Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Doet bij jullie de app het ? Bij mij staat " auto in gebruik" hoop dat bij anderen deze dergelijke melding niet voorkomt, dat betekend wellicht dat ze mijn auto aan het fixen zijn ;-)
Vanmiddag verdween onze auto uit de app. Na telefoontje blijkt het wereldwijde storing te zijn die net per mail vanuit US was doorgegeven. Dat zou het ook kunnen zijn...
 
Doet bij jullie de app het ? Bij mij staat " auto in gebruik" hoop dat bij anderen deze dergelijke melding niet voorkomt, dat betekend wellicht dat ze mijn auto aan het fixen zijn ;-)

Bij mij doet de app het sinds vanmiddag ook niet meer, opeens de melding dat de auto niet meer gekoppeld staat aan mijn Tesla-account. Service medewerker gesproken, melding kwam hem niet bekend voor, advies was app opnieuw installeren en weer bellen als het niet werkt (niet zo kort door de bocht maar daar kwam het wel op neer). Ze zijn nu gesloten dus ik bel morgen weer. Gelukkig had ik de sleutelpas bij me.
 
  • Love
Reactions: SpeedyEddy
Vandaag de volgende fouten ondervonden:
- SOS e-call fout (Tesla Service gebeld: ze weten niet wat het is, soft reset doet de melding verdwijnen, maar kan morgen of daarna weer opduiken. Geen fysiek probleem, maar een bekend softwareprobleem, waarvan het wachten op een update is)
- Bandenspanning rechtsvoor te laag (2,7 ipv 2,8). Na 5 minuten rijden was de bandenspanning weer normaal, maar de melding is niet meer weg te krijgen totdat je de auto reset.
- Tijdens soft reset kun je wel rijden en remmen, maar alle bedieningsfuncties, inclusief de richtingaanwijzer doen niks totdat de MCU opnieuw is opgestart
- Na de soft reset knalde mijn muziek die ik mijn iphone aan had staan op vol volume eruit (niet zo best voor de boxen lijkt mij).
- Na de slider voor het opladen in de Tesla app van 100 naar 80% gebracht te hebben bleek die instelling niet aan te komen. Heb hem via de Stats-app aangepast en toen nam die hem wel over.
- Meerdere malen meegemaakt dat de auto lane change de ingezette verandering afbreekt als de auto rechtsachter te dicht bij is naar de smaak van de autopilot
- Volgens mij zijn mijn lampen toch niet goed afgesteld, kreeg vanavond meerdere malen groot licht van tegenliggers. Zal morgen eens kijken of ze bij een SeC dat ff willen fixen voor me.
- Ik kreeg vanavond de middenconsole klepjes niet meer dicht (heb het een keer of 10 geprobeerd, zachtjes en voorzichtig in alle vormen en maten zonder succes. Na een uur nog een keer en toen ik kreeg ik ze na 3 keer proberen wel dicht. Tot voor vandaag werkten die klepjes erg soepel en sloten direct. Waarom nu ineens niet meer is mij een raadsel.
- bij de aflevering staat de ruit van mijn passagiersdeur niet goed uitgelijnd met de deurstijl. Vandaag even de wasstraat waterspuit erop gezet en ja hoor: water aan de binnenkant (niet waterdicht dus).

Samenvattend: allemaal minor dingetjes, niks wat ze niet kunnen oplossen; qua afleverkwaliteit vind ik het niet in lijn met de prijs die je voor de auto betaalt (delivery hell of niet, dat kan mij niet veel schelen).
 
Had je niet dat het raam een klein beetje open stond? Ik heb dat al een paar keer gehad, blijkt dat ik bij het uitstappen vaak per ongeluk het raambedieningsknopje in druk en het daarna niet door heb. Hij gaat gewoon op slot en doet niet automatisch de ramen dicht (had mijn vorige auto wel) overigens geeft de app ook geen melding als hij niet op slot gegaan is doordat de kofferbak of een deur niet goed dicht is.

Ja een raam een beetje open (.. laten staan..) hadden wij in het begin ook... door blijkbaar per ongeluk toch één vd weinige knopjes foutief in te drukken! Misschien scheelt het dat wij in de gelukkige omstandigheid zijn dat we gekke dingetjes continu met zijn tweeën oplossen ná uiteraard eerst de ander de schuld :mad: te hebben gegeven.... dat spreekt! Veel dingetjes blijken ook gekoppeld aan een profiel, dus als je ahw. in de anders profiel binnenstapt... aaaai waarom staat de muziek aan en zó hard. Prachtige auto die Model 3, nooit zo'n leuke auto gehad. :rolleyes:
 
Had je niet dat het raam een klein beetje open stond? Ik heb dat al een paar keer gehad, blijkt dat ik bij het uitstappen vaak per ongeluk het raambedieningsknopje in druk en het daarna niet door heb. Hij gaat gewoon op slot en doet niet automatisch de ramen dicht (had mijn vorige auto wel) overigens geeft de app ook geen melding als hij niet op slot gegaan is doordat de kofferbak of een deur niet goed dicht is.
Zie nu pas je bericht, excuus! Ik ga er op letten en hopelijk was dat de oorzaak.
Lastige is dat het de passagierskant was. Zit niet in mijn systeem om dat te checken :(
 
Bij mij doet de app het sinds vanmiddag ook niet meer, opeens de melding dat de auto niet meer gekoppeld staat aan mijn Tesla-account. Service medewerker gesproken, melding kwam hem niet bekend voor, advies was app opnieuw installeren en weer bellen als het niet werkt (niet zo kort door de bocht maar daar kwam het wel op neer). Ze zijn nu gesloten dus ik bel morgen weer. Gelukkig had ik de sleutelpas bij me.

