Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ergens op dit forum las ik volgens mij dat het een slechte vertaling is en “stuurverlichting” zou moeten zijn, de < en > lichten op in je stuur. Nog niet geverifieerd trouwens, maar de post zei dat meedraaiend niet in de 3 zat
Klopt, dit is idd een slechte vertaling voor stuurverlichting. De m3 heeft geen meedraaiende bochtverlichting.

Ik was hier vorige week ook al ingestonken...
 
Na 3 weken te hebben gewacht. (mij werd bij aflevering gezegd; binnen 2 weken). Zelf maar even gebeld en de service afspraak staat er.

1500km op de teller en als ik zo kijk, toch nog een hoop mis. Meer dan wat ik gewend ben in ieder geval. Zal wel combinatie Tesla zijn en wellicht ben ik wat verwend.

View attachment 387233
Ook beslaat de auto van binnen heel snel, het viel me dan ook heel snel op hoe vies de auto ruiten van binnen wel niet waren :S
zijn de QR plakkers, en zitten aan de binnenkant van de ramen, auto's worden niet gepoetst aan de binnenkant en zit een vieze waxlaag aan de binnenzijde. goed ontvetten meerdere malen en je ramen beslaan ook minder
 
Ik vroeg me af of er mensen met een Model 3 supercharge snelheden boven de 100kw halen? Ik heb nog niet vaak aan de SuC hoeven hangen, maar deze foto laat zien dat ik maar 92kW haal (hoger kwam ik niet). Dit is 100% met een warme accu, namelijk na dik 45minuten snelweg. Ook heb ik al 87km geladen in deze foto. Verder garandeer ik ook dat er niemand mijn stall deelt.

Vandaag stond ik er ook weer, 50% SoC en de hoogste snelheid die ik heb gezien was rond de 50kW, ditmaal wel een koude accu, maar ik had verwacht dat het laden op 50kW de accu snel opwarmt en dat ik op z'n minst nog een wat hogere snelheid zou zien tijdens de sessie.

Ik controleer het even bij jullie voordat ik service hierover bel.

View attachment 388579

Het kan wel, nadat ik door de veel te lage supercharger snelheden (max 50kW) al een afspraak had staan voor service laadde mijn M3 zowaar ineens met 101kW. Toen hij rond de 210km zat viel hij terug naar ca 80kW. Wellicht omdat de batterij meer 'ingereden' was?
 

Attachments

  • EE2D95CD-BBEB-4250-80CD-D2AD4248FDF5.png
    EE2D95CD-BBEB-4250-80CD-D2AD4248FDF5.png
    601.8 KB · Views: 107
  • B72B3A60-5764-479B-9680-EF1AED9EF191.png
    B72B3A60-5764-479B-9680-EF1AED9EF191.png
    602.6 KB · Views: 77
Vanavond tijdens het laden 3x een zachte "bonk" gehoord. De eerste 2 keer samen met m'n vrouw afgevraagd of het ergens buiten vandaan kwam. De laatste (3x) keer was het iets duidelijker vanuit de onderzijde auto hoorbaar en voelde ik bij m'n voet op de treeplank ook iets op dat moment. Alsof er iets aan het uitzetten was vanwege warmteontwikkeling tijdens Supercharge?

Nb: voor het eerst gemerkt na ca. 3500 km en een keer of 6 Supercharge.
 
Vanavond tijdens het laden 3x een zachte "bonk" gehoord. De eerste 2 keer samen met m'n vrouw afgevraagd of het ergens buiten vandaan kwam. De laatste (3x) keer was het iets duidelijker vanuit de onderzijde auto hoorbaar en voelde ik bij m'n voet op de treeplank ook iets op dat moment. Alsof er iets aan het uitzetten was vanwege warmteontwikkeling tijdens Supercharge?

Nb: voor het eerst gemerkt na ca. 3500 km en een keer of 6 Supercharge.

Leuk filmpje over die "bonk":

En iemand in de comments geeft aan:
"The reason why it´s "clunks" in the Model 3 is, that Tesla din´t build in a rubber mat between two metal plates in the battery (or between battery and underbody; I don´t know exaclty) like in Model S and X. So the metal had more space to expand and causes the clunk sound."
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: cracktro and Lbl3
Leuk filmpje over die "bonk":

En iemand in de comments geeft aan:
"The reason why it´s "clunks" in the Model 3 is, that Tesla din´t build in a rubber mat between two metal plates in the battery (or between battery and underbody; I don´t know exaclty) like in Model S and X. So the metal had more space to expand and causes the clunk sound."

Dat moet het geluid zijn ja..... We zaten de hele tijd om ons heen te kijken wat er buiten gebeurde zo laat op de avond. Vlak bij een restaurant, deksel van een container oid??? Nee hoor, we zaten er zelf bovenop :p Bedankt voor de verklaring!
 
Sinds de laatste update werken de USB-poorts onder de display bij mij niet meer naar behoren.
Draadloze oplader kan de telefoon niet meer opladen (wel wanneer deze op de 2 usb's voor de passagiers achterin aangesloten wordt)

Een "hard reset" heeft geen soelaas geboden, iemand tips of een vergelijkbare ervaring?

in de categorie klein leed ;-)
 
Sinds de laatste update werken de USB-poorts onder de display bij mij niet meer naar behoren.
Draadloze oplader kan de telefoon niet meer opladen (wel wanneer deze op de 2 usb's voor de passagiers achterin aangesloten wordt)
Bericht van de makers van de Jeda wireless pad :

Firmware 2019.8.1+ update

We have discovered that many of you have experienced problems with the front USB ports of your Tesla Model 3 and the Jeda Wireless Pad after updating your software to the version 2019.8.1 or above.

