Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ster in dakraam

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,231
2,254
Naarden, NL
Even ter info.

Paar weken geleden gezien dat er een ster in dakraam zit. Ik dacht (kleiner dan twee euro munt) dat dat even carglass oid zou zijn en klaar. Helaas. Dakramen worden niet gerepareerd, alleen vervangen. Voor de zekerheid ook nog even naar een door de ANWB (garantie) aanbevolen hersteller in de buurt geweest. Idem.
Deze ging meteen e.e.a. uitzoeken maar zelfs met chassisnummer / VIN kwamen er vier verschillende dakramen naar voren... Bellen met Tesla heeft tot op heden nog geen resultaat opgeleverd anders dat de dakramen er voorlopig toch nog niet zijn.

Gelukkig is het ster in dak en heb ik er weinig last van. Volgens herstelbedrijf is doorrijden ook niet gevaarlijk. Wachten dus maar geduldig af...
 
  • Informative
Reactions: Nick-m
Kan je Carglass niet vragen om alsnog te repareren zonder het afgeven van garanties daarop. Ik kan me voorstellen dat gerepareerd glas alsnog sterker is dan niet gerepareerd, zeker ook rekening houdend met de zomerperiode en dus hogere temperaturen.
Bij carglass vertelde men me eens dat het kan fout gaan met een poging tot reparatie. Dit ging dan wel over een voorruit, maar dat zal voor een dakraam niet anders zijn.
Als zo'n reparatie fout gaat, dan zou de hele ruit kunnen barsten. Dat is niet erg als ze dan toch een ruit hebben liggen om dan alsnog de vervanging te doen.
Als ze niks in stock hebben, kan ik me goed voorstellen dat ze een reparatie poging niet willen doen als ze niet zeker zijn van de uitkomst.
 
Ik heb dit recentelijk ook gehad, een ster in de dakruit ( achterste deel ) met barst naar achteren toe.
via Tesla Service aangemeld in de app, foto's gemaakt en ge-upload.
Kreeg netjes een offerte, met een schatting voor de vervanging van de ruit. ( 900 euro )
Tijdens de reparatie kreeg ik in de app een update dat het iets minder ging kosten a 820 euro.

En omdat de auto allrisk verzekerd is valt dit gewoon onder ruitschade. ( 150 euro eigen risico )
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Net bericht gehad: ze hebben eindelijk van Tesla het juiste bestelnummer. Levertijd ca vijf weken. In een dak heb je gelukkig weinig last van beschadigingen.

NB via ANWB verzekerd en dit is een door hen aanbevolen hersteller. Rekening dus geen probleem.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Nick-m