Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds begin december en nieuwe M3.
Ik merk dat de linker achter gordelhouder niet goed zit. (waar de gordel in gaat) Die zit een beetje onder de zetel waar door de gordel moeilijk vast te klikken is en ik vrees voor beschadiging aan de zetel.

Is binnengeweest na service afspraak, en de technieker heeft het wat proberen te repareren, maar ik krijg te horen: ja, ze hebben dit probleem bijna allemaal, ik kan er niks aan doen.
Die in de showroom in Zaventem heeft duidelijk dat probleem niet.

Heeft iemand nog dit probleem om de achtergordel in te klikken?
Exact hetzelfde probleem, ook met de gordel linksachter.
Tevens hiervoor een afspraak gemaakt. Kreeg te horen dat alles 1 geheel is en dat ze er niks aan kunnen repareren/stellen. Staat wel een notitie in het rapport, mocht de bank ooit beschadigen dan wordt het alsnog hersteld.
 
Einde oefening van een Model 3 performance van 1 van mijn mannen. Bij instappen en trappen op de rem een dikke BOEM...en vervolgens een hoop foutmeldingen.
Alsof je ergens tegenaan reed. Net 700 km op de teller.
Afgesleept.

Iemand bekend m et dit probleem?
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2020-01-04 om 22.53.33.png
    Schermafbeelding 2020-01-04 om 22.53.33.png
    859.7 KB · Views: 145
Exact hetzelfde probleem, ook met de gordel linksachter.
Tevens hiervoor een afspraak gemaakt. Kreeg te horen dat alles 1 geheel is en dat ze er niks aan kunnen repareren/stellen. Staat wel een notitie in het rapport, mocht de bank ooit beschadigen dan wordt het alsnog hersteld.

Dus bij u is de boodschap en het punt van Tesla ook: Het is structureel, we kunnen er niks aan doen. Pas als de zetel beschadigd is omdat onze gordel niet goed kan inklikken, dan gaan we alles vervangen.

Dus eerst moet mijn zoon van 6 een jaar miserie hebben om zijn gordel ingeklikt te krijgen, en dan gaan ze pas in actie komen als het helemaal kapot is?

kan dit op hoger niveau geescaleerd worden op 1 of andere manier?
 
Dus bij u is de boodschap en het punt van Tesla ook: Het is structureel, we kunnen er niks aan doen. Pas als de zetel beschadigd is omdat onze gordel niet goed kan inklikken, dan gaan we alles vervangen.

Dus eerst moet mijn zoon van 6 een jaar miserie hebben om zijn gordel ingeklikt te krijgen, en dan gaan ze pas in actie komen als het helemaal kapot is?

kan dit op hoger niveau geescaleerd worden op 1 of andere manier?
Of je doet een diepte-investering voor zo’n gordelverlenger. Bijv. Gordelverlenger Mini Geen ervaring ermee, maar het lijkt een simpele oplossing voor je probleem.
 
Zijn er nog meer mensen die de melding "maak verbinding met wifi voor toegang tot theater" krijgen wanneer je op theater klikt? Het lijkt niet meer te werken met LTE na de update naar de laatste versie 2019.40.50.7
Kon eerst youtube en netflix kijken, nu kan het alleen nog met wifi.
 
Einde oefening van een Model 3 performance van 1 van mijn mannen. Bij instappen en trappen op de rem een dikke BOEM...en vervolgens een hoop foutmeldingen.
Alsof je ergens tegenaan reed. Net 700 km op de teller.Afgesleept.

Iemand bekend m et dit probleem?

Ik vermoed dat je alle mogelijke resets en powerdowns hebt uitgevoerd? Ik vind de melding op het scherm wel sarcastisch : "need a service appointment?" met een hele rode kerstboom die staat te flikkeren....sterkte, zal wel een connector of sensor stuk zijn.....
 
Zijn er nog meer mensen die de melding "maak verbinding met wifi voor toegang tot theater" krijgen wanneer je op theater klikt? Het lijkt niet meer te werken met LTE na de update naar de laatste versie 2019.40.50.7
Kon eerst youtube en netflix kijken, nu kan het alleen nog met wifi.
SR+ of LR?

Tip: zet het in je handtekening.

Ik heb een LR en kan het nog steeds via LTE gebruiken.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik vermoed dat je alle mogelijke resets en powerdowns hebt uitgevoerd? Ik vind de melding op het scherm wel sarcastisch : "need a service appointment?" met een hele rode kerstboom die staat te flikkeren....sterkte, zal wel een connector of sensor stuk zijn.....
Ja alles geprobeerd, inclusief de supportlijn van Tesla. Woensdag diagnose. Alles verder soepel verlopen met de sleepwagen en vervangend vervoer.
 
  • Like
Reactions: JanG007
View attachment 462825
Dit is toch wel interessant. De ruitenwissers staan UIT, maar ze gaan toch in standje automatisch in gevecht met de wasstraat.
Net een reset gedaan en bij de eerste druppels zullen we zien of het geholpen heeft. Maar sinds de eerste keer dat ik dit constateerde heb ik al wat updates geïnstalleerd, dus ik ben bang....dan het een SuC bezoekje moet worden.
Herkbaarbaar probleem?

