Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Deze zomer willen wij met de Tesla Model 3 naar de Balkan. Nu is het aanbod van publieke laders daar erg mager en ik lees dat de UMC het lang niet altijd doet.

Mijn vraag aan jullie dus of ik van iemand een Juicebooster / Fivari / o.i.d kan huren? Het is voor de laatste week van juli en de eerst twee van augustus.
 
Mooi initiatief hier met de stekkers. Ik ga 26 juli tot 10 augustus naar Schotland en zou graag een Chademo adapter willen lenen, als iemand deze heeft. Staat uiteraard een aardigheidje tegenover en indien gewenst, borg. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Mooi initiatief hier met de stekkers. Ik ga 26 juli tot 10 augustus naar Schotland en zou graag een Chademo adapter willen lenen, als iemand deze heeft. Staat uiteraard een aardigheidje tegenover en indien gewenst, borg. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

ik ben de 20e terug uit Italië. Je kan die van mij lenen. Al moet ik wel zeggen dat ik hem vorig jaar in Schotland niet gebruikt heb
 
Hoi allemaal, wat een tof initiatief. Hoop dat ik als nieuw lid ook een verzoekje mag doen.

Wij gaan 6 augustus naar Noorwegen tot de 28ste en ik zou voor de zekerheid het toch wel fijn vinden om een
chademo adapter mee te nemen. Heeft iemand hem te huur of te leen eventueel tegen borg?

De adapters zijn behoorlijk aan de prijs om te kopen voor incidenteel gebruik. Dus ik hoop dat iemand me kan helpen of een goede verhuur weet. Sowieso een aardigheidje voor de uitlener natuurlijk.
 
Hoi allemaal, wat een tof initiatief. Hoop dat ik als nieuw lid ook een verzoekje mag doen.

Wij gaan 6 augustus naar Noorwegen tot de 28ste en ik zou voor de zekerheid het toch wel fijn vinden om een
chademo adapter mee te nemen. Heeft iemand hem te huur of te leen eventueel tegen borg?

De adapters zijn behoorlijk aan de prijs om te kopen voor incidenteel gebruik. Dus ik hoop dat iemand me kan helpen of een goede verhuur weet. Sowieso een aardigheidje voor de uitlener natuurlijk.

Zie post hiervoor...wie het eerst komt.....al kan ik mij werkelijk waar niet voorstellen dat je in Noorwegen een CDM nodig hebt. Inmiddels 2x met Tesla geweest en nog nooit gebruikt daar
 
Nee? Hmmmm vorig jaar ben ik er geweest maar gewoon nog met een brandstof auto dus dan let je helemaal niet op laadplekken. Ik zie dat de dekking vrij goed is alleen wij zijn nogal van het rond rijden naar onbekende plekken (lees: uitgestorven plekken) en spontaan dingen ontdekken. Natuurlijk kan je er wel op plannen maar ik dacht misschien slim om wel de chademo bij de hand te hebben... dank voor de reactie in ieder geval. Mocht de vorige hem toch niet nodig hebben dan houd ik me aanbevolen :) Thanks!
 
Nee? Hmmmm vorig jaar ben ik er geweest maar gewoon nog met een brandstof auto dus dan let je helemaal niet op laadplekken. Ik zie dat de dekking vrij goed is alleen wij zijn nogal van het rond rijden naar onbekende plekken (lees: uitgestorven plekken) en spontaan dingen ontdekken. Natuurlijk kan je er wel op plannen maar ik dacht misschien slim om wel de chademo bij de hand te hebben... dank voor de reactie in ieder geval. Mocht de vorige hem toch niet nodig hebben dan houd ik me aanbevolen :) Thanks!

Ik heb heel wat uitgestorven plekken gezien daar, maar een laadpaal met ChaDeMo nog niet vaak tegengekomen, In meeste kleine dorpen wel een laadpaal op het centrale plein, overwegend 7/11 Kw Type2. Zorg in ieder geval dat je de charge your car app hebt en volgens mijm is er ook nog een Schotland draadje op het forum. De palen met ChaDeMo/CCS/Type2, meestal bij een tankstation
 
Wij gaan 6 augustus naar Noorwegen tot de 28ste en ik zou voor de zekerheid het toch wel fijn vinden om een chademo adapter mee te nemen. Heeft iemand hem te huur of te leen eventueel tegen borg?
Een Chademo adapter ga je niet zo heel snel nodig hebben. TIjdens onze rondrit hebben we voornamelijk op 230V geladen ('s nachts) en bij de superchargers. Die dekking is redelijk goed. Bij een publieke lader (11kW) was ook Chademo (50kW) en bij de winkel binnen kon je gratis de adapter lenen.

