Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Niet echt een probleem maar sinds de laatste update 32.2 kloppen de kilometeraanduidingen vaak niet. Al een paar meegemaakt dat de Tesla 120 aangeeft op een gewestweg waar je 90 mag en in de bebouwde kom geeft die 70 waar je 50 mag. Best ambetant omdat ik dat tot hiertoe blindelings op af ging

Ook heel veel last van, je kan dus niet op de max snelheids aanduidingen rekenen.
 
Niet echt een probleem maar sinds de laatste update 32.2 kloppen de kilometeraanduidingen vaak niet. Al een paar meegemaakt dat de Tesla 120 aangeeft op een gewestweg waar je 90 mag en in de bebouwde kom geeft die 70 waar je 50 mag. Best ambetant omdat ik dat tot hiertoe blindelings op af ging

Afgelopen weken tot in Istrië geweest, naarmate je zuidelijker komt was onze observatie is het al helemaal eerder uitzondering dan regel dat die kilometeraanduidingen kloppen... Misschien toch maar zelf opletten! :rolleyes:
 
Niet echt een probleem maar sinds de laatste update 32.2 kloppen de kilometeraanduidingen vaak niet. Al een paar meegemaakt dat de Tesla 120 aangeeft op een gewestweg waar je 90 mag en in de bebouwde kom geeft die 70 waar je 50 mag. Best ambetant omdat ik dat tot hiertoe blindelings op af ging
De kilometeraanduidingen zijn toch onderdeel van de kaartdata? Of zou 32.2.2 proberen verkeersborden te lezen? Als de maximumsnelheid deel is van de kaartdata, kan het toch niet met een softwareupdate veranderen want de kaartdata heeft dacht ik een aparte updatecyclus. NB. Er staan wel erg veel vraagtekens en dacht ik, het is dus meer een vraag dan een statement.
 
De kilometeraanduidingen zijn toch onderdeel van de kaartdata? Of zou 32.2.2 proberen verkeersborden te lezen? Als de maximumsnelheid deel is van de kaartdata, kan het toch niet met een softwareupdate veranderen want de kaartdata heeft dacht ik een aparte updatecyclus. NB. Er staan wel erg veel vraagtekens en dacht ik, het is dus meer een vraag dan een statement.

Zou kunnen, maar tot die update was het vrij correct. Nu zie ik de meest absurde dingen verschijnen
 
het is betrekkelijk rustig in dit draadje, goede ontwikkeling.

Helaas voor ons staat onze 3 in de ziekenboeg met een intern defect in de hoge voltage batterij, die moet vervangen worden en dat kan wel even duren voor dat die binnen is. Wel een (oude) model S als leenauto meegekregen maar wat zullen we blij zijn als de 3 weer terug is.
Worden voor die loaner nog kosten gerekend of valt het onder garantie/service?
 
Ik heb nu (nouja, eigenlijk al sinds ik in de wagen rond rij) een heel erg raar probleem. Als ik via de app iets doe, en het maakt niet zo veel uit wat dat is (dus gewoon de auto wakker maken, voorverwarmen/koelen, etc. etc.). en ik stap vervolgens in de auto, dan gaat de achtergrond verlichting van het scherm niet (goed) aan.. Ik zie wel heel vaag de elementen flikkeren op de achtergrond maar kan voor de rest niet zo veel zien totdat ik met de twee knopjes op het stuur het scherm heb herstart.

Ik heb hiervoor uiteraard een service afspraak gemaakt, toen ik in het SC in Amsterdam aankwam stond de ontvangst meneer met grote ogen te kijken, want dit hadden ze dus nog niet eerder gehoord. Anyways, eind van de dag kon ik de auto ophalen met het het bericht: "Performed diagnose, found customers concern is caused by a firmware bug. Engineering is working on a solution that will be solved in a future Firmware update". We zijn nu een maandje verder, maar helaas nog helemaal niks verbeterd. Dit probleem heb ik overigens al sinds ik de auto heb opgehaald met firmware versie 2019.20.4.2 en nu nog steeds met 2019.32.11. Ik hoop eigenlijk dat er iemand anders bekend is het met het probleem en dat het daar wel is opgelost.. Nu met het voorverwarmen elke ochtend voor ik weg rij zit ik elke dag anderhalve minuut naar een scherm reboot te kijken voordat ik weg kan...
 
