mennekes kabel en ik heb een 220V Tesla kabel die hier thuis gewoon in de muur gaat en dan laad hij op met ca 11km/h (is dit een UMC kabel?)

Ik zie nu dat ik waarschijnlijk een Juicebooster nodig heb voor Noorwegen, een Chademo voor alles wat niet Nederlands is qua laadpaal. Ik begrijp dat mijn NewMotion pasje ook niet overal werkt. Is er ergens een overzicht wat ik allemaal nodig heb om overal comfortabel te kunnen laden? Muur, laadpaal, SuC?

Dank vast voor linkjes en uitleg!

Ruben
Wat Tozz zegt. Verder: Ik ben er inmiddels een aantal malen met de Tesla geweest (broer woont er). De eerste keer was ik tot de 'tanden gewapend' met pasjes, chademo en Fivari en had ik mijn route tot op de minuut uitgeplozen. Nu stap ik in en ga gewoon rijden. Ik gebruik de Fivari op bestemming en onderweg het SUC netwerk. Advies: zorg voor een Juicebooster/Fivari, een NewMotion pasje voor de zekerheid en verder geen zorgen:)
 
  • Informative
Reactions: Keezje
Wij gaan deze zomer naar noord spanje, La Coruna. Weinig SeC en onduidelijk hoe te laden bij publieke netwerken. Heb zelfs een 19inch set gekocht om de range te optimaliseren.

Wie heeft een juicebooster/fivari te leen/huur. We gaan van 12 juli tot 20 augustus. Omgeving Noord nederland, Noord F=Holland of Amsterdam.

Daar is vast ook iets wat je lekker vindt!