Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, niets veranderd aan de standaard instelling. Stekker erin en laden maar. Was de eerste keer dat ik ging laden.
Als het default 80% dan is het bij deze verklaard.

Maar.....dat is toch ook vreemd.
Ik bedoel, als je dit ziet:
Battery.jpg

Dan kun je toch duidelijk zien dat je batterij niet "volledig geladen" is?
En default is dacht ik 90% (450 is ook 90% van 500)
 
Maar.....dat is toch ook vreemd.
Ik bedoel, als je dit ziet:
View attachment 383660
Dan kun je toch duidelijk zien dat je batterij niet "volledig geladen" is?
En default is dacht ik 90% (450 is ook 90% van 500)

Ik was in de veronderstelling dat het resterende deel (van het batterij symbool), het deel was wat Tesla heeft beperkt (om de levensduur van de accu te sparen).
Maar inmiddels ben ik erachter dat dat aan de 'gebruiker' is om op 90 of 100% te zetten!

Er wordt al beweerd dat de accu van de M3 nauwelijks last heeft van veelvuldig laden tot 90 %.
Zie YouTube filmpje in eerdere post.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Ik bel rechtstreeks met net Service Center in Amsterdam, maar daar zitten dus maar 2 mensen alle telefoontjes aan te nemen..
Normaliter hebben ze over 2 weken plek maar aangezien het wegvallen van het scherm als security incident wordt bestempeld mag je daar wel direct voor langs komen. Echter, ik ga niet langs als ze geeneens 100% zeker kunnen stellen dat er een leenauto staat... wat een bedrijf....
 
Dat maakt bij een EV niet uit. Ik heb thuis ook (bewust) de fasen van mijn laadpaal verkeerd om. Maakt de Tesla niet uit.
Stapje verder. Het kon aan de kabel liggen.
Dus ik ben naar Tesla Amsterdam gereden en heb de auto aan een TWC gezet. Helaas ook daar problemen.
Heb Tesla Customer Service gebeld. Hadden het probleem nog nooit geziet en hebben een analyse gestart.

Mijn analyse:
  • Tijdens de melding, staat de laadstroom op 16A. Maar toch is de laadsnelheid ca 10 km/u oftewel 4 kW. Dat lijkt op dat de auto maar op 1 fase laadt in plaats van 3. Ik kan dus gelukkig wel laden maar het duurt heeeeeel lang.
  • De auto heeft, ongeacht de kabel en de plek en het soort AC lader de storing. Het ligt dus aan de auto.
Jammer. Vandaag maar bellen met Tesla, voor een reparatie. Ook al is de analyse daar kennelijk nog niet helemaal klaar.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Passagiersraam (achter bestuursdersstoel) ging bij uitstappen open.
Leek op dezelfde "afstand" wanneer je de deur wilt openen met de hendel.
Dat zou het inregenen kunnen verklaren... ben echter redelijk sterk overtuigd dat ik het knopje om het raam open te doen niet heb aangeraakt bij het uitstappen...
 
Passagiersraam (achter bestuursdersstoel) ging bij uitstappen open.
Leek op dezelfde "afstand" wanneer je de deur wilt openen met de hendel.
Dat zou het inregenen kunnen verklaren... ben echter redelijk sterk overtuigd dat ik het knopje om het raam open te doen niet heb aangeraakt bij het uitstappen...

Hmmm nu je dit zo zegt is dit wellicht bij mij ook voor gevallen.
Ik dacht al dat ik het per ongeluk gedaan had...
Even in de gaten houden.
 
  • Informative
Reactions: 1MP3R4T0R
Nuttige oefening: sleepoog openen

upload_2019-3-7_15-42-49.png
upload_2019-3-7_15-43-38.png

Het sleepoog openen, zoals her en der op fora beschreven, gaat niet vanzelf, linksonder waar het klepje moet opwippen een deegschrapertje ( in een doek ter voorkoming lakschade..) en dan lukt het wel. Dan meteen ook even oefenen om als kers op de taart de frunk met een 9V of 12V batterij te openen via de aan het klepje verbonden + en - draden! Dieven mn. in de Usa kennen dit trucje ook, dus beter geen al te dure spullen in een geparkeerde frunk..! Zie verder de manuals.
https://www.tesla.com/content/dam/tesla/Ownership/Own/model_3_owners_manual_europe_nl.pdf
https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/Model_3_Emergency_Response_Guide_nl.pdf
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: fabian
Correct. Zie ook plaatje in de bijlage. Er staat een 3. Er staat 16/16 Ampere. En .... er staat 4kW. Klopt dus niet.

Dat is inderdaad raar, want nu klopt de info op het scherm niet. 234V x 16A x 3 fasen is gewoon ~11 kW. Dus of die aantal kW klopt niet of die aantal ampere klopt niet. Ik denk dan het aantal ampere.

Wat er nu staat is simpelweg onmogelijk. Raar dat de auto dat wel zo kan laten zien.

1-fase (ondanks het 3tje) kan het ook niet zijn, want dan kom je niet aan 4 kW. 2 van de 3 fasen kan ook niet, want dan zit je op 7 kW.

Zwarte magie
 
Dat is inderdaad raar, want nu klopt de info op het scherm niet. 234V x 16A x 3 fasen is gewoon ~11 kW. Dus of die aantal kW klopt niet of die aantal ampere klopt niet. Ik denk dan het aantal ampere.

Wat er nu staat is simpelweg onmogelijk. Raar dat de auto dat wel zo kan laten zien.

1-fase (ondanks het 3tje) kan het ook niet zijn, want dan kom je niet aan 4 kW. 2 van de 3 fasen kan ook niet, want dan zit je op 7 kW.

Zwarte magie
Klopt. Theoretisch 230Vx16A. 4kW is afronding denk ik.
Anyway hij doet t dus weer met de juiste update.