Our team has conducted extensive testing using the Jeda Wireless Pad and many other accessories that use USB cables. What we have seen is that when those accessories make use of the data wires inside a USB cable, the Tesla Model 3 resets or interrupts the power connection. This happens with many wireless chargers, battery packs and other car accessories.

We haven't received an official response from Tesla to know if this may be a software issue or if the new software limits the front USBs to power only for non-storage connections.

One way or another, the solution is to replace the existing USB cable for a pair of USB cables that are charging only, which means they don't use the data wires. The Jeda Wireless Pad is the only wireless charger that uses independent USB cables, meaning that to fix this issue, you just need to replace the cables. The Jeda Wireless Pad will charge as fast as it always did and won't lose any power.

All units that haven't been delivered yet will come with the proper charger only cables. So If you are a V1 customer and are planning on upgrading your Jeda Wireless Pad to our 2nd gen during our Member Upgrade you don't need to worry about this. But if you already have your Jeda Wireless Pad and are experiencing this issue, the following are good and fast solutions to fix this issue. (Member Upgrade Program coming in April)

2ft USB cable from Mycablemart.com. Buy now $0.75

3ft USB cable from Mycablemart.com. Buy now $1

Portapower Charge Only Usb Cable from Amazon Buy now $12

Portapower Data Blocker USB connector from Amazon Buy now for $12 (not tested)

Some customers have also reported to us that using a USB hub or USB splitter fixes this issue. Although we can not guarantee that any USB splitter or USB hub will help, it is likely that the data connection is interrupted by those intermediate devices, delivering power only to the Jeda Wireless Pad.

- The Jeda team

Conclusie : andere USB kabels gebruiken
 
As er mensen zijn die bij Tesland een chargepad voor de Model 3 gekocht hebben en deze functioneert na de software update niet meer, kunt u deze kosteloos naar ons terugsturen zodat wij deze voor u modificeren.
Neem daarvoor eerst even contact met ons op.
 
Dit weekend even de grens over gegaan met onze M3P, geen LTE in Nederland voor mij, dus ook geen Spotify. Deze morgen stond Spotify continu te draaien. Mijn playlist speelde verder, ik kon echter niet met Spotify werken. Straks eens kijken wat het geeft als ik terug naar huis rijd
 
Dit weekend even de grens over gegaan met onze M3P, geen LTE in Nederland voor mij, dus ook geen Spotify. Deze morgen stond Spotify continu te draaien. Mijn playlist speelde verder, ik kon echter niet met Spotify werken. Straks eens kijken wat het geeft als ik terug naar huis rijd

Roaming zou gewoon moeten werken. Mijn trip naar Tsjechie overal zonder problemen mobiele data. Duurt soms wel 10 a 15 minuten voordat 't signaal er weer is nadat je de landgrens over gaat. Naar het schijnt helpt het soms ook om te resetten, maar is bij mij nooit nodig geweest.
 
Sinds de laatste update werken de USB-poorts onder de display bij mij niet meer naar behoren.
Draadloze oplader kan de telefoon niet meer opladen (wel wanneer deze op de 2 usb's voor de passagiers achterin aangesloten wordt)

Een "hard reset" heeft geen soelaas geboden, iemand tips of een vergelijkbare ervaring?

in de categorie klein leed ;-)

Bericht van de makers van de Jeda wireless pad :



Conclusie : andere USB kabels gebruiken

Ik had hetzelfde probleem met mijn Taptes Wireless Pad. Ik heb er een Data Blocker (a.k.a. "USB Condom") tussen gezet en het opladen werkt weer prima: https://www.amazon.de/PortaPow-Daten-Block-USB-Adapter-Schwarz/dp/B00QRRZ2QM/
 
Kan iemand bij de M3 nakijken of de pen rechts boven ook zo ver naar binnen zit? Het lijkt mij niet goed, maar de auto laad wel op. Durf hem ook niet aan te raken met een tang om eventueel zelf naar buiten te trekken.
 

Attachments

  • 20190401_151926.jpg
    20190401_151926.jpg
    561 KB · Views: 78
Nu er steeds meer rondrijden ook maar even een draadje over storingen die men ondervindt.
Ze worden nu soms genoemd in het algemene Model 3 draadje maar daar zitten we inmiddels over de 600 pagina's dus dat is wat lastig zoeken.
Ik vermoed dat je op het forum straks meer en betere info gaat vinden over Model 3 storingen/problemen dan als je Tesla zelf belt dus dan is zo'n draadje denk ik ook handig.

Ik kreeg deze vanmorgen: SOS Onderhoud eCall-noodoproepsysteem vereist.
Ik heb dit bij meer mensen gezien o.a. van @LaurensLaurens en @fabian maar nog niet gelezen dat het bij hun opgelost is en hoe. Als ik tijd heb zal ik vandaag wel even bellen ook met Tesla hiervoor.

Vorige week donderdag mijn Model 3 opgehaald in Tilburg en ervaar exact dezelfde melding