Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Na 3 weken te hebben gewacht. (mij werd bij aflevering gezegd; binnen 2 weken). Zelf maar even gebeld en de service afspraak staat er.

1500km op de teller en als ik zo kijk, toch nog een hoop mis. Meer dan wat ik gewend ben in ieder geval. Zal wel combinatie Tesla zijn en wellicht ben ik wat verwend.

Screenshot_20190317-021905_Tesla.jpg
Ook beslaat de auto van binnen heel snel, het viel me dan ook heel snel op hoe vies de auto ruiten van binnen wel niet waren :S
 
Na 3 weken te hebben gewacht. (mij werd bij aflevering gezegd; binnen 2 weken). Zelf maar even gebeld en de service afspraak staat er.

1500km op de teller en als ik zo kijk, toch nog een hoop mis. Meer dan wat ik gewend ben in ieder geval. Zal wel combinatie Tesla zijn en wellicht ben ik wat verwend.

View attachment 387233
Ook beslaat de auto van binnen heel snel, het viel me dan ook heel snel op hoe vies de auto ruiten van binnen wel niet waren :S
Da’s een hele lijst. Maar het kan ook anders. 1701 km gereden en alleen LTE werkt nog niet in Duitsland (1x geprobeerd) verder 1x de bekende SOS/noodoproep moeten weg-rebooten. (Komt niet terug)
Beslaat van de ramen duidt echt op onjuist gebruik van de HVAC . Als je de binnencirculatie aan zou hebben is het heel logisch en anders zet je hem even op auto, dan is het altijd ok namelijk. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan airco uit en lage ventilatie (3-4) en ik heb de luchtstromingsrichting sowieso omhoog staan. En alle vier openingskeuzes aan. Alleen als ik met een kletsnatte jas instap heb ik soms de auto-instelling even aan.
 
Iemand meegemaakt dat de bas (subwoofer?) wegvalt?
Ik heb het nu 2 keer gehad.
Met een soft reset is de bas weer terug.

Ik heb het nu ook twee keer gehad. Echt balen als je net lekker muziek aan het luisteren bent.

Verder heb ik met firmware 2019.5.25 in 1,5 week last gehad van:
- Sos melding bij levering, hard reset heeft deze verholpen
- spontane reboot scherm (1x)
-audio valt helemaal weg/loopt vast na via Bluetooth gebeld te hebben. Reset was nodig
- 2x Superchargen Tesla met maximale snelheid van 50kW (opgewarmde batterij, geen stippellijn, SoC 20-40%).
 
Na 3 weken te hebben gewacht. (mij werd bij aflevering gezegd; binnen 2 weken). Zelf maar even gebeld en de service afspraak staat er.

1500km op de teller en als ik zo kijk, toch nog een hoop mis. Meer dan wat ik gewend ben in ieder geval. Zal wel combinatie Tesla zijn en wellicht ben ik wat verwend.

View attachment 387233
Ook beslaat de auto van binnen heel snel, het viel me dan ook heel snel op hoe vies de auto ruiten van binnen wel niet waren :S

Op de ruit zie je inderdaad nog de zuignap afdrukken staan vanuit de fabriek. Een keer goed schoonmaken en het is weg.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Ik heb op een paar weken tijd al twee keer problemen gehad met foutmeldingen tijdens het superchargen.

Gisteren in Lokeren, aangekomen met iets minder dan 10% (40 km geloof ik): eerst de standaardmelding dat het laden gestart gaat worden, en vervolgens zonder meer "laden gestopt", geen andere foutmelding. Een minuutje gewacht, geen verandering. Uitgetrokken en terug ingestoken, nu laadde hij normaal aan 115 kW tot ergens tussen 200 en 250 km (niet zeker of hij toen nog 115 kW deed, ik was aan het webbrowsen), vervolgens "Laden gestopt", "Laadpoort heeft onderhoud nodig", "Gebruik AC laden". Zelfde meldingen die ik twee weken geleden ook al gehad had. Servicenummer gaf niet thuis, alleen wachtmuziek. Supercharger uitgetrokken en terug ingestoken... geen probleem meer, 90 kW langzaam dalend tot 50 kW bij 80%. Toen heb ik zelf het laden gestopt, heb ik opgehangen op het servicenummer (na 20 minuten) en ben ik doorgereden.

Iemand enig idee of het normaal is dat dat af en toe wel eens gebeurt? Of hebben we een echt probleem?

Bedankt,

Michel
 
Op de ruit zie je inderdaad nog de zuignap afdrukken staan vanuit de fabriek. Een keer goed schoonmaken en het is weg.

Die heb/had ik inderdaad ook. Een vierkantje met daarin wat lijkt een rondje. Maar dit zou toch aan de buitenkant moeten zijn? Ik heb inmiddels de auto namelijk intussen al wel 2x goed gewassen en blijf het zien. Hieruit concludeer ik dat het van binnen zit. Bij het beslaan van de ruiten, zie ik gewoon dat er een bruine aanslag is van binnen met grote grove strepen. Een vies doekje gebruikt bij het afnemen wellicht.
 
Die heb/had ik inderdaad ook. Een vierkantje met daarin wat lijkt een rondje. Maar dit zou toch aan de buitenkant moeten zijn? Ik heb inmiddels de auto namelijk intussen al wel 2x goed gewassen en blijf het zien. Hieruit concludeer ik dat het van binnen zit. Bij het beslaan van de ruiten, zie ik gewoon dat er een bruine aanslag is van binnen met grote grove strepen. Een vies doekje gebruikt bij het afnemen wellicht.

Ik haal zelf ook wel eens de ruit eruit en weer erin bij een oldtimer en om hem goed in de rubbers te krijgen kan het soms handig zijn van binnenuit te trekken met een zuignap.
 
  1. Met een gekoppelde telefoon krijg ik de kabel niet uit de auto bij het drukken op het knopje. Geen ontgrendeling.
  2. Bij rijden overdag moeten de achterlichten aangaan als je de ruitenwissers aan doet. Dat gebeurt niet. Liever had ik de achterlichten altijd aan.
Voor de rest geen problemen.