Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Even een waarschuwing:

Nu bij Tesla Tilburg voor een aantal gebreken aan de M3. Ja, Tesla Tilburg want Den Haag zat helemaal vol voor de komende periode.
Behalve dat het allemaal heel erg lang duurt stuit ik nu op het volgende: ik heb mijn ramen een tijd geleden laten tinten. Daarbij zijn de ramen er niet uitgeweest.

Eén van de (kleinere) problemen die ik heb gemeld is een rammel in de slotvanger die gaandeweg lijkt te zijn ontstaan. Tesla stelde zich op het standpunt dat hier geen garantie meer op kan worden gegeven, omdat er door een derde partij iets aan de auto is gedaan. Het verhaal van de medewerker is nogal onsamenhangend maar het kwam erop neer dat zij menen afwijkende bouten oid te hebben aangetroffen. Na wat gemor zijn ze er nu toch naar aan het kijken en werd alleen maar gezegd dat het 'risico bestaat dat afwijkend materiaal wordt gevonden'. Is natuurlijk onzin en strijdig met wat eerder werd gezegd, maargoed. We wachten af.
 
Even een update van bovenstaande:

Tesla Tilburg kwam vervolgens tot de conclusie dat er toch niet aan de deur gerommeld was (duh!). Hebben één en ander vastgezet en vervolgens naar huis. Rammels inderdaad verdwenen.

Thuis doe ik de linker achterdeur op, weer dicht en vervolgens hard KRAK. Vervolgens viel verdween het raam de deur in en met geen mogelijkheid meer omhoog te krijgen. Snel naar Tesla Den Haag gereden, waren eigenlijk al aan het afsluiten maar hebben mij toch geholpen met een provisorische oplossing (waarvoor hulde!). Raam is nu in ieder geval dicht met wat ducttape. Afgesproken dat ik morgenochtend meteen terugkom om het proberen op te lossen. Men vreest dat er echt wat stuk is en onderdelen besteld moeten gaan worden.

Dit was mijn eerste en laatste keer Tesla Tilburg, nu van de regen in de drup. Met het oplossen van een rammeltje is het volledig raammechaniek gesloopt. Toch wel erg onzorgvuldig als je het mij vraagt.
 
Andere mensen issues met een vrij irritante rammel in de B stijl? De rammel zit in de buurt van de gordelverstelling maar komt niet van de gordelverstelling zelf.

Ik heb vrij snel een afspraak kunnen krijgen bij het SeC in Rotterdam (aanstaande vrijdag) en benieuwd hoe ze dit soort issues afhandelen.
 
Andere mensen issues met een vrij irritante rammel in de B stijl? De rammel zit in de buurt van de gordelverstelling maar komt niet van de gordelverstelling zelf.

Ik heb vrij snel een afspraak kunnen krijgen bij het SeC in Rotterdam (aanstaande vrijdag) en benieuwd hoe ze dit soort issues afhandelen.

Ik had dit ook. Ik had de gordelverstelling op andere stand gezet en toen was het weg. Later weer stand terug gezet en het bleef weg.
Laat maar weten of het helpt en/of ze nog wat vinden bij het SeC.
 
Nog meer mensen die met de app geen verbinding kunnen krijgen met de auto? Heb ik sinds vanmorgen.
Blijft op 'Gisteren bijgewerkt' rondscrollen
Auto openen en rijden werkt wel gewoon (dus het sleutel-gedeelte werkt nog).
 
Nog meer mensen die met de app geen verbinding kunnen krijgen met de auto? Heb ik sinds vanmorgen.
Blijft op 'Gisteren bijgewerkt' rondscrollen
Auto openen en rijden werkt wel gewoon (dus het sleutel-gedeelte werkt nog).

Ik had hetzelfde, na het uitloggen in de app en weer inloggen was het opgelost.

Waarschijnlijk is dit naar aanleiding van de storing een aantal dagen geleden.
 
  • Love
Reactions: pposthoorn
Ik had dit ook. Ik had de gordelverstelling op andere stand gezet en toen was het weg. Later weer stand terug gezet en het bleef weg.
Laat maar weten of het helpt en/of ze nog wat vinden bij het SeC.

Ik had de gordelverstelling ook al op een andere stand gezet maar helaas was de rammel nog steeds aanwezig.

Als ik over een klinkerweg rij is het alleen weg als ik de B-stijl inclusief de gordelverstelling vast heb.
 
Ik had de gordelverstelling ook al op een andere stand gezet maar helaas was de rammel nog steeds aanwezig.

Als ik over een klinkerweg rij is het alleen weg als ik de B-stijl inclusief de gordelverstelling vast heb.

