Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Griezelige phantom drain...
Ik zit nu in Italië en ik parkeerde mijn model 3 48u geleden op een luchthavenparking in België.
Toen ik de wagen parkeerde had hij nog een dikke 200km bereik. Ruimschoots genoeg dacht ik. Nu na 48u heb ik nog maar 165km over zie ik op de app. Dat is bijna één KW per uur phantom drain!!! Het duurt nog 130u voor ik terug aan de wagen ben, en dan is het 29km naar de supercharger. Dikke stress dus...
Sentry staat uit...
Kan ik daar van hieruit iets aan doen? Alle tips welkom!
Dit is vreemd: inmiddels in orde?
Ik heb die van mij weggezet en had na 8 dagen 13 km verlies..(sentry wel uit) en slechts 3x gekeken op de app..
 
Ls, ik ben op het moment buiten kantoortijden in Zweden, contact met Tesla is ff moeilijk. Wellicht dat iemand een tip heeft? Ik krijg sinds vanmiddag een melding “storing veiligheidssysteem rechtsvoor”. Iemand een tip, hint oid?
Melding blijft met piep terugkomen en das met nog een dikke 1000km een beetje lastig.
Ook na een tijd parkeren en een paar keer reset.
 
Ls, ik ben op het moment buiten kantoortijden in Zweden, contact met Tesla is ff moeilijk. Wellicht dat iemand een tip heeft? Ik krijg sinds vanmiddag een melding “storing veiligheidssysteem rechtsvoor”. Iemand een tip, hint oid?
Melding blijft met piep terugkomen en das met nog een dikke 1000km een beetje lastig.
Ook na een tijd parkeren en een paar keer reset.
Het lijkt erop dat het een loszittende sensor is en dat je veilig naar huis kan rijden.

Zie volgende thread
Front right safety restraint system fault
thx! Alleen vervelend dat het geluid blijft terugkomen de komende 1000km.. Ik krijg wel net een software update. Misschien dat die nog iets doet.
 
Ben ik toch even benieuwd. Is dat met die sensor verholpen inmiddels en wat was probleem uiteindelijk? Mijn collega heeft net vorige week een M3 met exact hetzelfde. Op software 20.4.4.
Naar SeC geweest en was volgens SeC inderdaad sensor die niet goed was. Weet niet of ze deze vervangen hebben, maar na SeC bezoek (3 dagen bij Tesla gestaan) werkte het naar behoren. Toch even afspraak bij SeC inplannen denk ik.
 
Sinds kort eigenaar van een model 3.
Nu 1500 km gereden, maar nog geen gebruik kunnen maken van de AP/ cruisecontrol.

Hij geeft aan:

veilgeid-/comforfuncties autopilot niet beschikbaar. Cruisecontrol niet beschikbaar.
Mogelijk zijn deze features bij de volgende rit weer beschikbaar.

Weet iemand wat het probleem is, reder al geprobeerd
 
Sinds kort eigenaar van een model 3.
Nu 1500 km gereden, maar nog geen gebruik kunnen maken van de AP/ cruisecontrol.

Hij geeft aan:

veilgeid-/comforfuncties autopilot niet beschikbaar. Cruisecontrol niet beschikbaar.
Mogelijk zijn deze features bij de volgende rit weer beschikbaar.

Weet iemand wat het probleem is, reder al geprobeerd

Ik heb 2x een vergelijkbare melding gehad na een update. Een harde reset (beide knopjes op het stuur icm rem ingedrukt houden) en na de volgende keer auto aan/uit werkte alles weer. De Model 3 moest in mijn geval overigens echt uit zijn -> niet weglopen totdat spiegels inklappen en gelijk weer terug. (na een uur weer terug was wel voldoende)

Ik kreeg overigens géén melding "mogelijk zijn de features de volgende rit weer beschikbaar" :rolleyes:
 
Zorg er voor dat de achterruit niet waterafstotend is. Dan loopt het capillair langs het glas en rolt het niet de kofferbak in maar.

Ik heb een keramische coating PLUS al het glas van de auto in glassparency behandeling staan en ik krijg zoals ik al zei geen water in mijn kofferbak bij het openen als alles zeiknat is. Net naar aanleiding van deze post nog een fles water leeggegoten op achterklep + achterruit en meteen koffer opengedaan, niks.. het loopt tegen het flapje onderkant achterruit en dan druppelt het onder het kofferbak-rubber langs zijkanten weg.