Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, gewoon support bellen.
Nummer staat bij de supercharger.. ze hebben zelfs keuzemenu aangepast "druk 1 als je buitengesloten bent van je auto" :rolleyes:

Schijnt dus wel vaker voor te komen...
Tip, die altijd werkt en sneller gaat: vraag een andere tesla eigenaar even in zijn tesla app uit te loggen, telefoon overnemen en met jouw account in te loggen, op afstand openen, uitloggen, telefoon teruggeven.
(Of je partner die ook de app heeft even bellen en vragen te openen. Dan moet je dat nummer wel uit je hoofd weten natuurlijk, want je tel ligt in de auto.)
 
Ps en dan neem ik aan dat degene die zijn tel uitleent:
1 haar/zijn eigen inlog kent (zeker bij model3)
2 als model ☰ eigenaar haar/zijn sleutel-card ook bij zich heeft anders kan zij/hij zelf na her-inlog niet rijden
Want ik neem aan dat de telefoon opnieuw gekoppeld moet worden aan je model ☰ middels je sleutel-card
Dus vraag dat even voordat hij/zij uitlogt!

Tip, die altijd werkt en sneller gaat: vraag een andere tesla eigenaar even in zijn tesla app uit te loggen, telefoon overnemen en met jouw account in te loggen, op afstand openen, uitloggen, telefoon teruggeven.
(Of je partner die ook de app heeft even bellen en vragen te openen. Dan moet je dat nummer wel uit je hoofd weten natuurlijk, want je tel ligt in de auto.)
 
2 als model ☰ eigenaar haar/zijn sleutel-card ook bij zich heeft anders kan zij/hij zelf na her-inlog niet rijden
Want ik neem aan dat de telefoon opnieuw gekoppeld moet worden aan je model ☰ middels je sleutel-card
Dus vraag dat even voordat hij/zij uitlogt!

Nee als je uitlogt op de app hoef je de telefoon niet opnieuw te koppelen. Zodra je dus in de auto kan en bij je telefoon kan je weer rijden.
Desondanks is het verstandig om wel altijd je pasje bij je te hebben.
 
Tip, die altijd werkt en sneller gaat: vraag een andere tesla eigenaar even in zijn tesla app uit te loggen, telefoon overnemen en met jouw account in te loggen, op afstand openen, uitloggen, telefoon teruggeven.
(Of je partner die ook de app heeft even bellen en vragen te openen. Dan moet je dat nummer wel uit je hoofd weten natuurlijk, want je tel ligt in de auto.)
Ben nog te jong voor een partner :eek:. Maar dat uitloggen en met mijn account inloggen is een hele slimme. Ga ik onthouden!! Scheelt inderdaad aanzienlijk in tijd.
 
Ik vroeg me af of er mensen met een Model 3 supercharge snelheden boven de 100kw halen? Ik heb nog niet vaak aan de SuC hoeven hangen, maar deze foto laat zien dat ik maar 92kW haal (hoger kwam ik niet). Dit is 100% met een warme accu, namelijk na dik 45minuten snelweg. Ook heb ik al 87km geladen in deze foto. Verder garandeer ik ook dat er niemand mijn stall deelt.

Vandaag stond ik er ook weer, 50% SoC en de hoogste snelheid die ik heb gezien was rond de 50kW, ditmaal wel een koude accu, maar ik had verwacht dat het laden op 50kW de accu snel opwarmt en dat ik op z'n minst nog een wat hogere snelheid zou zien tijdens de sessie.

Ik controleer het even bij jullie voordat ik service hierover bel.

IMG_20190317_151354.jpg
 
Ik vroeg me af of er mensen met een Model 3 supercharge snelheden boven de 100kw halen? Ik heb nog niet vaak aan de SuC hoeven hangen, maar deze foto laat zien dat ik maar 92kW haal (hoger kwam ik niet). Dit is 100% met een warme accu, namelijk na dik 45minuten snelweg. Ook heb ik al 87km geladen in deze foto. Verder garandeer ik ook dat er niemand mijn stall deelt.

Vandaag stond ik er ook weer, 50% SoC en de hoogste snelheid die ik heb gezien was rond de 50kW, ditmaal wel een koude accu, maar ik had verwacht dat het laden op 50kW de accu snel opwarmt en dat ik op z'n minst nog een wat hogere snelheid zou zien tijdens de sessie.

Ik controleer het even bij jullie voordat ik service hierover bel.

View attachment 388579
Ja hoor, geen probleem. 115 kW.

3306F63C-6D70-4A83-861D-9BBCAF33846E.jpeg
 
Ik vroeg me af of er mensen met een Model 3 supercharge snelheden boven de 100kw halen? Ik heb nog niet vaak aan de SuC hoeven hangen, maar deze foto laat zien dat ik maar 92kW haal (hoger kwam ik niet). Dit is 100% met een warme accu, namelijk na dik 45minuten snelweg. Ook heb ik al 87km geladen in deze foto. Verder garandeer ik ook dat er niemand mijn stall deelt.

