Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Heb nog steeds problemen met mijn rechter spiegel die niet volledig uitklapt. Afgelopen dinsdag is mijn Model 3 SR+ bij een Service Center geweest, hier hebben ze de spiegel zelfs compleet vervangen werd me gezegd. Maar hiermee is het probleem dus helaas niet verholpen. Had het vandaag weer, gebeurt steeds op dezelfde locatie ook, op mijn werk nadat de auto de hele dag buiten heeft gestaan met Sentry mode aan. Thuis en op een andere locatie met Sentry mode aan nog geen problemen gehad. Dit kan toch niet een locatie gebonden probleem zijn? Vind het maar vreemd. Moet steeds paar keer inklappen en uitklappen en dan is die wel weer goed. Linker spiegel doet het altijd gewoon goed. Heb het op TeslaCam staan, dus maar even een filmpje gemaakt, misschien handig als ik weer terug moet naar Service Center.


Iemand anders dit probleem gehad? Zou toch graag wel eens weten wat hier de oorzaak van is.
 
  • Love
Reactions: Arnout 2904
Waarom staat mijn M3 nu (22:45) nog lawaai te maken? Er draait een fan. Ik ben al een uur thuis en de cabine is niet ‘overheated’.

Update. Harde reset gegeven en 5 min daarna bleef hij stil. Vreemd...
Dat is de koeling. Je kunt in de app zien op welke temperatuur de binnenruimte 'moet' (jij stelt dit in) blijven. Er zit ook een grenswaarde in: ik meen 38 graden vindt ie wel de top.
 
Vraag me af of dat klopt. Interieur stond op 21 ingesteld en buiten was het 23 graden. Als hij al moet koelen dan moet dat vrij snel gedaan zijn. Wellicht af en toe even kort ventileren maar dit ging continue door. Na harde reset werd het stil.

Mogelijk was de accu te warm. Zeker na een lange rit op hoge snelheid (of een paar sprintjes ;)) kan de accu temperatuur oplopen. Idem na snelladen. Wellicht dat de harde reset gewerkt heeft maar het kan ook zo zijn dat op moment van harde reset de juiste temp. net bereikt was.
 
Ik krijg deze melding, ik neem aan dat meer mensen dit hebben. Ik heb in de browers op mijn tesla account in gelogt, maar aangezien de browser geen tabs lijkt te ondersteunen moet ik MijnTesla sluiten alvorens ABRP te kunnen openen. Is er manier om GPS wel in de brower te laten werken?

IMG_0677.JPG
 
Ik krijg deze melding, ik neem aan dat meer mensen dit hebben. Ik heb in de browers op mijn tesla account in gelogt, maar aangezien de browser geen tabs lijkt te ondersteunen moet ik MijnTesla sluiten alvorens ABRP te kunnen openen. Is er manier om GPS wel in de brower te laten werken?

View attachment 433533
Tesla Azure Waze werkt wel in jouw auto? dan is dit een vreemde melding.
 
  • Like
Reactions: Stinoo
Griezelige phantom drain...
Ik zit nu in Italië en ik parkeerde mijn model 3 48u geleden op een luchthavenparking in België.
Toen ik de wagen parkeerde had hij nog een dikke 200km bereik. Ruimschoots genoeg dacht ik. Nu na 48u heb ik nog maar 165km over zie ik op de app. Dat is bijna één KW per uur phantom drain!!! Het duurt nog 130u voor ik terug aan de wagen ben, en dan is het 29km naar de supercharger. Dikke stress dus...
Sentry staat uit...
Kan ik daar van hieruit iets aan doen? Alle tips welkom!
 
Griezelige phantom drain...
Ik zit nu in Italië en ik parkeerde mijn model 3 48u geleden op een luchthavenparking in België.
Toen ik de wagen parkeerde had hij nog een dikke 200km bereik. Ruimschoots genoeg dacht ik. Nu na 48u heb ik nog maar 165km over zie ik op de app. Dat is bijna één KW per uur phantom drain!!! Het duurt nog 130u voor ik terug aan de wagen ben, en dan is het 29km naar de supercharger. Dikke stress dus...
Sentry staat uit...
Kan ik daar van hieruit iets aan doen? Alle tips welkom!