Houd er wel rekening mee dat je veelal de UMC van de Model S niet kan gebruiken in Noorwegen! Noorwegen heeft op veel plekken een ander netwerk waardoor de standaard UMC niet werkt.[/QUOTE]
 
Bedankt @FrankV en @bugboy voor de tips! We gaan het zonder Chademo adapter proberen.
Ik heb trouwens handige info voor anderen (die misschien al op het forum hier staat in een ander draadje maar desalniettemin....)

Ik heb een New Motion laadpas en omdat het niet makkelijk op de site of elders te vinden was heb ik nagevraagd bij welke 'charge providers' New Motion werkt in Noorwegen:

Kort lijstje:
- Fortum (RFID)
- Ev box (RFID)
- New motion laadpalen (RFID + via de app)

Hiernaast heb ik nog als backup (en wellicht ten overvloede) nog een laadpas van Grønn Kontakt en van Plug Surfing.
Laden zal deze zomer dus vast goed komen :)
 
Bedankt @FrankV en @bugboy voor de tips! We gaan het zonder Chademo adapter proberen.
Ik heb trouwens handige info voor anderen (die misschien al op het forum hier staat in een ander draadje maar desalniettemin....)

Ik heb een New Motion laadpas en omdat het niet makkelijk op de site of elders te vinden was heb ik nagevraagd bij welke 'charge providers' New Motion werkt in Noorwegen:

Kort lijstje:
- Fortum (RFID)
- Ev box (RFID)
- New motion laadpalen (RFID + via de app)

Hiernaast heb ik nog als backup (en wellicht ten overvloede) nog een laadpas van Grønn Kontakt en van Plug Surfing.
Laden zal deze zomer dus vast goed komen :)

Fortum heb ik ook wel een enkele x gebruikt. Kon bijna alles via de SuC doen, dat is voor mij gelukkig gratis
 
Vast iemand die me kan uitleggen waarom deze laadkabel (althans volgens de eigenaar) van een Volvo niet op een Tesla zou passen? Type 2 mode 3. Lijkt me hetzelfde toch of zie ik iets over het hoofd?
upload_2020-12-25_11-40-16.png
 
Mooi topic en idee om kabels te delen! Volgende week dinsdag 1 juni vertrekken wij richting de Zwarte Zee (Bulgarije) voor een bruiloft. Vandaar willen wij met de auto naar Griekenland rijden, op die route staat enkel een lokale CCS2/Chademo snellader. Daarom zouden wij graag een Chademo adapter lenen tot ongeveer 1 augustus.

Is er iemand die een Chademo adapter te leen heeft? Uiteraard staat er een lokaal aardigheidje tegenover. Ben bereid hem in geheel Nederland op te halen & terug te brengen. Indien gewenst is het geen probleem borg te geven. Alvast dank!!
 
Mooi topic en idee om kabels te delen! Volgende week dinsdag 1 juni vertrekken wij richting de Zwarte Zee (Bulgarije) voor een bruiloft. Vandaar willen wij met de auto naar Griekenland rijden, op die route staat enkel een lokale CCS2/Chademo snellader. Daarom zouden wij graag een Chademo adapter lenen tot ongeveer 1 augustus.

Is er iemand die een Chademo adapter te leen heeft? Uiteraard staat er een lokaal aardigheidje tegenover. Ben bereid hem in geheel Nederland op te halen & terug te brengen. Indien gewenst is het geen probleem borg te geven. Alvast dank!!
Je mag die van mij lenen. Bij de vorige die m leende bleef ie een jaar in Portugal, hoop dat ie deze keer eerder terug komt 😏 . Stuur maar een PM. Kan opgehaald worden in Zoetermeer of Rijswijk(kantoor)
 
Je mag die van mij lenen. Bij de vorige die m leende bleef ie een jaar in Portugal, hoop dat ie deze keer eerder terug komt 😏 . Stuur maar een PM. Kan opgehaald worden in Zoetermeer of Rijswijk(kantoor)
Bedankt voor je aanbod en snelle reactie!! Sneller terugbrengen dan pas na een jaar moet zeker gaan lukken!:D
Zowel Zoetermeer als Rijswijk is prima voor mij en kan mij schikken naar een moment dat jou uitkomt.

Enige wat ik (blijkbaar nog) niet kan doen is een PM sturen... Zou je mij daarom een PM kunnen sturen?
Alvast enorm bedankt!!!