Vandaag stond ik er ook weer, 50% SoC en de hoogste snelheid die ik heb gezien was rond de 50kW, ditmaal wel een koude accu, maar ik had verwacht dat het laden op 50kW de accu snel opwarmt en dat ik op z'n minst nog een wat hogere snelheid zou zien tijdens de sessie.

Ik controleer het even bij jullie voordat ik service hierover bel.

View attachment 388579
In dordrecht 120 kW
 
Nee als je uitlogt op de app hoef je de telefoon niet opnieuw te koppelen. Zodra je dus in de auto kan en bij je telefoon kan je weer rijden.
Desondanks is het verstandig om wel altijd je pasje bij je te hebben.
Wel voor degene die je uitlogt denk ik? Dacht hetzelfde als jij totik me bedacht dat je iemand anders zijn telefoon uitlogt en hij zonder pasje dan mogelijk niet meer wegkomt
 
Ik vroeg me af of er mensen met een Model 3 supercharge snelheden boven de 100kw halen? Ik heb nog niet vaak aan de SuC hoeven hangen, maar deze foto laat zien dat ik maar 92kW haal (hoger kwam ik niet). Dit is 100% met een warme accu, namelijk na dik 45minuten snelweg. Ook heb ik al 87km geladen in deze foto. Verder garandeer ik ook dat er niemand mijn stall deelt.

Vandaag stond ik er ook weer, 50% SoC en de hoogste snelheid die ik heb gezien was rond de 50kW, ditmaal wel een koude accu, maar ik had verwacht dat het laden op 50kW de accu snel opwarmt en dat ik op z'n minst nog een wat hogere snelheid zou zien tijdens de sessie.

Ik controleer het even bij jullie voordat ik service hierover bel.

View attachment 388579
Ik had jouw gevoel ook na weekend Duitsland tot ik in Apeldoorn op de terugweg opeens naar de 105kw ging. Is het dan toch erg SuC afhankelijk?
 
Ik vroeg me af of er mensen met een Model 3 supercharge snelheden boven de 100kw halen?
View attachment 388579
Ja, aan een niet gepaarde stall onder 50% Soc altijd

Wel voor degene die je uitlogt denk ik? Dacht hetzelfde als jij totik me bedacht dat je iemand anders zijn telefoon uitlogt en hij zonder pasje dan mogelijk niet meer wegkomt

Precies dat bedoel ik: dupeer niet je helper !
 
  • Like
Reactions: timanrebel
Laden verschilt van locatie tot locatie en ook wel van moment tot moment. Enerzijds conditie van de auto zelf (hoe leger accu hoe sneller / idem voor temp.) maar ook hoeveel auto's er totaal staan te laden. Zelfs als de auto's om en om staan (dus niet bv 3a & 3b wat sowieso lagere snelheden oplevert) kan de laadsnelheid dalen als er meerdere auto's bijkomen. Boven de 100 kW lukt bij lege accu -> zie foto
 

Attachments

  • IMG_7914.JPG
    IMG_7914.JPG
    374.6 KB · Views: 70
Er zit ook een optie op voor meedraaiende verlichting, maar ik zie niet dat dat in het donker in de bochten gebeurt.
Iemand die dat wel heeft zien werken?
Ergens op dit forum las ik volgens mij dat het een slechte vertaling is en “stuurverlichting” zou moeten zijn, de < en > lichten op in je stuur. Nog niet geverifieerd trouwens, maar de post zei dat meedraaiend niet in de 3 zat
 
Ik vroeg me af of er mensen met een Model 3 supercharge snelheden boven de 100kw halen? Ik heb nog niet vaak aan de SuC hoeven hangen, maar deze foto laat zien dat ik maar 92kW haal (hoger kwam ik niet). Dit is 100% met een warme accu, namelijk na dik 45minuten snelweg. Ook heb ik al 87km geladen in deze foto. Verder garandeer ik ook dat er niemand mijn stall deelt.

Vandaag stond ik er ook weer, 50% SoC en de hoogste snelheid die ik heb gezien was rond de 50kW, ditmaal wel een koude accu, maar ik had verwacht dat het laden op 50kW de accu snel opwarmt en dat ik op z'n minst nog een wat hogere snelheid zou zien tijdens de sessie.

Ik controleer het even bij jullie voordat ik service hierover bel.

View attachment 388579

121 kW. Wie biedt meer? :p

98051E37-DAB5-4353-9C9B-E1B9D6C20CD1.jpeg
 
  • Like
Reactions: robertvg and SeBsZ