Sentry mode uitzetten en ook alle externe apps ABRP, Teslafi uitzetten. Denk dat je auto hierdoor uit zijn slaap wordt gehouden. Ik had dat ook voor en kon dat vrij snel verhelpen toen.
 
Mijn auto heb ik inmiddels uit handen gegeven ivm de niet werkende airco. Gelukkig heb ik via de leasemaatschappij een andere auto (Mercedes C-klasse) gekregen mét werkende airco!! Pfew!

Echter is het volstrekt onduidelijk wanneer de auto gemaakt gaat worden en door wie. Gisteren bij de servicelocatie in Amsterdam haast onbeschoft behandeld, ze weigerden de auto in ontvangst te nemen en bleven wijzen naar de app. Uiteindelijk bleken ze wel andere beschikbare data voor een serviceafspraak dan in de app te hebben, maar was onduidelijk hoe we die konden aanvragen.... De M3 staat nu bij de buren van Stern, als verhuurder van de leenauto. De leasemaatschappij ook met de handen in het haar aangezien Tesla hen ook vrijwel niet te woord staat.... het moet niet gekker worden.... Ik wacht het inmiddels maar af en ben geholpen met de leenauto, maar je zou zeggen dat Tesla met deze service op de langere termijn de strijd echt gaat verliezen van concurrenten. To be continued....
 
Mijn auto heb ik inmiddels uit handen gegeven ivm de niet werkende airco. Gelukkig heb ik via de leasemaatschappij een andere auto (Mercedes C-klasse) gekregen mét werkende airco!! Pfew!

Echter is het volstrekt onduidelijk wanneer de auto gemaakt gaat worden en door wie. Gisteren bij de servicelocatie in Amsterdam haast onbeschoft behandeld, ze weigerden de auto in ontvangst te nemen en bleven wijzen naar de app. Uiteindelijk bleken ze wel andere beschikbare data voor een serviceafspraak dan in de app te hebben, maar was onduidelijk hoe we die konden aanvragen.... De M3 staat nu bij de buren van Stern, als verhuurder van de leenauto. De leasemaatschappij ook met de handen in het haar aangezien Tesla hen ook vrijwel niet te woord staat.... het moet niet gekker worden.... Ik wacht het inmiddels maar af en ben geholpen met de leenauto, maar je zou zeggen dat Tesla met deze service op de langere termijn de strijd echt gaat verliezen van concurrenten. To be continued....

Kleine update, omdat de positieve ook genoemd moeten worden: Tesla is redelijk door het stof gegaan en heeft welgemeende excuses aangeboden en heeft de auto direct in behandeling genomen. Dus de woorden zijn goed, nu de daden nog!
 
Waarom staat mijn M3 nu (22:45) nog lawaai te maken? Er draait een fan. Ik ben al een uur thuis en de cabine is niet ‘overheated’.

Update. Harde reset gegeven en 5 min daarna bleef hij stil. Vreemd...

Even de auto in en de ventilator knop even 3 seconden ingedrukt houden totdat het knopje "uit" gaat (gaat minder fel branden). Alles (airco, fan) gaat dan uit en dat hoor je ook meteen. Daarna zou het stil moeten blijven.
 
  • Informative
Reactions: Arnout 2904
Griezelige phantom drain...
Ik zit nu in Italië en ik parkeerde mijn model 3 48u geleden op een luchthavenparking in België.
Toen ik de wagen parkeerde had hij nog een dikke 200km bereik. Ruimschoots genoeg dacht ik. Nu na 48u heb ik nog maar 165km over zie ik op de app. Dat is bijna één KW per uur phantom drain!!! Het duurt nog 130u voor ik terug aan de wagen ben, en dan is het 29km naar de supercharger. Dikke stress dus...
Sentry staat uit...
Kan ik daar van hieruit iets aan doen? Alle tips welkom!
Mocht overheat protection aan staan, dan gaat dat met dit weer wel hard natuurlijk. Gelukkig stopt die bij 20%. Voor long stay moet je inderdaad al dat soort grappen uitzetten. Remote apps, overheat, sentry, etc.