Misschien zit daar iets los. Ik heb het heel zelden nu nog. Laat weten wat het Sec vindt, waarschijnlijk heb ik hetzelfde maar in mindere mate.

Heb je rammel ook op andere stand?
 
Misschien zit daar iets los. Ik heb het heel zelden nu nog. Laat weten wat het Sec vindt, waarschijnlijk heb ik hetzelfde maar in mindere mate.

Heb je rammel ook op andere stand?

Helaas wel. Het eerst wat ik geprobeerd heb is de gordelverstelling in andere standen te zetten maar dit mocht niks baten.

Ga ik zeker doen. Ben ook benieuwd hoe Tesla om gaat met issues zoals rammels in het interieur.
Ik ben er zelf heel gevoelig voor maar ik weet zeker dat het bij de meeste mensen niet was opgevallen.
 
Helaas wel. Het eerst wat ik geprobeerd heb is de gordelverstelling in andere standen te zetten maar dit mocht niks baten.

Ga ik zeker doen. Ben ook benieuwd hoe Tesla om gaat met issues zoals rammels in het interieur.
Ik ben er zelf heel gevoelig voor maar ik weet zeker dat het bij de meeste mensen niet was opgevallen.

Heb daar ook 2 SeC bezoeken voor gehad maar 'is as designed' . Rammelt gewoon (als je tegen de B-stijl klopt hoor je het ook trillen).
Ze willen er niks meer aan doen, want 'er is niks kapot'. Heb het zelf opgelost door stukjes schuimrubber tussen de clips te duwen die de stijl vasthouden, is nu opgelost.
 
Ik heb ook wat gerammel gehad maar dan links voor. SeC kon het eerst niet vinden, ze hadden in de wielkast wat gefixt (ik denk de bekende pinnen) maar dat had niet geholpen.

Het volgende bezoek samen met een vriendelijke monteur een rondje gereden en toen kon hij horen wat ik bedoelde. Toen hij ging rijden met de deur open was het weg. Het bleek dat de deur op de plek waar de kleine speaker zit iets tegen het dashboard waar het hout zit aan schuurde oid. Als hij daar tegen aan duwde onder het rijden hoorde je het ook niet meer. Hoe ze het opgelost hebben weet ik niet maar het is wel hersteld.

Ik moet ook toegeven dat het voor een SeC lastig is dat ik niet precies kon aangeven waar het geluid vandaan kwam. En ik had er ook niet altijd last van. Maar even een rondje rijden is wel echt een tip.
 
Crap, klinkt niet goed.

De clips van de gordelverstelling?

Nee de clips waar de bekleding rond de gorderverstellers mee vastzit.
Als je bij je voor en achterdeur de deurrubbers even opentrekt met je vingers, zie je clipjes zitten.
Daar heb ik stukjes schuimrubber tussen gedrukt en toen was het probleem weg.

Op youtube is er ook iemand die het gordelspan mechanisme zelf voorzien heeft van stukjes vilt-tape, maar bij mij was dat niet hetgeen wat rammelde.

 
  • Like
Reactions: ismael86
Nog meer mensen die met de app geen verbinding kunnen krijgen met de auto? Heb ik sinds vanmorgen.
Blijft op 'Gisteren bijgewerkt' rondscrollen
Auto openen en rijden werkt wel gewoon (dus het sleutel-gedeelte werkt nog).
Sinds afgelopen weekend al. Uitloggen en daarna opnieuw inloggen geeft: Er zijn geen producten gekoppeld aan uw Tesla-account. Meer mensen hier last van?
 
Heb daar ook 2 SeC bezoeken voor gehad maar 'is as designed' . Rammelt gewoon (als je tegen de B-stijl klopt hoor je het ook trillen).
Ze willen er niks meer aan doen, want 'er is niks kapot'. Heb het zelf opgelost door stukjes schuimrubber tussen de clips te duwen die de stijl vasthouden, is nu opgelost.

Helaas is het rammelen niet opgelost. Het is voor mijn gevoel wel een stuk minder geworden.
Een ander issue met de deurhendel binnen van de bestuurderskant die los zat is wel opgelost.

Service was wel goed in het SeC van Rotterdam. Ik ben snel geholpen en mijn issues werden serieus genomen.
De monteur heeft even meegereden en constateerde dat er inderdaad een rammel was.

Ik ben nu aan het twijfelen om weer terug te gaan of het zelf op te lossen met schuimrubber tussen de clips.

Verder valt mij op dat de kofferbak wel heel hard gesloten moet worden om dicht te blijven. Anders blijft hij open en sluit de auto niet bij weglopen.