Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds een paar dagen vindt de radio geen enkel station meer. Het enige vermaak is nog een animatie van een spinner. Reset lost het niet op, reset met rempedaal erbij (als dat al iets doet op de M3) ook niet. Afspraak SC ingeschoten maar die kan pas als Sint al weer rustig teruggevaren is naar Spanje.

Iemand nog tips?
Wss de tuner die vervangen moet worden niet zo heel lang werk een klein 30 min
 
  • Informative
Reactions: MaSansky
Na installatie van een LoJack in een deurportier kraakt het deurscherm (bv bij het rijden over een klinkerweg). Als een passagier het deurscherm aandrukt is het geluid weg. Monteur nog eens terug laten komen. Scherm eraf en weer erop gezet, dat gaf geen soelaas natuurlijk. Zijn ook niet echt stelmogelijkheden.

Ik had nog een mobiele service afspraak staan. Monteur heeft meteen naar het krakende deurpaneel gekeken. Blijkt dat de plastic bevestigingspinnen vervangen moeten worden als het paneel los gemaakt wordt. Ze had nu geen pinnen bij zich, maar door de nog intacte pinnen te verdelen is het gekraak opgelost.

Wel storend dat dat bij de installateurs van LoJack niet bekend is.
 
Na installatie van een LoJack in een deurportier kraakt het deurscherm (bv bij het rijden over een klinkerweg). Als een passagier het deurscherm aandrukt is het geluid weg. Monteur nog eens terug laten komen. Scherm eraf en weer erop gezet, dat gaf geen soelaas natuurlijk. Zijn ook niet echt stelmogelijkheden.

Heeft iemand ervaring met het aanpakken van krakende deurpanelen?
Ja. Vooral met de krakende panelen. Niet met de oplossing. Heb er al meermalen naar laten kijken. Soms een paar dagen gekraak. Dan weer weken niet. Net alsof er een snoeppapiertje in de handgreep ligt van hard plastic. Maar andere situatie want ik rij een MS. Had mooi geweest als dit in de M3 niet terug was gekomen.
 
Over m'n niet werkende radio:
Werkt TuneIn ook niet?
Die gaat goed.
Misschien een algehele power-down via het menu (zodat je na een paar minuten met een druk op het rempedaal de auto weer inschakelt). Dit is anders als de reset die je met rempedaal hebt uitgevoerd.
Die lost het ook niet op.
Wss de tuner die vervangen moet worden niet zo heel lang werk een klein 30 min
Die wel hoop ik. Nog anderhalve maand behelpen met een DAB-app dan maar.
 
Hmm na wat cosmetische problemen ben ik vrees ik nu echt aan de beurt.
Sinds vanochtend:
- Ecall storing (gaat niet weg na reboot, soft/hard)
- alle cameras uitgevallen (achteruit camera altijd op zwart, dash cam filmjes allemaal 500 bytes sinds
vanochtend)
- geen rijbaan visualisaties, geen auto pilot etc
- GPS werkt niet

Zucht auto is 4 maanden oud...
 
Last edited:
Dit heb ik in 1.5maanden ook al 4x gehad. 2x was het na een half uur weg. 2x ging het zelfs na 2x soft en 1x hard reset niet weg maar was het de volgende ochtend weer weg. Gaat dus "vanzelf" over. Ook aangegeven bij Tesla toen maar die zagen niets in de logging....

Ik heb al een tijd last van een trillend stuur boven de 110-120km per uur (nee is niet lane departure etc). Al 2x bij een SuC geweest en daar hebben ze de banden uitgelijnd, roadforce verwijderd, band vervangen, en banden spanning goed gezet (nu 2.7-2.9 bar). Echter probleem treed nog op. Dus weer een afspraak ingepland maar dat kan pas 2 januari.....
Lees wel meer verhalen van trillende sturen maar meer van 2018 (en ook andere modellen dus). Hier iemand bekend met dit issue? Wellicht iets met de as ofzo?
 
Dit heb ik in 1.5maanden ook al 4x gehad. 2x was het na een half uur weg. 2x ging het zelfs na 2x soft en 1x hard reset niet weg maar was het de volgende ochtend weer weg. Gaat dus "vanzelf" over. Ook aangegeven bij Tesla toen maar die zagen niets in de logging....

Had je dus al mijn symptomen? dat navigatie etc niet werkt? Die SOS ding heb ik al keer eerder gehad, maar nooit dat alle cameras het niet meer deden.
 
Dit heb ik in 1.5maanden ook al 4x gehad. 2x was het na een half uur weg. 2x ging het zelfs na 2x soft en 1x hard reset niet weg maar was het de volgende ochtend weer weg. Gaat dus "vanzelf" over. Ook aangegeven bij Tesla toen maar die zagen niets in de logging....

Ik heb al een tijd last van een trillend stuur boven de 110-120km per uur (nee is niet lane departure etc). Al 2x bij een SuC geweest en daar hebben ze de banden uitgelijnd, roadforce verwijderd, band vervangen, en banden spanning goed gezet (nu 2.7-2.9 bar). Echter probleem treed nog op. Dus weer een afspraak ingepland maar dat kan pas 2 januari.....
Lees wel meer verhalen van trillende sturen maar meer van 2018 (en ook andere modellen dus). Hier iemand bekend met dit issue? Wellicht iets met de as ofzo?
Bij Tesla zijn ze niet bepaald goed in uitlijnen en balanceren. Zelf al meerdere keren bij verschillende modellen zelf ondervonden. De betere banden zaak kan dit beter.
Er is overigens ook nog ander topic waar je even kan voorstellen en welk model je hebt. Even voorstellen...
 
Sinds kort weer eentje bij, de plastic bekleding aan de binnenkant van het kofferdeksel komt af en toe los. :confused:
Dat merk je aan het misselijk makende geluid dat je dan krijgt wanneer je de koffer open doet.
Kan je meestal wel zonder probleem weer op zijn plaats duwen maar voor de houdkracht van de clips waarmee het geheel vast zit kan het toch niet goed zijn.
Het greepje aan de rechterkant heeft het blijkbaar ook opgegeven want dat lag opeens in de koffer met een paar afgebroken lipjes. :(

't Is me wel opgevallen dat vrouwlief de koffer nu niet bepaald zachtzinnig dichtsmijt, maar 't is de eerste keer dat ik een auto tegen kom die daar niet tegen kan...
 
Nu een aantal keren gehad dat de kachel niet werkte. Meestal na 1 nacht weer werkend. Gemeld bij Tesla.
De ventilatie en de stoelverwarming werken wèl.
Vanochtend met skijack en muts op de auto in. Ondertussen doet de verwarming het weer. De auto gaat vrijdagochtend naar SeC Duiven.
Soortgelijke ervaringen?
 
Hmm na wat cosmetische problemen ben ik vrees ik nu echt aan de beurt.
Sinds vanochtend:
- Ecall storing (gaat niet weg na reboot, soft/hard)
- alle cameras uitgevallen (achteruit camera altijd op zwart, dash cam filmjes allemaal 500 bytes sinds
vanochtend)
- geen rijbaan visualisaties, geen auto pilot etc
- GPS werkt niet

Zucht auto is 4 maanden oud...

Het lijkt iets van tijdelijke aard. Naar paar uur pauze werkt alles weer. Sec heeft voor de zekerheid update nogmaals gepushed. Even aankijken...
 
mijn one pedal driving is kaput:)

ik kan hem niet meer aanvinken, iemand een idee? IMG_20191115_135227480.jpg