Ik heb nu (nouja, eigenlijk al sinds ik in de wagen rond rij) een heel erg raar probleem. Als ik via de app iets doe, en het maakt niet zo veel uit wat dat is (dus gewoon de auto wakker maken, voorverwarmen/koelen, etc. etc.). en ik stap vervolgens in de auto, dan gaat de achtergrond verlichting van het scherm niet (goed) aan.. Ik zie wel heel vaag de elementen flikkeren op de achtergrond maar kan voor de rest niet zo veel zien totdat ik met de twee knopjes op het stuur het scherm heb herstart.

Ik heb hiervoor uiteraard een service afspraak gemaakt, toen ik in het SC in Amsterdam aankwam stond de ontvangst meneer met grote ogen te kijken, want dit hadden ze dus nog niet eerder gehoord. Anyways, eind van de dag kon ik de auto ophalen met het het bericht: "Performed diagnose, found customers concern is caused by a firmware bug. Engineering is working on a solution that will be solved in a future Firmware update". We zijn nu een maandje verder, maar helaas nog helemaal niks verbeterd. Dit probleem heb ik overigens al sinds ik de auto heb opgehaald met firmware versie 2019.20.4.2 en nu nog steeds met 2019.32.11. Ik hoop eigenlijk dat er iemand anders bekend is het met het probleem en dat het daar wel is opgelost.. Nu met het voorverwarmen elke ochtend voor ik weg rij zit ik elke dag anderhalve minuut naar een scherm reboot te kijken voordat ik weg kan...
Helemaal vergeten, maar het gaat hier om een Model 3, LR AWD variant ;).
 
Ik heb dit een keer meegemaakt. Toevallig toen ik net ’s ochtends vroeg op vakantie ging. De achtergrond verlichting van het scherm deed het niet maar je zag heel vaag de elementen op het scherm. Ik heb toen geherstart en daarna het probleem niet meer gehad. Inmiddels 2 maanden verder.
 
Nou mijn loaner is er na 1 dag mee uitgescheden. Wilde naar SeC Amsterdam rijden en na het uitparkeren stuurbekrachtiging melding. Het stuur is zelfs met brute kracht nauwelijks meer te draaien. Ben blij dat dit in de wijk is gebeurt met 2 kids en partner in de auto. Op de snelweg had ik een serieus probleem gehad.
 

Attachments

  • 20191002_152407.jpg
    20191002_152407.jpg
    242.5 KB · Views: 57
Deze week had ik een bizarre ervaring bij het wegrijden bij een SUC. Een super hoog en luid piepend geluid van onder (voor) uit de auto. Ik had eerst het vermoeden dat het met de remmen te maken had, want bij het remmen werd het geluid erger. Maar ook bij langzaam wegrijden en bij elke wielslag hoor je het geluid. Het was best luid, iedereen stond echt te kijken buiten.

Meteen naar SEC Amsterdam gereden. Monteur in de auto en rondje gaan rijden. Totaal geen geluid meer! Bizar. Dus monteur bedankt en ik weer verder. Toen ik bij de bocht bij de Ziggo dome was kwam het geluid weer terug. Nu na 2 dagen, is de auto soms stil en soms komt het geluid weer terug. Ik heb het idee dat als ik het stuur een keer diep indraai dat het daarna weer begint te piepen. Gisteren heb ik een kort videotje kunnen maken. Hier lijk het geluid toch van de remmen te komen. Luister en huiver.

Iemand anders ooit zoiets gehoord?

 
Vandaag mijn koplampen afgesteld binnen APK-normen (gewoon bij mijn APK-station). Is heel makkelijk te doen vanuit het settings-scherm, maar het is wel handig als je weet wanneer het goed is (en dat is makkelijk met de apparatuur bij een APK-station).

Stonden bij aflevering véél te hoog afgesteld, m.n. links.

Kan het iedereen aanraden, binnen een minuutje gebeurd, en wel zo fijn voor de medeweggebruikers.
 
Vandaag mijn koplampen afgesteld binnen APK-normen (gewoon bij mijn APK-station). Is heel makkelijk te doen vanuit het settings-scherm, maar het is wel handig als je weet wanneer het goed is (en dat is makkelijk met de apparatuur bij een APK-station).

Stonden bij aflevering véél te hoog afgesteld, m.n. links.

Kan het iedereen aanraden, binnen een minuutje gebeurd, en wel zo fijn voor de medeweggebruikers.

Laat de mijne ook doen als hij binnen is: