Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sterk trillen tijdens laden SuC

This site may earn commission on affiliate links.

CRTS

Member
Oct 19, 2019
111
104
Paal
Vandaag in Kortijk aan de SuC moeten gaan laden. Aangekomen met 5%. Laden ging vlotjes, tussen de 120 en 145kW/u, tot de wagen plots fel begon te trillen en er een zware, luide "brom" te horen was. Snelheid liep onmiddellijk terug tot 50 en later zelfs tot 20kW/u. Meer werd er niet meer gehaald. Gestopt met laden en vertrokken. Net de autosnelweg op kreeg ik allerlei meldingen dat de veiligheidssystemen waren uitgevallen en er geen regeneratie meer was. Ook AP en CC doen het niet meer.
Ik heb het gevoel dat het vermogen er wel nog is maar dat het later en brutaler inkomt. Het "stroom"pedaal reageert ook trager.
Afspraak via de APP voor 29dec maar ga morgen toch proberen te bellen om wat sneller te kunnen komen.
 
Volgens SeC zou ik er nog mee kunnen rijden en mag hem vandaag binnenbrengen.
Wat me ook wel verontrust, is dat het verbuik gedurende een tiental km boven de 400 uitkwam en daarna terug stabiliseerde terwijl ik niet sneller durfde dan 100km/u.
 
Auto is klaar en kan hem morgen gaan ophalen. Vond het wel een héél bizarre verklaring voor het probleem.

Het fel trillen en het lawaai aan de SuC was te wijten aan losgekomen balansgewichtjes van de koelventilatoren.
De reden van de overige problemen (wat oa ook de zus van Pvkeep had) kwam omdat de wielen 7° uit de lijn stonden. Hierdoor gaan al de veiligheidsfuncties in "veilige modus"... . Volgens hen omdat er pas winterbanden waren opgelegd. Pas? Op 1 oktober zijn deze er opgegaan en ik heb tijdens het rijden nooit wat gemerkt van slecht uitlijnen.
Het, gedurende een 20km, zeer hoog verbruik tegen lage snelheid (+/- 100km/u op de autosnelweg), kwam omdat de auto niet regenereerde. Maar de rest van de rit werkte dit ook niet en was het verbruik normaal... .
Ben benieuwd.

Positieve noot om te eindigen. Top service! Loaner stond klaar. Ik werd perfect, en zéér vriendelijk, op de hoogte gehouden.
 
  • Informative
Reactions: BobbyKings
Ik snap niet hoe je plotseling een fout van 7 graden in uitlijning kunt krijgen zonder iets te raken.
Dat de hele electronica in paniek raakt kan ook door een slechte waarde van 1 sensor bijvoorbeeld een wielsnelheid sensor voor de abs. Als dat zo zou zijn en dat zou door de uitlijning komen denk ik dat het desbetreffend wiellager speling moet hebben. Er vanuit gaande dat de abs sensor bij het wiel zit zoals normal en niet direkt naast het differentieel wat ook zou kunnen.