Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Met bijna 40k nog nergens last van. Stuur bijna altijd op dezelfde plek beet zonder zichtbare schade. Als je geen scherpe sieraden oid hebt lijkt me dit idd wel even iets om na te vragen bij reeds geplande bezoek aan SC.

Dank je, dat is goed om te lezen. Dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben. Heb idd geen sierraden en is dus slijtage als gevolg van het vasthouden i.c.m. de nag.
 
Vorige week donderdag mijn auto opgehaald. Na eerste inspectie leek alles perfect, alleen bleek toen ik thuis kwam dat de parkeersensoren niet werken. Zowel aan de voor- als achterkant. Bij achteruit inparkeren kan ik gelukkig de camera nog gebruiken, maar echt handig is het niet. Ik hoop dat het een los stekkertje of iets dergelijks is en ik snel geholpen kan worden.

Vandaag bij SeC Groningen geweest. Blijkt een breuk in de kabel te zijn. Er wordt een nieuwe kabelboom besteld. Tot die tijd moet ik het stellen zonder parkeersensoren.

Ze hebben wel meteen mijn auto geüpdatet naar V10, toch een pluspuntje.
 
Persoonlijk vind ik dat de WiFi van de auto zeer zeer zwak is en erg te wensen over laat. De latency is hoog en ik haal snelheden van maximaal 10 tot 15Mbps met speedtest t.o.v. 130-150Mbps op datzelfde AP met mijn telefoon. De kaartupdate van ruim 6Gb heeft er meer dan 4 uur over gedaan voor deze binnen was.

Nou kan het zijn dat ik een rotte wifi module in de auto heb zitten dus ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Persoonlijk vind ik dat de WiFi van de auto zeer zeer zwak is en erg te wensen over laat. De latency is hoog en ik haal snelheden van maximaal 10 tot 15Mbps met speedtest t.o.v. 130-150Mbps op datzelfde AP met mijn telefoon. De kaartupdate van ruim 6Gb heeft er meer dan 4 uur over gedaan voor deze binnen was.

Nou kan het zijn dat ik een rotte wifi module in de auto heb zitten dus ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Hoort er helaas bij, bekend probleem. Hele zwakke antenne.
 
Persoonlijk vind ik dat de WiFi van de auto zeer zeer zwak is en erg te wensen over laat. De latency is hoog en ik haal snelheden van maximaal 10 tot 15Mbps met speedtest t.o.v. 130-150Mbps op datzelfde AP met mijn telefoon. De kaartupdate van ruim 6Gb heeft er meer dan 4 uur over gedaan voor deze binnen was.

Nou kan het zijn dat ik een rotte wifi module in de auto heb zitten dus ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik haal meer dan 30 Mbps, op 10 meter twee "streepjes".
 
Ik haal meer dan 30 Mbps, op 10 meter twee "streepjes".

Ik haal met 2 streepjes ook wel 80mbit in de speedtest. 1 of 2 streepjes voldoet ook prima om je software-updates te krijgen hoor.
Maar inderdaad, als je in de auto zit en je kijkt op je gsm, heb je volle bak wifi-ontvangst op zelfde AP.

tips: 2,4 ghz komt verder dan 5ghz, en bij model3 zit wifi antenne in bestuurdersspiegel. Dus je kan bv kiezen achterstevoren te parkeren oid als hij daarmee beter zicht krijgt naar het access-point. Of een extra APtje dichter bij de auto plaatsen als het je stoort....
 
sinds vandaag een vreemde storing. Tijdens het rijden op FSD gaan ineens alle storingslampjes bovenin branden (die normaal ook branden als je de auto "aan" zet) en vervolgens gaf hij een melding camera voor defect cruise control niet beschikbaar (en een harde piep dat de besturing overgenomen moest worden). Daarna kwam FSD weer terug en kon ik deze opnieuw aanzetten, na ongeveer 3 minuten nog een keer gehad dat de lampjes allemaal gingen branden maar FSD bleef nu wel aan. Hopelijk was dit eenmalig zo niet zal ik een afspraak bij een SeC maken maar ben benieuwd of ze een storing kunnen vinden die niet altijd op treed. Iemand op dit forum die deze storing bekend voorkomt?
 
Dat gebeurd vaker als je het systeem zwaar belast. De combinatie van regen/mist en de webbrowser op een zware site lijdt altijd tot dat gedrag.
Eenvoudig te reproduceren met bijvoorbeeld investing.com

Ik vind het heel slecht dat "de linkerkant" van het scherm reset als je rechts teveel doet. Dat zou niet moeten kunnen.
 
sinds vandaag een vreemde storing. Tijdens het rijden op FSD gaan ineens alle storingslampjes bovenin branden (die normaal ook branden als je de auto "aan" zet) en vervolgens gaf hij een melding camera voor defect cruise control niet beschikbaar (en een harde piep dat de besturing overgenomen moest worden). Daarna kwam FSD weer terug en kon ik deze opnieuw aanzetten, na ongeveer 3 minuten nog een keer gehad dat de lampjes allemaal gingen branden maar FSD bleef nu wel aan. Hopelijk was dit eenmalig zo niet zal ik een afspraak bij een SeC maken maar ben benieuwd of ze een storing kunnen vinden die niet altijd op treed. Iemand op dit forum die deze storing bekend voorkomt?

Heb ik ook sinds een tijdje in m’n S.

Vaak na 1 uur rijden treedt het op bij mij
Goed weer, slecht weer, overdag, ‘s avonds, lijkt er niets mee te maken te hebben.

Heel vervelend, vooral omdat het spontaan optreedt. Rode waarschuwing + alarm om stuur over te nemen.

Heb ook al eenkeer gehad dat na paar keer AP terugkomen en steeds weer storing, de AP optie/icoontjes helemaal wegbleef.

Versie 2019.36.2.1 momenteel

Dit zie ik dan na alle rode waarschuwingen:


82E58C7C-1C5B-43FA-87E7-59C4A751E783.jpeg