Ik had dit vanmiddag:

Vanmiddag verdween onze auto uit de app. Na telefoontje blijkt het wereldwijde storing te zijn die net per mail vanuit US was doorgegeven. Dat zou het ook kunnen zijn...

Tesla gaf aan de telefoon aan dat het tot 72 uur kan duren. Zojuist zag ik onze M3 weer in de app trouwens
 
https://electrek.co/2019/03/05/tesla-model-3-design-flaw-underbody/
Dit is naturlijk een geweldig modder en sneeuw verhaal.
Net even zelf half onder onze Model 3 gaan liggen. Dat achterpaneel ( in het filmpje en screenshots hier ) kun je prima zelf zien en voelen maar in onze Nederlandse situatie, zeker nu, geen problemen. Wel een puntje van aandacht bij het zomer-winterbanden (laten) verwisselen als de auto toch hoger of op een 1- of 2-koloms hefbrug staat.

upload_2019-3-6_10-59-3.png



M3.achterpaneel.jpg
 
Tesla gaf aan de telefoon aan dat het tot 72 uur kan duren. Zojuist zag ik onze M3 weer in de app trouwens

Vandaag weer gebeld maar ze weten het nog steeds niet. Service man zei dat ik Delivery Tilburg moest bellen omdat misschien daar iets niet goed staat, gedaan daar hebben ze alles gecheckt en staat allemaal goed en dat ik maar contact op moet nemen met [email protected], wordt vervolgt...
 
Tesla Model 3 design flaw results in sand and water getting stuck in underbody
Dit is naturlijk een geweldig modder en sneeuw verhaal.
Net even zelf half onder onze Model 3 gaan liggen. Dat achterpaneel ( in het filmpje en screenshots hier ) kun je prima zelf zien en voelen maar in onze Nederlandse situatie, zeker nu, geen problemen. Wel een puntje van aandacht bij het zomer-winterbanden (laten) verwisselen als de auto toch hoger of op een 1- of 2-koloms hefbrug staat.

View attachment 383521


View attachment 383522
Ben benieuwd waar de brug onder steunt. Ik hoop toch wel op de officiële krikpunten.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Vandaag weer gebeld maar ze weten het nog steeds niet. Service man zei dat ik Delivery Tilburg moest bellen omdat misschien daar iets niet goed staat, gedaan daar hebben ze alles gecheckt en staat allemaal goed en dat ik maar contact op moet nemen met [email protected], wordt vervolgt...

Net bericht teruggehad:

Thank you for contacting Tesla Customer Support.

Our back end systems for Tesla mobile app had an unexpected outage. Our engineering team is actively looking into and we expect a resolution soon. We appreciate your patience.
 
  • Informative
Reactions: timanrebel
Al twee weken lang problemen met het systeem wat crasht tijdens het rijden (of tijdens het stilstaan), compleet random.
Soms gaat het een half uur goed, soms gaat het 5x in een half uur fout.

Super irritant want de ene keer is het een hele snelle reboot en de andere keer slaat eerst de audio vast voor een minuut waarna alsnog de reboot komt. Soms zie je een reboot aankomen doordat de KM teller niet meer reageert bijvoorbeeld...

En dan nog maar niet te spreken over de support van Tesla zelf, wat een DRAMA is dat zeg.. ik hang al een week lang elke dag minimaal 20 minuten met ze aan de lijn. Wordt nooit terug gebeld....

Zelfs nu zit ik nog te wachten op de bevestiging dat er een leenauto beschikbaar is. Moest eigenlijk vandaag mn auto inleveren maar dat heb ik zelf al naar morgen gezet omdat ik gewoon 100% op voorhand wil weten dat ik niet voor niets kom...
 
Al twee weken lang problemen met het systeem wat crasht tijdens het rijden (of tijdens het stilstaan), compleet random.
Soms gaat het een half uur goed, soms gaat het 5x in een half uur fout.

Super irritant want de ene keer is het een hele snelle reboot en de andere keer slaat eerst de audio vast voor een minuut waarna alsnog de reboot komt. Soms zie je een reboot aankomen doordat de KM teller niet meer reageert bijvoorbeeld...

En dan nog maar niet te spreken over de support van Tesla zelf, wat een DRAMA is dat zeg.. ik hang al een week lang elke dag minimaal 20 minuten met ze aan de lijn. Wordt nooit terug gebeld....

Zelfs nu zit ik nog te wachten op de bevestiging dat er een leenauto beschikbaar is. Moest eigenlijk vandaag mn auto inleveren maar dat heb ik zelf al naar morgen gezet omdat ik gewoon 100% op voorhand wil weten dat ik niet voor niets kom...
Heb contact gehad met servicecenter Amsterdam, leenauto krijg je (sowieso) als je auto moet blijven. Het zal echter niet het nieuwste van het nieuwste zijn.

Bij mij hadden ze pas over 2 weken plaats. Tot je hetzelfde euvel een dag later opnieuw meldt...
In dat geval krijg je voorang, doordat het "nogmaals" was voorgekomen en ik bij de eerste melding al uitgenodigd was om mijn auto te laten onderzoeken.

Beetje vreemd..maar wellicht kan je daar voordeel mee doen.