Ik heb exact hetzelfde. Ben ook bang dat mijn ruitenwissers opgegeten worden door de wasstraat.

Afspraak reeds gemaakt, maar heb vooraf meerdere berichten met ‘Tesla-logica’ (of ik begrijp het verkeerd) van Tesla Service:

“Om de ruitenwissers van " auto" uit te zetten moet u op de touchscreen stand 1 kiezen. Dit zie u ook op pagina 70 in de handleiding. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, laat het weten alas dit nu werkt. Alvast bedankt team Tesla Service.”

Mijn antwoord:
“Volgens mijn handleiding (digitale versie in auto) staat voor Romeinse I (1): 'Met interval, langzaam'. Dit lijkt mij ook logisch maar klopt niet met uw tekst/uitleg. Als je op het symbool van de 'ruit met wisser' klikt dan staat er in de handleiding letterlijk 'De ruitenwisser in- of uitschakelen'. Laat u even weten of u dit ook kunt vinden? Lijkt me logisch dat het zo zou moeten werken en niet stand I (1).”

——————

Is het bij jou al opgelost?
 
Ik heb exact hetzelfde. Ben ook bang dat mijn ruitenwissers opgegeten worden door de wasstraat.

Afspraak reeds gemaakt, maar heb vooraf meerdere berichten met ‘Tesla-logica’ (of ik begrijp het verkeerd) van Tesla Service:

“Om de ruitenwissers van " auto" uit te zetten moet u op de touchscreen stand 1 kiezen. Dit zie u ook op pagina 70 in de handleiding. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, laat het weten alas dit nu werkt. Alvast bedankt team Tesla Service.”

Mijn antwoord:
“Volgens mijn handleiding (digitale versie in auto) staat voor Romeinse I (1): 'Met interval, langzaam'. Dit lijkt mij ook logisch maar klopt niet met uw tekst/uitleg. Als je op het symbool van de 'ruit met wisser' klikt dan staat er in de handleiding letterlijk 'De ruitenwisser in- of uitschakelen'. Laat u even weten of u dit ook kunt vinden? Lijkt me logisch dat het zo zou moeten werken en niet stand I (1).”

——————

Is het bij jou al opgelost?
Ik heb er sinds een paar updates terug geen last meer van .
Dus met .50.7 gaat het goed door ze 'logiserwijs' op UIT te zetten.
 
  • Like
Reactions: DoAble
Bij koud vertrek op parking bvb heb ik meestal een schurend geluid aan het stuur bij manouvreren. Ik heb al gelezen dat iemand dit reeds oploste door WD40 in gaatje aan het stuur te spuiten. Zijn er nog met zelfde probleem en nog die olie hebben gebruikt hiervoor? Of andere oplossing? Ben al bij Tesla langs geweest hiervoor en was nadien tijdelijk beter maar nu duikt het probleem regelmatig opnieuw op.
 
Ik stond van de week in de wasbox en spoot zo de lak van mijn 3 af.... hebben meer mensen hier last van? Zijn er kenners die kunnen zien of dit door een beschadiging komt of is dit een resultaat van de zogenaamde matige lak die Tesla gebruikt?
 

Attachments

  • C90C6A56-9A41-444E-8FB3-1F79C6FED109.jpeg
    C90C6A56-9A41-444E-8FB3-1F79C6FED109.jpeg
    429.7 KB · Views: 88
Ik stond van de week in de wasbox en spoot zo de lak van mijn 3 af.... hebben meer mensen hier last van? Zijn er kenners die kunnen zien of dit door een beschadiging komt of is dit een resultaat van de zogenaamde matige lak die Tesla gebruikt?
Het lijkt een schadeherstel te zijn. Zie of voel je ergens randjes, nevel op de overgang naar binnen? Met een lakdiktemeter ben je er snel achter.
 
Ben ik de enige die vind dat de automatisch dimmende buitenspiegels (en binnenspiegel) veel te veel dimt? Mijn ruiten zijn getint inmiddels en nu is het auto-dimmen helemaal nooit meer nodig, maar ik kan het niet uitzetten.
Of weet iemand een oplossing hiervoor?
 
Hi,

Ik heb sinds begin dit jaar mijn M3 Standard Range Plus. Wat een auto! Maar daar is al genoeg over geschreven...

Ik ervaar het volgende probleem: wanneer ik tijdens een rit gebeld heb via Bluetooth, vervolgens ophang, aan het einde van de rit uitstap, belt mijn M3 via Bluetooth zelf mijn laatste gebelde nummer. En waar het nog frappanter wordt, op het moment dat ik weer ophang via mijn telefoon, en een ander portier open (of de kofferbak om de laadkabel eruit te halen) begint mijn telefoon weer te bellen naar het laatst gebelde nummer!

Zo komt het geregeld voor dat ik iemand 7 keer bel tijdens het uit- of instappen. \


Andere mensen hier ervaring mee?